Grotere Velgen op Fabia Greenline mag niet?

wanderer

Senior Member
dit schrijft de topicstarter:
Grotere Velgen op Fabia Greenline mag niet?
Hallo Beste forum lezers,

Zojuist contact gehad met mijn dealer om andere velgen te laten monteren als onze faab geleverd wordt.
Dus......
 

MarcoO2

Forumguru
Het één sluit het ander niet uit... de TS heeft meerdere adviezen gevraagd, dat is evident. Geen probleem, dus, lijkt mij! Bij andere velgen horen immers andere banden. En een beetje overlap tussen diverse topics kun je toch niet voorkomen.
 

laagvlieger

Forumguru
Vorige week Turanza's onder mijn Swift laten leggen; zijn behoorlijk stil en ik merkte vandaag dat ze ook fantastische grip hebben in een hoosbui. Zeker in vegelijk met een Continental is het een fluisterband.

Turanza's zijn inderdaad erg goede banden. Stil, zeer goede grip op droog en nat en een lage rolweerstand. Gingen ook ruim 50.000 km mee onder de Fabia Combi van m'n ouders. Ik heb ze er nu ook op laten leggen.
'Premiummerken' leggen deze niet voor niets onder hun auto's.
 

djmshell

Senior Member
Vanmiddag mail gehad van dealer waar ik velgen besteld had. Ze waren al binnen.
Dus die kunnen bij aflevering van de auto dezelfde dag nog gemonteerd worden. :grin:

Nu de auto zelf nog:smiley29:
 

Henrytr

Nieuw lid
Ik heb afgelopen dinsdag een zwarte GL besteld en samen met de dealer bedacht om er ook 16" zwarte velgen onder te zetten. Daar het een leaseauto is kreeg ik vandaag de melding vanuit de leasemaatschappij dat de GL alleen met de standaard velgmaat 15" geleverd mag worden ;-( . Er nog wel over gesproken met de leasemaatschappij maar helaas die houdt voet bij stuk...
Dus helaas voor mij geen andere velgen....
 

Miez1

Forumguru
@all,

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar mij is vandaag nog verteld (na een zeer felle discussie met de dealer en de leasemaaschappij) dat alle ' directsets' welke in de Skodafolder worden aangeboden gehomologeerd zijn voor de desbetreffende (GL) Skoda' s. Folder open en bestellen maar (met voordeel als je je standaard wielen inlevert) zou ik zo zeggen!

Immer gute fahrt !

Miez
 

djmshell

Senior Member
Toch vreemd dat er zoveel verschillend meningen zijn bij dealers..
Heb heel in het begin bij Pon aangekaart. Waarom je een accessoire folder hebt voor de fabia modellen ( dus ook GL)
en dat je als het niet zo mogen op een GL... Waarom je dat dan nergens is die folder terugvind.
Ik bedoel ( ff voorbeeldje) neem de spatlappen in de Skoda Fabia Originele Accesoire folder. Daar staat toch duidelijk in de folder NIET geschikt voor scout en RS


Helaas daar nooit reactie op gehad.

Maar dat maakt nu niet meer uit. Nog 2 a 3 weekjes dan is onze GL klaar om afgehaald te worden. Bij afhaal op weg terug naar huis direct door naar andere dealer op de route voor de nieuwe schoentjes.:winkie:
 
Bovenaan Onderaan