Groupbuy - TSI inlaat reiniging bij Celtemp

Highway

Forumguru
Hm, denk dat ik nu ong 30 000 heb gereden sinds de reiniging. Zou op zich al leuk zijn nu weer te zien hoeveel vervuiling er nu op zit, heb echter geen noemenswaardige problemen met de auto.
 

0ri0n88

Forumguru
Je weet dat de inlaat van een 1.4 tsi minder vervuilingsgevoelig is als de meeste tsi motoren?
Denk dat je prima af kan met een chemische reiniging van celltemp of een ander bedrijf.
 
Jaa ik weet t ook niet..
Maar omdat ie bezig was en tijdens het trappen de straat flink blauw/grijs/wit stond..


Vind de methode ook wat raar; gewoon een slang in de luchtinlaat waar dan op een bepaalde druk of stroomsnelheid het waterstofgas uit komt...

De manier van Celltemp kende hij maar dat zou volgens hem risico geven op een lekke koppakking omdat de druk omhoog zou gaan en je zou volgens hem ook de olie daarna moeten wisselen omdat de "rotzooi" ook in je olie terecht zou komen.. lijkt mij sterk verhaal.. beetje wij van wc-eend adviseren wc-eend gehalte..

Anyway.. zoeken in het engels (hydrogen engine cleaning) levert meer resultaten op waaronder iemand op een forum, die volgens kennissen welke in de chemie zitten, zegt dat waterstof weinig uit zou halen op koolafzettingen..
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Als je het mij vraagt is dat met bijna alle reinigingen behalve de walnutblasting, waar je daadwerkelijk ziet dat het schoon is, maar zoals hbt al aangeeft is de vervuiling bij de 1.4 tsi niet dermate ernstig dat walnut blasting altijd even nodig is.
 

Spinal

Forumguru
@0ri0n88 dat klopt, maar aan de andere kant is het de enige manier waarvan je weet dat het na de behandeling 100% schoon is.
En stel je auto heeft 120K gelopen voor de walnut blasting en de vervuiling blijkt mee te vallen dan weet je ieg dat je het niet nog een keer hoeft te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de 1.4 daadwerkelijk zoveel minder vervuild; het blijft een direct ingespoten motor en komt er dus geen benzine nevel langs de inlaat kleppen. Wellicht dat de carter ontluchting anders geregeld is waardoor er vanuit die hoek minder vervuiling is?

Tom rekent idd 275 voor de TSI en als blijkt dat reiniging niet nodig is zal hij enkel wat arbeid rekenen voor het monteren en demonteren van het spruitstuk.

Ik had nog antwoord gehad van Wendel de Joode. Hij zou stralen met een ander soort granulaat dan walnoot welke alluminium en andere zachte legeringen niet aan zou tasten. Ik vindt dit maar een vreemd verhaal want op zijn website adverteerd hij met een walnootstralen behandeling en ook in zijn webshop bied hij zaken/balen walnoot granulaat te koop. Nergens een woord over "zachter" materiaal en/of dat dit geen zachte delen aantasten.

Daarnaast nog antwoord van Tom wat betreft eventuele coatings: deze coatings; áls deze al aangebracht zijn, zouden deze zeer waarschijnlijk van hardchroom zijn of ze zouden geplasmanitreerd (plasmanitreren) moeten zijn..

In ieder geval zijn beide behandelingen dermate hard dat je dit alleen zou beschadigen met zandstralen of glasparelen..


Nu ben ik alleen nog verder opzoek naar info over een waterstof behandeling. Kan er maar weinig over vinden wat betreft resultaten maar vooral wel bedrijven die het aanbieden. Maarja: een slager die zelf ze vlees keurt zal niet gaan zeggen dat het slecht is...
 
Laatst bewerkt:
Heb tom inmiddels vorige week ergens gesproken; de minst vervuilende is de 1.2.

De 1.4 ziet hij niet zo vaak in zijn werkplaats en hij is erg benieuwd. Hij heeft er maar een aantal gedaan. Wel 1 audi met het oudere type van de 1.4 (dat blok met compressor en turbo) en die was goed vuil volgens hem. Maar de meeste blokken die hij in zijn werkplaats krijgt zijn de 1.8 en de 2 liter.


