Halogeen achterlichten vervangen door LED achterlichten mogelijk?

Pendragon

Forumguru
Zie de onderste foto. Achterlicht is LED, remlicht zit bovenin. Lijkt geen LED.

Als je achter in de PFL LED hebt dan is het remlicht ook LED (voor zover ik weet). Alleen je achteruitlicht en knippers zijn gewone lampen (helaas). Nooit begrepen waarom ze dat niet ook allemaal gelijk led maken. Ik zie dat bij veel merken zo. Voor LED, achter LED, maar knippers zijn gewone lampen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat ik me nog even afvroeg bij de foto's van @Jasper-RS Is, of die auto 2 mistachterlichten heeft want de rechter staat op de foto en als er maar eentje is dan moet dat in het midden óf links van het midden zitten. En zo ja, waarom dan 2, want dat kan behoorlijk verwarrend overkomen door de gelijkenis met de remlichten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Op jouw foto wel ja. Maar in de post van @Jasper-RS staat er "mist" onder een rechterlicht met onderin een dikke gloeilamp.
En daar ging mijn vraag/opmerking over.
 

Arjann

Forumguru
Dat is wel een apk afkeur punt. Een mistachterlicht moet in het midden, óf links van het midden zitten. Alleen rechts mag niet
 

Jasper-RS

Forumguru
Dat is wel een apk afkeur punt. Een mistachterlicht moet in het midden, óf links van het midden zitten. Alleen rechts mag niet

Toch maar terug naar de dealer. Ik had onlangs problemen met mijn AFS. Toen zijn er wat coderingen van de verlichting aangepast. Ik vermoed dat hier iets is misgegaan.
 

Highway

Forumguru
Bij het omproggen van mijn Superb 2 voor LED lampen, ging de mistlamp branden op de rechterlamp. Dit is toen software matig aangepast naar links (zoals hoort).

Het is dus idd. softwarematig aan te passen (ieder geval bij de S2, dus ik vermoed bij de O3 ook). Bij de S2 zat de verlichting voor mistlampen (LED) in beide units.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye & @Jasper-RS mag ik jullie hartelijk danken voor de input!

Hier kan ik zeker wat mee!

Blijkt weer wat de kracht van zo'n forum is, top.

En inderdaad, viel me ook op dat bij @Jasper-RS de mistlamp rechtsachter heeft.

Zitten er in beiden achterlichten soms een mistlamp? Dat zou wel het makkelijkste zijn voor de productie, en inderdaad via coderingen om te zetten naar rechts of linkshandig gestuurd.
 

Jasper-RS

Forumguru
@Rallye & @Jasper-RS mag ik jullie hartelijk danken voor de input!

Hier kan ik zeker wat mee!

Blijkt weer wat de kracht van zo'n forum is, top.

En inderdaad, viel me ook op dat bij @Jasper-RS de mistlamp rechtsachter heeft.

Zitten er in beiden achterlichten soms een mistlamp? Dat zou wel het makkelijkste zijn voor de productie, en inderdaad via coderingen om te zetten naar rechts of linkshandig gestuurd.

Ja zowel links als rechts een lamp
 

Rallye

Forumguru
Wel grappig dat aan beide zijden wel een mistlamp zit. In principe is er dus maar één aan (links). Gaat links uit en rechts aan als je de reismodus aanzet?
 

Jasper-RS

Forumguru
Wel grappig dat aan beide zijden wel een mistlamp zit. In principe is er dus maar één aan (links). Gaat links uit en rechts aan als je de reismodus aanzet?

Ik denk dat er in de codering bij mijn reismodus wat verkeerd zit. Ik ga zo even wisselen tussen links en rechtsverkeer. Kijken of de mistlamp dan wisselt
 

Rallye

Forumguru
@Jasper-RS Het is niet de reismodus. Die verandert namelijk de achterlichtconfiguratie niet. Ik heb het even gecheckt: ook op reismodus voor linksverkeer blijft het mistachterlicht bij mij links. Rechts gaat niet (ook) aan. De melding in het maxidot is dan ook:

B5F1D084-1AE4-4347-A101-7F8C78B51224.jpeg
 
Bovenaan Onderaan