GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieSkoda

Forumguru
Haha wie niet;).

Misschien ook leuk om bij te houden; wie gaat welk pakket nemen?!

Ik trap af;
Combi DSG + chip op maat:yeah:

@Trangelang dat zou ik ook graag willen weten trouwens! En wie weet wat voor waardes er uit een 1.2 TSI 105pk gehaald kan worden bij een chip op maat?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TurboT

Forumguru
Haha wie niet;).

Misschien ook leuk om bij te houden; wie gaat welk pakket nemen?!

Ik trap af;
Combi DSG + chip op maat:yeah:

@Trangelang dat zou ik ook graag willen weten trouwens! En wie weet wat voor waardes er uit een 1.2 TSI 105pk gehaald kan worden bij een chip op maat?

Ik vrees dat je dan ook mechanische upgrades moet doen om meer PK's te hebben. Zeg maar de stage 2 of 3. Deze prijzen zijn natuurlijk niet inbegrepen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
:dankje:Daar doe ik het wel voor!
Dat is een hele nette waarde.

148 pk uit een 1.2 TSI blok met origineel 105pk?! Was het ook een DSG?

Is dat overigens het enige verschil tussen chip op maat en chip, dat de auto op een rollenbank afgesteld wordt met vermogensrapport?

Wordt er na een tuning eigenlijk verwacht om altijd 98 te tanken of is dit niet noodzakelijk?
 

TurboT

Forumguru
Haha wie niet;).

Misschien ook leuk om bij te houden; wie gaat welk pakket nemen?!

Ik trap af;
Combi DSG + chip op maat:yeah:

@Trangelang dat zou ik ook graag willen weten trouwens! En wie weet wat voor waardes er uit een 1.2 TSI 105pk gehaald kan worden bij een chip op maat?

@HarrieSkoda ik lees op FB dat een stage 2 chip op maat op een 1.2 tsi 150pk/270nm doet. De stage 1 is 130pk meen ik. Op basis van RON 95
 

B.Stuurder

Forumguru
Op maat wordt de software afgesteld op je auto, dat is veel prettiger. Standaard chip is al een box met vaste software. En als je 95 tanken wilt, kun je het beste je auto daar ook op laten afstellen. Iets minder PK mogelijk, maar of je dat echt merkt?
 

Pivo

Forumguru
Mooie prijzen! Ik ben niet perse opzoek naar meer nm's of pk's, is er een andere reden om toch ook de stage 1 motortuning te doen?
 

Edwin83

Senior Member
Als je gevoeliger bent voor termen als soeplesse, smeuïg en snelheid. Zou ik dat zeggen. Als je gaat moet je zeker ook de tuning meepakken. Krijg je geen spijt van.
 

TurboT

Forumguru
Mooie prijzen! Ik ben niet perse opzoek naar meer nm's of pk's, is er een andere reden om toch ook de stage 1 motortuning te doen?

Het scheelt aanzienlijk in Euro's ad 150 euro. Als de PK's jou niet veel uit maakt dan is de standaard stage 1 prima. Ik heb een 1.2 tsi DSG van 90 pk. Van 90->130pk is al aanzienlijk. Laat staan naar 150pk. Vinden mn trommelremmen vast wel fijn. Plus voor mn gevoel de levensduur van mn motor behouden
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@HarrieSkoda, indien gewenst kan je gewoon op RON95 laten afstellen hoor, scheelt wel iets in vermogen, maar 130pk is wel haalbaar. Is ook weer wat voordeliger met tanken ;)
 

CDK

Forumguru
Standaard chip is al een box met vaste software. En als je 95 tanken wilt, kun je het beste je auto daar ook op laten afstellen.
De term 'box' klopt niet helemaal ;) we praten nog steeds alleen over software en geen externe tuningbox.
Als je op 95 wilt blijven rijden dan uiteraard ook op 95 laten afstellen, anders hou je jezelf alleen maar voor de gek.

p.s. zo'n tuning past ook wel bij de looks van jouw auto en voor het geld hoef je het nu niet meer te laten ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
De term 'box' klopt niet helemaal ;) we praten nog steeds alleen over software en geen externe tuningbox.
Als je op 95 wilt blijven rijden dan uiteraard ook op 95 laten afstellen, anders hou je jezelf alleen maar voor de gek.

p.s. zo'n tuning past ook wel bij de looks van jouw auto en voor het geld hoef je het nu niet meer te laten ;)
Ik bedoel dat een standaard stuk software net als een box werkt, niet aangepast op je auto en ivm dsg helemaal niet slim, vanwege de noodzaak tot aanpassingen om alles heel te houden. TVS is geen voorstander van een box en ik na enig onderzoek ook niet. ;)
 

Pivo

Forumguru
Waarom bieden ze het dan wel aan? En waarom is tuning op maat noodzakelijk icm DSG? Om de DSG heel te houden heb he toch juist die aparte DSG aanpassing die los staat van de motortuning?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan