Nou. Paar dagen verder; tank was leeg. stond in het rood, lampje branden, 2 flacons Wynns injector plus cleaner erin gemikt, tank nog leger gereden (kon volgens de boordcomputer nog 30km rijden) en toen afgetankt.
Verschil? 0.
Dus nu word het even verder zoeken. Als ik tom zijn advies mag geloven moet ik het in de injectoren zoeken.
Dus gedaan; heb een complete tweedehandse set gevonden voor nog geen 8 tientjes. Deze zou ik kunnen kopen (ik wacht even op antwoord van tom) om die vervolgens weer te laten testen en reinigen, om ze daarna te laten inbouwen door tom. Ben ik wel weer wat knaken kwijt, maar ik vertrouw tom zijn diagnose dat het daarin moet zitten. Kan eventueel nog langs de dealer met de vraag hoe zij erover denken en misschien willen ze hem zelfs nog wel even uitlezen.
Ik weet ook niet of de vorige eigenaar die in 2 jaar tijd die 54.000km heeft gereden misschien alleen op goedkope witte pomp meuck heeft gereden waardoor de boel gewoon vervuild is... wie zal het zeggen..
maar: nog een andere vraag;
Viel me op dat als ik de tankdrop open draai, ik de tank/auto een teug lucht hoor aanzuigen.

Alsof de tank vacuüm zuigt.. weet iemand waar de tank ontluchting zit? Ik neem aan in de dop? of niet ?
semi-offtopic; ik had bij mijn vorige werkgever een dop van een opel astra en een zafira gewisseld. de dop ging vaak lastig open. Nou; op de snelweg ineens inhouden en hakkelen.. draaide de dop eraf en geloof dat de tank plof zei toen de lucht aangezogen werd.
Nu is dat bij de O3 niet het geval, die rijd prima. maar viel me op dat de tank een ademteug neemt als ik de dop open...
Wat ik ook 2x heb gehad (tijdens het leegrijden van de tank) is dat de motor inhield bij wegrijden in 2.
Ik had hem handmatig in 2 gezet om hoger in de toeren te laten lopen, en merkte bij koude start dat hij even inhield..