HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
@robzie volgens mij ben je onder de indruk haha, leuke reactie!

@Tjenne thanks en welkom op dit forum! Fijn dat mijn topic al het een en ander heeft verduidelijkt voor je. Als je vragen hebt mag je deze natuurlijk altijd stellen, want daar is immers dit forum voor; om elkaar te helpen.

De LED kentekenverlichting hebben ze gewoon bij je dealer, en zouden de kosten niet mogen zijn. +/- €15,- zou een juiste prijs zijn voor een setje van 2 stuks.

@prosier redelijk directe vraag.. @brepus13 heeft je al een handje op weg geholpen :D.

@Jee13 thnx Jeroen!

@brepus13 thnx! Vind het zelf ook erg dikke velgen, en nog origineel Skoda ook!

@Fmoon thnx! Ja mogen menig leveranciers wat van leren! Heeft ook een wisselwerking natuurlijk;
Goed ingepakt = veilig aankomen en een tevreden klant.
Slecht ingepakt = kans op schade en een hoop geregel (slechte naam).
 

prosier

Forumguru
Vragen wat velgen kosten is toch niet zo spannend? Als ik nou salaris vroeg...

Maar als je superskoda roept, weet ik iig dat t niet snel goedkoper kan,
 

leon-cupra

Forumguru
Mbt verpakking, heb redelijk wat ervaring met transporteurs. Je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt. Pakketten leeg toekomen, pakketten verdwijnen, ...
Ik vind het nog "riskant" dat de shop tape heeft met oemVWparts erop. Zeker dergelijke grote dozen, dan weet je als chauffeur, magazijnier, .. dat er wss velgen in zitten. Dergelijke pakketten krijgen snel pootjes :nailbiting:
En transporteurs werken met ontiegelijk veel onderaannemers dat ze zelf niet meer weten waar pakketten zitten.
 

prosier

Forumguru
Is toch verzekerd allemaal? Zeker als je met paypal koopt.

Ik haal voor tonnen online... nooit gezeik gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Pakketten leeg toekomen, pakketten verdwijnen, ...
Tsja misschien dat dit geld voor België , maar ikzelf heb dit nog nooit in NL meegemaakt of maar in mijn vrienden / kenniskring dit gehoord dat dit gebeurd zou zijn...

En zoals @prosier ook al zegt, buitenland doe ik met paypall via mijn reguliere rekening en zijn de pakketten verzekerd...

En kwa verpakken ? Tsja uit china word alles in een vuilniszak gegooid en met een zooi tape ingewikkeld..
Maar verder komt het minimaal verpakt in een bubbelfolie enveloppe of degelijk verpakt in dozen vol met milieu vervuilende kunststof chips....
 

leon-cupra

Forumguru
Tsja misschien dat dit geld voor België , maar ikzelf heb dit nog nooit in NL meegemaakt of maar in mijn vrienden / kenniskring dit gehoord dat dit gebeurd zou zijn...

En zoals @prosier ook al zegt, buitenland doe ik met paypall via mijn reguliere rekening en zijn de pakketten verzekerd...

En kwa verpakken ? Tsja uit china word alles in een vuilniszak gegooid en met een zooi tape ingewikkeld..
Maar verder komt het minimaal verpakt in een bubbelfolie enveloppe of degelijk verpakt in dozen vol met milieu vervuilende kunststof chips....
Ik spreek over verzendingen op mijn werk. Wij verzenden per dag 30 tot 60 zendingen. 80% BE NL FR DE. 20% de rest van de wereld. FR is een regelrechte ramp. Met periodes verlies je het ene pakket na het andere. Nederland is er ook serieus op aan het achteruit gaan. BE en DE zijn de minste problemen.
 
........
Verder voor de donkere dagen nog LED achteruitrijverlichting en richtingaanwijzers gemonteerd. Super lichtopbrengst en ideaal voor goed (verlicht) beeld tijdens het achteruit rijden/parkeren icm. de achteruitrijcamera!

Links LED, rechts origineel.

1k0.jpg


1k0.jpg

waar heb je die ledjes vandaan gehaald? En heb je dit moeten coderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HarrieSkoda

Forumguru
Gelukkig is alles goed gegaan met verzending, ondanks dat er een ‘brand tape’ gebruikt werd. Er zullen ongetwijfeld interessante pakketjes de mist in zijn gegaan, zonde is dat altijd.

@Djmark84 ik heb je een PM gestuurd.

BF pakketje 1/2 is zojuist binnengekomen! Kunnen we wel weer ff mee vooruit.

9E0850DB-7EB4-4D86-BEA9-98ECBA66B1C0.jpeg

Hoop BF pakketje 2/2 deze week nog in ontvangst te mogen nemen!
 

HarrieSkoda

Forumguru
En pakketje 2/2 van de BF acties is geleverd :D. Verzenden heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het wachten wordt beloond.

1k0.jpg


Ik zat al een tijdje te kloten met spacers die ik nog graag zou willen. Ik heb nu dé perfecte combinatie gevonden.
H&R Spurverbreiterungen, op de vooras 15mm per zijde, op de achteras 20mm per zijde.

Bij de 15mm spacers zitten verlengde wielbouten, maar óók 2 verlengde slotbouten met adapter.
De 20mm spacers maken gebruik van het 'bolt-on' principe. Spacer op de naaf bouten, wiel op de spacer bouten.

Voor mij de 'perfecte combinatie' omdat ik graag gebruik wil maken van slotbouten. Nee, het houdt diefstal wellicht niet tegen, ja ze zijn langer bezig om ze los te kunnen krijgen....

Door deze spacer switch komen mijn H&R 20mm alu-kleurige spacers (bolt-on principe) weer beschikbaar, kijk hiervoor in de bazaar!

1k0.jpg


Ook moest de achterbank plaats maken voor een extra passagier, dus hebben we dat ook even netjes aangepakt!
Ik had wat moeite om de hoofdsteunen los te krijgen. Echter blijkt het een fluitje van een cent te zijn.

De steun kun je bij 1 pootje zelf ontgrendelen. Het andere pootje blijft vergrendelt zitten als je niet weet wat je moet doen. Bij onderstaande foto kun je het goed zien; in het gleufje steek je een platte schroevendraaier, tegelijkertijd lift je de hoofdsteun en voíla, de hoofdsteun komt los :thumbsup:.

1k0.jpg


Op die manier kon ik mooi 2 gaatjes in een grote handdoek maken, welke ik zoveel mogelijk onder de MaxiCosi Familyfix heb weg kunnen werken. Hetzelfde geldt voor de 2 armen voor de IsoFix.

1k0.jpg


1k0.jpg


Nu gauw een afspraak maken om de Continental WinterContact's op de Turini's te laten monteren, zodat ik bij de wielenwissel ook gelijk met de spacers aan de slag kan :D.

Een wasbeurt met de binnengekregen CarClean spulletjes mag natuurlijk ook niet achterwege blijven, na al die kapot gereden bladeren wat een grote opspattende papzooi is geworden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Om het verhaaltje, over de wasbeurt met de binnengekregen vertroetelspulletjes van Carclean, even kracht bij te zetten.

1k0.jpg


Ook zijn de Continental ContiWinterContact TS850P vandaag om de 18 inch Turini's gegaan. Ik zou zeggen; laat de winter (lees: sneeuw) maar komen :D. Paar leuke kiekjes.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ik ben er blij mee!
 
Bovenaan Onderaan