HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

Tees

Donateur
Vind je?!? Misschien komt het omdat ik een auto uit de steentijd heb (in het kader van jouw tijdsbeleving ;)), maar ik vind de O3 nog prima bij de tijd hoor! En zeker in mooi blauw!
Eerlijk gezegd vind ik zelfs m'n O2 nog goed te doen, al zie je die wat rondere vormen natuurlijk een stuk minder nu, tis allemaal hoekiger geworden. En LED natuurlijk.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Het model begint wel wat gedateerd te ogen moet ik zeggen wanneer ik aan kom lopen op de parkeerplaats.

Echt kerel, wat moet ik met jouw reacties… gedateerd zegt ‘ie :ROFLMAO:.

Zorg maar dat je zelf ooit misschien/wellicht/mogelijk een nieuwe auto gaat kopen. Dan kun je dat gedateerde modelletje van je inleveren…. Pffff.

@Tees thnx! Zo moest ik heel erg wennen aan de O3 FL toen die uitkwam en ik zelf de O3 PFL had. Ik vond hem toen zelfs niet eens heel mooi.. en nu heb ik hem zelf…

Zo ook met de O4. Heel erg wennen. In het begin vond ik het 3 x niks. Nu kan ik hem steeds meer waarderen.
 

Rallye

Forumguru
Nee, O4 blijft onhandig gestyled. Overhang achter met name bij de combi te lang, wielbasis lijkt kort. Bij de RS valt dat nog mee. Voor het eerst vind ik de vijfdeurs mooier.
 

VaagRS

Lid
Ze zeggen dat je de juiste auto hebt gekocht als je bij het weglopen ervan toch even omkijkt... Als je daar dan ook nog een foto van maakt weet je zeker dat het goed zit ;).

Herkenbaar gevoel :D

Het model begint wel wat gedateerd te ogen moet ik zeggen wanneer ik aan kom lopen op de parkeerplaats.
Fijn compliment. Sommigen hebben jaren gedroomd en gespaard om een dergelijke auto te kopen, een auto die voor velen die privé een auto kopen een stap (of vele stappen) te ver is. Dat je het na jaren bezit over je eigen auto in je eigen topic zegt moet je lekker zelf weten, maar laat een andere liefhebber gewoon in zijn waarde en waardeer de moeite en aandacht die erin gestoken wordt door de eigenaar om hem netjes te houden en naar smaak te maken
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het één sluit het ander niet uit. Het zou natuurlijk van de zotte en bovendien erg saai worden hier, wanneer we in dit topic verplicht zouden zijn ons te moeten beperken tot het uitdelen van complimenten. Heeft niets te maken met de ander in zijn waarde laten en waarderen wat hij doet. .
Ikzelf heb al een voorschot genomen op meewarige of kritische opmerkingen door hier met de titel van mijn topic maar vast op in te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VaagRS

Lid
vond 'gedateerd' gewoon ietwat beledigend. Een ieder heeft een andere portemonnee en kan daar een bepaalde klasse en leeftijd auto bij kopen. In mijn geval is dat dan blijkbaar een zeer gedateerde Rs230 uit 2016. Jammer dat ik daar mijn oldtimer van maar liefst 16 jaar oud voor verkocht heb.

Dat je een mening hebt over wat de eigenaar aan zijn of haar auto aanpast, hoe hij er mee omgaat enz. is prima en blijft uiteraard ook smaakgevoelig en kan leuk voer voor discussie blijven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank voor de toelichting. Denk niet dat het beledigend bedoeld is. Objectief gezien klopt het natuurlijk ook gewoon. Het is maar wat voor connotatie je er aan geeft. In dit geval wordt gedateerd kennelijk opgevat als iets minder aantrekkelijks. Dat kan. Maar je kunt gedateerd ook opvatten in positieve zin. Ik zelf vind in heel veel gevallen gedateerde uitvoeringen juist (veel) mooier dan de meest recente versies.
 

EdK

Forumguru
vond 'gedateerd' gewoon ietwat beledigend
Nu dus niet meer ??
Maar wees blij dat het over een wagen gaat !
Komt een tijd dat ze het zeggen over jezelf, en dan is er maar één antwoord op !

" moet jij nog maar zien te halen " :koffie:
 

leon-cupra

Forumguru
@VaagRS je mag wel een mening geven over aanpassingen maar een mening hebben over een model mag dan niet? :pieker:
Zit ook enige nuance in Fmoon zijn reactie “begint wel wat gedateerd te worden”. Is niet zoals jij aangeeft “zeer gedateerd”.
Dat een O3 gedateerd begint te worden is dan ook de “schuld” van Skoda. De styling van de O4 is helemaal vernieuwd wat het ouder model dan ook sneller gedateerd doet lijken.

