Grotere Velgen op Fabia Greenline mag niet?

Fabia

† In Memoriam
Interessant artikel op ww.telegraaf.nl. :

Het testexemplaar werd op Bridgestone Turanza 'runflat' banden afgeleverd, terwijl de fabrikant de wagen op Michelin Energy Savers heeft gehomologeerd voor de Europese typegoedkeuring. De Franse banden zijn gericht op een zo laag mogelijke rolweerstand, positief voor een láág brandstofverbruik. Navraag bij BMW leerde dat het EDE-type hier in Nederland echter standaard op het (zwaardere) runflat-schoeisel met een hógere rolweerstand wordt geleverd

Check trouwens ook eens de discussie op Autoweek over dit topic.
 
Zover als ik weet mag je zelf kiezen welke velgen en banden je op de auto laat monteren mits deze aan de technische specificaties voldoen. Als dit niet zo was hadden veel mensen die andere velgen en banden hebben laten monteren een naheffing gehad en dit heb ik nog nooit gehoord. De typegoedkeuring is verleend op de auto die door de RDW is gekeurd.
 

Jkz

Lid
@djmshell
Hoe heet het spreekwoord ook al weer:
Maak geen slapende honden wakker!
Plof die 17inch er onder, steel de show met je nieuwe faab en ga daar lekker van genieten.
Maak je toch niet zoveel zorgen.

Gr.
 

cali05

Forumguru
@djmshell
Hoe heet het spreekwoord ook al weer:
Maak geen slapende honden wakker!
Plof die 17inch er onder, steel de show met je nieuwe faab en ga daar lekker van genieten.
Maak je toch niet zoveel zorgen.

Gr.

EENS!!:laugh:
 

Jkz

Lid
1 van die 4 altijd goed. Heb er nu pirelli op liggen, kleeft aan de weg niet zo gunstig voor verbruik. Had geen andere keus, ze lagen er al op. Verder kijken wat belangrijk voor je is en daar band op aanpassen. Prestaties van de greenline zijn niet dermate dat je veel verschil in deze 4 merken zult merken denk ik. Als ik de keus had zou ik Michelin kiezen. Maar eigenlijk maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. De een ligt wat beter op de weg, de ander is weer beter op nat wegdek en zo zijn er tig (kleine) verschillen. Zoek in Google naar bandentest of kijk op de site van de ANWB en kijk dan wat voor jou belangrijk is.

Groeten.

P.S. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Auto wordt er stukken mooier van. Genieten maar.
 

wanderer

Senior Member
je zou ook 4-season banden kunnen overwegen......heb ze zelf ook en kan dat 's winters goed merken....
 
@dmjshell

Goed om te lezen dat je voor de velgen gaat....welke kleur heb je gekozen?
Als band heb ik de Michelin Pilot Sport 3 op deze velgen gemonteerd.....
 

djmshell

Senior Member
@ deusjevo: slechte ervaringen mee :winkie:

@ Dadara: heb de zwart/zilver variant gekozen. Zoals je in mijn handtekening ben ik ff gaan photoshoppen met de 3 keuzes. Deze vonden mijn vrouw en ik het mooist staan:)
 
@dmjshell

Mooie keuze, die heb ik ook onder mijn Black Magic Fabia Combi GL liggen.
Succes met het wachten op je auto!
 

Jkz

Lid
Die heb ik er ook onder liggen. Fijn bandje, niet echt gunstig voor het verbruik!
Veel plezier ermee!
 

Noord26

Forumguru
Ik heb ook onder diverse auto's Potenza's gehad tot volle tevredenheid.

Vorige week Turanza's onder mijn Swift laten leggen; zijn behoorlijk stil en ik merkte vandaag dat ze ook fantastische grip hebben in een hoosbui. Zeker in vegelijk met een Continental is het een fluisterband.
 
Bovenaan Onderaan