Disaster-Master
Donateur
Hi allen,
Een van de nadelen bij de direct ingespoten turbo motoren van de VAG-goep is de afzetting van benzine en olie resten op de inlaatkleppen. Uiteindelijk zorgt deze verkoling voor het niet meer juist functioneren van de klepafsluiting wat nadelig is voor het brandstof verbruik en het motorvermogen.
Nu zijn er diverse middeltjes te koop welke je aan de brandstof kunt toevoegen, maar deze doen wel iets, maar echt veel zal het niet uithalen omdat de brandstof niet lang de inlaatkleppen gespoten wordt. De andere optie, en daar gaat deze group buy over; is het inlaat traject te laten reinigen met een speciale reiniger welke word ingespoten via een speciaal hogedruk systeem rechtstreeks in de luchtinlaat. Er is voor zeer hevige vervuiling ook nog een derde optie; en dat is door bij een ander bedrijf het inlaat spruitstuk te reinigen doormiddel van walnoot-stralen. Walnoot is hard genoeg om de verkoling los te straken maar niet hard genoeg om beschadigingen achter te laten aan het inlaat traject. Hier kun je even op googlen naar bedrijven welke dit eventueel aanbieden.
De methode waar ik het hier over heb, het direct inspuiten in de luchtinlaat, word door diverse bedrijven aangeboden waaronder JD-Engineering, VAG-Techniek en andere welke hier op het forum wel bekend zijn.
Na de succesvolle groupbuy bij TVS-Engineering voor een chiptuning en DSG aanpassingen zet ik graag een volgende Groupbuy op touw bij Celtemp in Hendrik Ido Ambacht.
De normale prijs bij Celtemp is 130 euro.
Voor onze groupbuy met minimaal 6 tot 8 deelnemers 100 euro.
Dat is een zeer scherpe prijs welke ik elders nog niet heb gevonden.
De advies voor de kilometertrage varieert een beetje per bedrijf. Celtemp adviseert elke 40.000km.
Deze groupbuy zou ergens in het begin volgend jaar, februari, maart, kunnen plaatsvinden.
De reiniging neemt ongeveer per auto 1 uur in beslag.
Voor meer informatie bezoek de website van Celtemp
Graag jullie reactie en of aanmelding
Werkprocedure van de reiniging;
Een van de nadelen bij de direct ingespoten turbo motoren van de VAG-goep is de afzetting van benzine en olie resten op de inlaatkleppen. Uiteindelijk zorgt deze verkoling voor het niet meer juist functioneren van de klepafsluiting wat nadelig is voor het brandstof verbruik en het motorvermogen.
Nu zijn er diverse middeltjes te koop welke je aan de brandstof kunt toevoegen, maar deze doen wel iets, maar echt veel zal het niet uithalen omdat de brandstof niet lang de inlaatkleppen gespoten wordt. De andere optie, en daar gaat deze group buy over; is het inlaat traject te laten reinigen met een speciale reiniger welke word ingespoten via een speciaal hogedruk systeem rechtstreeks in de luchtinlaat. Er is voor zeer hevige vervuiling ook nog een derde optie; en dat is door bij een ander bedrijf het inlaat spruitstuk te reinigen doormiddel van walnoot-stralen. Walnoot is hard genoeg om de verkoling los te straken maar niet hard genoeg om beschadigingen achter te laten aan het inlaat traject. Hier kun je even op googlen naar bedrijven welke dit eventueel aanbieden.

De methode waar ik het hier over heb, het direct inspuiten in de luchtinlaat, word door diverse bedrijven aangeboden waaronder JD-Engineering, VAG-Techniek en andere welke hier op het forum wel bekend zijn.
Na de succesvolle groupbuy bij TVS-Engineering voor een chiptuning en DSG aanpassingen zet ik graag een volgende Groupbuy op touw bij Celtemp in Hendrik Ido Ambacht.
De normale prijs bij Celtemp is 130 euro.
Voor onze groupbuy met minimaal 6 tot 8 deelnemers 100 euro.
Dat is een zeer scherpe prijs welke ik elders nog niet heb gevonden.
De advies voor de kilometertrage varieert een beetje per bedrijf. Celtemp adviseert elke 40.000km.
Deze groupbuy zou ergens in het begin volgend jaar, februari, maart, kunnen plaatsvinden.
De reiniging neemt ongeveer per auto 1 uur in beslag.
Voor meer informatie bezoek de website van Celtemp
Graag jullie reactie en of aanmelding

Werkprocedure van de reiniging;
Laatst bewerkt: