Groupbuy - TSI inlaat reiniging bij Celtemp

Topic in 'Tuners' gestart door Disaster-Master, 20-12-2016.

  1. Highway

    Highway Forumguru

    Hm, denk dat ik nu ong 30 000 heb gereden sinds de reiniging. Zou op zich al leuk zijn nu weer te zien hoeveel vervuiling er nu op zit, heb echter geen noemenswaardige problemen met de auto.
     

  2. Spinal

    Spinal Forumguru

    Voor de 1.4 TSI rekent hij meer (275 uit mijn hoofd) omdat het inlaatspruitstuk aan de achterkant ligt ipv aan de voorkant zoals bij de 1.8 TSI.
     
  3. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    Iemand ervaring met Carbon Cleaning? Is een reiniging op waterstof reiniging

    Staat nu bij mij voor de deur de auto van de buurman te doen (opel astra uit ergens 2000)

    https://m.facebook.com/carboncleanmaster/
     
    Laatst aangepast: 13-03-2017
  4. 0ri0n88

    0ri0n88 Forumguru

    Je weet dat de inlaat van een 1.4 tsi minder vervuilingsgevoelig is als de meeste tsi motoren?
    Denk dat je prima af kan met een chemische reiniging van celltemp of een ander bedrijf.
     
  5. Spinal

    Spinal Forumguru


    De uitleg op hun website icm de prijs van €85 klinkt bijna te mooi om waar te zijn
     
  6. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    Jaa ik weet t ook niet..
    Maar omdat ie bezig was en tijdens het trappen de straat flink blauw/grijs/wit stond..


    Vind de methode ook wat raar; gewoon een slang in de luchtinlaat waar dan op een bepaalde druk of stroomsnelheid het waterstofgas uit komt...

    De manier van Celltemp kende hij maar dat zou volgens hem risico geven op een lekke koppakking omdat de druk omhoog zou gaan en je zou volgens hem ook de olie daarna moeten wisselen omdat de "rotzooi" ook in je olie terecht zou komen.. lijkt mij sterk verhaal.. beetje wij van wc-eend adviseren wc-eend gehalte..

    Anyway.. zoeken in het engels (hydrogen engine cleaning) levert meer resultaten op waaronder iemand op een forum, die volgens kennissen welke in de chemie zitten, zegt dat waterstof weinig uit zou halen op koolafzettingen..
     
    Laatst aangepast: 13-03-2017
  7. 0ri0n88

    0ri0n88 Forumguru

    Je kan wel straks feedback vragen :jaja:
     
    CDK vindt dit leuk.
  8. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    Ja dat kan; en dan zal mijn beste buurman zeer waarschijnlijk zeggen dat het allemaal beter sneller mooier schoner is geworden maar dan weet ik eigenlijk nog niks ;)
     
    Laatst aangepast: 13-03-2017
  9. 0ri0n88

    0ri0n88 Forumguru

    Als je het mij vraagt is dat met bijna alle reinigingen behalve de walnutblasting, waar je daadwerkelijk ziet dat het schoon is, maar zoals hbt al aangeeft is de vervuiling bij de 1.4 tsi niet dermate ernstig dat walnut blasting altijd even nodig is.
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  10. Spinal

    Spinal Forumguru

    @0ri0n88 dat klopt, maar aan de andere kant is het de enige manier waarvan je weet dat het na de behandeling 100% schoon is.
    En stel je auto heeft 120K gelopen voor de walnut blasting en de vervuiling blijkt mee te vallen dan weet je ieg dat je het niet nog een keer hoeft te doen.
     
    Laatst aangepast: 14-03-2017
    0ri0n88 vindt dit leuk.
  11. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    Ik weet niet of de 1.4 daadwerkelijk zoveel minder vervuild; het blijft een direct ingespoten motor en komt er dus geen benzine nevel langs de inlaat kleppen. Wellicht dat de carter ontluchting anders geregeld is waardoor er vanuit die hoek minder vervuiling is?

    Tom rekent idd 275 voor de TSI en als blijkt dat reiniging niet nodig is zal hij enkel wat arbeid rekenen voor het monteren en demonteren van het spruitstuk.

    Ik had nog antwoord gehad van Wendel de Joode. Hij zou stralen met een ander soort granulaat dan walnoot welke alluminium en andere zachte legeringen niet aan zou tasten. Ik vindt dit maar een vreemd verhaal want op zijn website adverteerd hij met een walnootstralen behandeling en ook in zijn webshop bied hij zaken/balen walnoot granulaat te koop. Nergens een woord over "zachter" materiaal en/of dat dit geen zachte delen aantasten.

    Daarnaast nog antwoord van Tom wat betreft eventuele coatings: deze coatings; áls deze al aangebracht zijn, zouden deze zeer waarschijnlijk van hardchroom zijn of ze zouden geplasmanitreerd (plasmanitreren) moeten zijn..

    In ieder geval zijn beide behandelingen dermate hard dat je dit alleen zou beschadigen met zandstralen of glasparelen..


