Disaster-Master
Donateur
Ok; ik kreeg antwoord van OBD Doctor;
The PC/Mac version has some more features such as Oxygen Sensor
Monitors, In-use Performance Tracking counters, support for multiple
freeze frames, better graphing tools and On-board tests. It's up to
you if you need those extra features. For basic diagnostics, the
mobile app is fine.
All the extra features need also support from the car so depending on
your car not all of them might be present for your car. Please see
this tour page for the features: http://www.obdautodoctor.com/tour
Ik heb gewoon de iOS app gekocht; ik was al 60 euro kwijt voor de ELM en vond het wel ff goed zo.
Nou dus een rondje gereden; in eerste instantie een misfire op cilinder 4; vervolgens met de pro app de boel gereset. Daarna sprong cilinder 1 eruit met de meeste counts. Blijft onduidelijk wat het zijn kan..
Wat me opviel is dat de auto bij herstart van de motor van 690rpm naar 650rpm stationair ging.. het trillen lijkt iets minder maar weg is het niet.
De app is wel minder accuraat dan VCDS. Jammer; had graag wat meer reallife counter gezien. Heb niet het idee dat deze de misfires realtime weergeeft. Ik zou eventueel de bobine van cilinder 4&3 kunnen wisselen. Kijken wat dat uit haalt..
Hier een paar screens;

The PC/Mac version has some more features such as Oxygen Sensor
Monitors, In-use Performance Tracking counters, support for multiple
freeze frames, better graphing tools and On-board tests. It's up to
you if you need those extra features. For basic diagnostics, the
mobile app is fine.
All the extra features need also support from the car so depending on
your car not all of them might be present for your car. Please see
this tour page for the features: http://www.obdautodoctor.com/tour
Ik heb gewoon de iOS app gekocht; ik was al 60 euro kwijt voor de ELM en vond het wel ff goed zo.
Nou dus een rondje gereden; in eerste instantie een misfire op cilinder 4; vervolgens met de pro app de boel gereset. Daarna sprong cilinder 1 eruit met de meeste counts. Blijft onduidelijk wat het zijn kan..
Wat me opviel is dat de auto bij herstart van de motor van 690rpm naar 650rpm stationair ging.. het trillen lijkt iets minder maar weg is het niet.
De app is wel minder accuraat dan VCDS. Jammer; had graag wat meer reallife counter gezien. Heb niet het idee dat deze de misfires realtime weergeeft. Ik zou eventueel de bobine van cilinder 4&3 kunnen wisselen. Kijken wat dat uit haalt..
Hier een paar screens;