@Corné de Kluijver ; ik had nog even aan TVS gevraagd mbt het trilling welke ik in het rempedaal voel maar volgens TVS zou niet aan de DSG kunnen liggen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik had nog even aan TVS gevraagd mbt het trilling welke ik in het rempedaal voel maar volgens TVS zou niet aan de DSG kunnen liggen ?

Mijn ervaring is dat er trillingen voelbaar kunnen zijn bij stationair in D met voet op de rem. Dus niet zozeer in het rempedaal zelf. Dat zijn schommelingen in adaptiewaarden. TVS heeft dat toen voor me opgelost. Eerste keer dat ik dat voelde was bij een Verrassend Skoda Slipcursus toen de auto nog origineel was, momenteel is de auto wederom origineel en heel soms voel ik het weer. Zal een (slechte) producteigenschap zijn en er kennelijk bij horen.
 
@Corné de Kluijver ; ik had nog even aan TVS gevraagd mbt het trilling welke ik in het rempedaal voel maar volgens TVS zou niet aan de DSG kunnen liggen ?


Heb het nog extra na gevraagd bij TVS;
"Nog even terug komend op de vraag;
Bij stistaan in D/N/P voel ik een onregelmatige trilling in het rempedaal.

Ik citeer even een bericht van Corne.
Graag even bevestiging of dit wel of niet kan kloppen;


"trillingen bij stationair kan inderdaad met schommelende adaptiewaarden van de dsg te maken hebben" "



Ik kreeg alleen terug in de mail "nee"
Hahaha. Kort maar krachtig. :maakmegek:
 

CDK

Forumguru
Tsjaa dan ben ik uitgeluld, Ronald is er zelfs voor meegereden met me :deuk:
Edit: ik heb wel een compleet andere dsg bak als jij btw....
 

Spinal

Forumguru
@Disaster-Master

De 1.4 ziet hij niet zo vaak in zijn werkplaats en hij is erg benieuwd.

Ik ben niet meer benieuwd, mijn inlaat heb ik vandaag bekeken met een boroscope. Let wel op: dit is van zéér dichtbij bekeken, op enkele cm/mm afstand!! Kijk en huiver

FullSizeRender_1.jpg


Hierboven zie je de klepsteel, behoorlijk verkoold

IMG_3297_001.JPG


Hier zie je de klep zelf (de donkere ronde cirkel)


FullSizeRender_2.jpg

De tweede klepsteel, de klep was in dezelfde mate verkoold.

Zoals je ziet verkoold ook de 1.4TSI, echter heb ik een O2 en jij een O3. Dus ben benieuwd wat jouw mate van vervuiling is.
Het lijkt wel erger als het lijkt op de foto's. Zie hieronder een foto van internet, van verder af genomen en het lijkt daardoor minder erg. Als je inzoomt dan ziet het er precies hetzelfde uit.

FullSizeRender_3_.jpg


Wat mij opviel was dat de intercooler bezaait was met een olie waas. Waarschijnlijk vanwege de carterdampen. Nu ik dit gezien heb ga ik 100% een oil catchcan monteren om de olie dampen die de inlaat ingaan te beperken.
Conclusie: HBT heeft er een klant bij.
 

Bijlagen

  • IMG_3311.JPG
    IMG_3311.JPG
    146,1 KB · Weergaven: 45
  • IMG_3312.JPG
    IMG_3312.JPG
    36,6 KB · Weergaven: 42
  • IMG_3313.JPG
    IMG_3313.JPG
    132,6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_3306.JPG
    IMG_3306.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
@Spinal ; ik heb mijn afspraak om half 9 op zaterdag 20 mei..
Ben benieuwd hoe het bij mij is..

Vandaag ging vrouwlief met de kleine een weekendje uit logeren, auto draaiende aan de overkant van de straat. Stond in de deuropening; ahja! Nú hoor ik het; hij loopt idd lichtjes onregelmatig...

Tijd voor HBT idd.. wat is je KM stand?
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
@Disaster-Master Na alle verhalen dat de 1.4TSI minder vervuild had ik dit niet verwacht. Mijn km stand is 118.000km. Overigens merk ik geen negatieve rijeigenschappen of onregelmatig stationair. Wat is jouw km stand?
 
Bovenaan Onderaan