    Nu ben ik alleen nog verder opzoek naar info over een waterstof behandeling. Kan er maar weinig over vinden wat betreft resultaten maar vooral wel bedrijven die het aanbieden. Maarja: een slager die zelf ze vlees keurt zal niet gaan zeggen dat het slecht is...
     
    Laatst aangepast: 14-03-2017
    turboturbo vindt dit leuk.
  12. 0ri0n88

    0ri0n88 Forumguru

    Ik meen dat HBT dat zelf hier op een topic heeft aangegeven dat de 1.4 gewoonweg het minste last heeft van vervuiling t.o.v de andere tsi motoren.
     
  13. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    Heb tom inmiddels vorige week ergens gesproken; de minst vervuilende is de 1.2.

    De 1.4 ziet hij niet zo vaak in zijn werkplaats en hij is erg benieuwd. Hij heeft er maar een aantal gedaan. Wel 1 audi met het oudere type van de 1.4 (dat blok met compressor en turbo) en die was goed vuil volgens hem. Maar de meeste blokken die hij in zijn werkplaats krijgt zijn de 1.8 en de 2 liter.


    @Corné de Kluijver ; ik had nog even aan TVS gevraagd mbt het trilling welke ik in het rempedaal voel maar volgens TVS zou niet aan de DSG kunnen liggen ?
     
    CDK vindt dit leuk.
  14. CDK

    CDK Forumguru

    Mijn ervaring is dat er trillingen voelbaar kunnen zijn bij stationair in D met voet op de rem. Dus niet zozeer in het rempedaal zelf. Dat zijn schommelingen in adaptiewaarden. TVS heeft dat toen voor me opgelost. Eerste keer dat ik dat voelde was bij een Verrassend Skoda Slipcursus toen de auto nog origineel was, momenteel is de auto wederom origineel en heel soms voel ik het weer. Zal een (slechte) producteigenschap zijn en er kennelijk bij horen.
     
  15. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru


    Heb het nog extra na gevraagd bij TVS;
    "Nog even terug komend op de vraag;
    Bij stistaan in D/N/P voel ik een onregelmatige trilling in het rempedaal.

    Ik citeer even een bericht van Corne.
    Graag even bevestiging of dit wel of niet kan kloppen;


    "trillingen bij stationair kan inderdaad met schommelende adaptiewaarden van de dsg te maken hebben" "



    Ik kreeg alleen terug in de mail "nee"
    Hahaha. Kort maar krachtig. :maakmegek:
     
  16. CDK

    CDK Forumguru

    Tsjaa dan ben ik uitgeluld, Ronald is er zelfs voor meegereden met me :deuk:
    Edit: ik heb wel een compleet andere dsg bak als jij btw....
     
  17. Spinal

    Spinal Forumguru

    @Disaster-Master

    Ik ben niet meer benieuwd, mijn inlaat heb ik vandaag bekeken met een boroscope. Let wel op: dit is van zéér dichtbij bekeken, op enkele cm/mm afstand!! Kijk en huiver

    [​IMG]

    Hierboven zie je de klepsteel, behoorlijk verkoold

    [​IMG]

    Hier zie je de klep zelf (de donkere ronde cirkel)


    [​IMG]
    De tweede klepsteel, de klep was in dezelfde mate verkoold.

    Zoals je ziet verkoold ook de 1.4TSI, echter heb ik een O2 en jij een O3. Dus ben benieuwd wat jouw mate van vervuiling is.
    Het lijkt wel erger als het lijkt op de foto's. Zie hieronder een foto van internet, van verder af genomen en het lijkt daardoor minder erg. Als je inzoomt dan ziet het er precies hetzelfde uit.

    [​IMG]

    Wat mij opviel was dat de intercooler bezaait was met een olie waas. Waarschijnlijk vanwege de carterdampen. Nu ik dit gezien heb ga ik 100% een oil catchcan monteren om de olie dampen die de inlaat ingaan te beperken.
    Conclusie: HBT heeft er een klant bij.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst aangepast: 24-03-2017
    Cordoba, ertromp, turboturbo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. CDK

    CDK Forumguru

    Dat zou ik maar eens grondig laten reinigen @Spinal :jaja:
     
  19. Disaster-Master

    Disaster-Master Forumguru

    @Spinal ; ik heb mijn afspraak om half 9 op zaterdag 20 mei..
    Ben benieuwd hoe het bij mij is..

    Vandaag ging vrouwlief met de kleine een weekendje uit logeren, auto draaiende aan de overkant van de straat. Stond in de deuropening; ahja! Nú hoor ik het; hij loopt idd lichtjes onregelmatig...

    Tijd voor HBT idd.. wat is je KM stand?
     
    Laatst aangepast: 25-03-2017
  20. Spinal

    Spinal Forumguru

    @Disaster-Master Na alle verhalen dat de 1.4TSI minder vervuild had ik dit niet verwacht. Mijn km stand is 118.000km. Overigens merk ik geen negatieve rijeigenschappen of onregelmatig stationair. Wat is jouw km stand?
     

Deel deze pagina