Halogeen achterlichten vervangen door LED achterlichten mogelijk?

Rallye

Forumguru
Zit in je instellingen; mogelijk alleen bij xenon? Bij rechtsverkeer lichten de lampen deels de rechterberm uit. In linksverkeer worden de tegenliggers daardoor verblind. Xenonlampen kunnen ook naar links en rechts, en dus ook de linkerberm uitlichten. Met deze instelling pas je dat aan. Gewone lampen kun je evt. afplakken.
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Ja reismode is alleen bij Xenon, daar deze zelf kan draaien. Wanneer wij naar Engeland gaan zet ik hem ook om zodat anderen in Engeland geen last hebben van de verlichting. Erg handig.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Op die manier! Weer wat geleerd, maar helaas heb ik dit dus niet.

Komende zaterdag naar de VCDS man voor omcoderen!

Gelijk even de sites erop naslaan welke leuke features ik nog meer laat activeren.
 

Antera

Donateur
waarom afzonderlijk ??? Het is duidelijk dat de verlichting de streepjes zijn. onderin de mistlamp en bovenin apart het remlicht :-). is zo omgecodeerd kwa sturingen en felheid enz want daar klopt idd geen hout van als je led plaatst :)
 

Canon-Eye

Forumguru
onderin de mistlamp en bovenin apart het remlicht
Die moeten ook ver genoeg uit elkaar zitten om een onduidelijk lichtbeeld bij mist te voorkomen.
Ik herinner me uit een ver verleden een minimum onderlinge afstand van 10cm (een belangrijk gegeven in de tijd dat het mistachterlicht als nieuwigheidje vaak aftermarket aangebracht werd) maar ik weet niet of dit nu nog steeds geldt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Niet omgecodeerd werkt het inderdaad niet naar behoren!

Zie onderstaande foto.

LED achterlicht geplaatst zonder omcodering.

Status: dimverlichting ingeschakeld.

Het remlicht brandt dus mee. Gelukkig dat het 'echte' remlicht bij het daadwerkelijk intrappen van het rempedaal nóg meer oplicht (foto 2).

IMG_3406.JPG

IMG_3407.JPG
 

robvv

Senior Member
In 2019 krijgt de Octavia eindelijk mooie achterlichten, die doorlopen in de achterklep.
 
Bovenaan Onderaan