Ps wel eigenaardig om zelf niet tegen een mening te kunnen maar in iemands anders topic, die zijn nieuwe wagen toont, om daar wel even de problemen met het model aan te halen. Ook fijn voor die eigenaar om hem daar aan te herinneren. :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Dank voor de toelichting. Denk niet dat het beledigend bedoeld is. Objectief gezien klopt het natuurlijk ook gewoon. Het is maar wat voor connotatie je er aan geeft. In dit geval wordt gedateerd kennelijk opgevat als iets minder aantrekkelijks. Dat kan. Maar je kunt gedateerd ook opvatten in positieve zin. Ik zelf vind in heel veel gevallen gedateerde uitvoeringen juist (veel) mooier dan de meest recente versies.
Precies dit. Lijkt me overigens niet gek dat als je een auto van 8 jaar tussen een paar nieuwe modellen zou zetten op een parkeerplaats dat iemand het een gekke opmerking zou vinden. En het is maar mijn mening, ik heb dezelfde auto in dezelfde kleur.


Sorry @Peter-036 dat ik toch nog even hierop reageer, je mag het weghalen indien niet gewenst uiteraard.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik wil mijn reactie best toelichten, want nu word ik als de boosdoener gezien.
En wat mij betreft mag het dan een paar dagen blijven staan zodat iedereen het kan lezen, en vervolgens na post # 379 opgeschoond worden.

Beste meneer @Fmoon heeft (mijn inziens) altijd overal commentaar op. Probeert zelf ongeveer al 4 jaar een nieuwe auto te kopen maar lukt telkens niet. Eerst een BMW, dan weer een O4vRS, noem het maar op, maar nooit ligt het aan zichzelf. Hij is juist degene die alles in het negatieve trekt en nooit het positieve ergens van kan inzien. Ohja, en kunnen we die RS3 van je ook eens een keer zien? Ben erg benieuwd.

Hoe gedateerd noem je je eigen O3 PFL dan wel niet? Het begin van de O3 begon in 2013, en inmiddels zitten we bijna in 2023, poeh.... Zijn ze bijna 10 jaar oud! Wat vind je dan van Audi? Ik persoonlijk vind het een tijdloze auto. Als je van een model uit 2012 zou zeggen dat hij nieuw was, zou ik het geloven.

Is het dan raar dat ik zo'n reactie plaats? Nee, ik denk het niet. Het is een opstapeling van.....

Ik denk dat het een manier van schrijven en een manier van interpreteren is. Volgens mij had dit op een heel andere manier geschreven kunnen worden, waardoor (kennelijke door meerdere personen die het zo opvatten) een andere interpretatie had plaatsgevonden!

Vrolijk kerstfeest :dankje:.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Idd maar beter dit onderwerp afsluiten, nu er ineens oud zeer naar boven komt en het moddersmijterij wordt. Even los van de inhoudelijke kant, daar is niemand verder bij gebaat of wat mij betreft in ieder geval, geinteresseerd.
 

EdK

Forumguru
@HarrieSkoda en @Fmoon

In de persoonlijke instellingen van dit forum kun je iemand blokkeren.
Houd in dat je zijn/haar berichten dan niet meer ziet.
Ik doe dit ook wel eens als ik merk dat ik me ga ergeren aan iemand ! Gewoon voor tijdje blokken zodat je je nergens over hoeft te ergeren ( terecht of onterecht )
Geef het als TIP je hoeft er verder niets mee te doen hoor ....
 

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda , @Fmoon geeft gewoon zijn eigen mening over een O3. Nota bene het model dat hij zelf ook heeft. Zijn dat leuke reacties? Neen, uiteraard niet en dan zeker niet wanneer het in een topic is waarvan de eigenaar zijn wagen als zijn “baby” ziet.
Maar aan de andere , je bent zelf ook geen heilig boontje. In het topic van DM zijn nieuwe O4 RS haal je ook fijntjes aan “dat er bij dat model toch ook heel veel software-problemen zijn”. Als kersverse eigenaar van een schitterende wagen, is dat ook niet leuke commentaar.
In tegenstelling tot jou, waarbij je onmiddellijk rechtstreeks op de man hebt gespeeld en redelijk gemeen, heeft DM dit “sportief” opgenomen. Je had zelf je reactie naar Fmoon ook iets genuanceerder kunnen neerpennen, dan had deze polemiek ook niet ontstaan.
Justmy2cents:arghh:
 

Busso

Actief lid
Mooie Octavia! Poeh wat een pk's indrukwekkend en dat op de voorwielen. Heb je geen elektronisch sperdifferentieel of slipdiff?

Ik laat momenteel een slipdiff in de bak van mijn Alfa 147 GTA zetten omdat de 250 pk zonder slipdiff niet op het asfalt te krijgen is.
 
Bovenaan Onderaan