GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Ik bedoel dat een standaard stuk software net als een box werkt, niet aangepast op je auto en ivm dsg helemaal niet slim, vanwege de noodzaak tot aanpassingen om alles heel te houden. TVS is geen voorstander van een box en ik na enig onderzoek ook niet. ;)

Sorry, maar dit is echt lariekoek :jaja:
Standaard OBD tuning is op geen enkele wijze vergelijkbaar met een powerbox :nono: Wordt wel degelijk aangepast op de auto, alleen tijdens een rijdende log en niet op de rollenbank.
Tuning op maat haalt alleen in de meeste gevallen enkele pk's of Nm's meer uit het blok, maar is vooral om kleine dipjes die je niet voelt maar die wel op het vermogensrapport zichtbaar zijn weg te poetsen. Niet meer en niet minder.
 

0ri0n88

Forumguru
Heb ook bij TVS een standaard chip plus DSG gedaan en dit werkt prima en wordt idd rijdend nagezien en niet op de rollenbank. Daarnaast is de standaard chip zeker bij de betere tuners heel behoorlijk doorontwikkeld en brengt dit zeker geen gevaren met zich mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Sorry, maar dit is echt lariekoek :jaja:
Standaard OBD tuning is op geen enkele wijze vergelijkbaar met een powerbox :nono: Wordt wel degelijk aangepast op de auto, alleen tijdens een rijdende log en niet op de rollenbank.
Tuning op maat haalt alleen in de meeste gevallen enkele pk's of Nm's meer uit het blok, maar is vooral om kleine dipjes die je niet voelt maar die wel op het vermogensrapport zichtbaar zijn weg te poetsen. Niet meer en niet minder.
OK, weer wat geleerd. Maar waarom dan rijdend en niet op de bank, dat lijkt me minder moeite dan rijdend loggen. Ik dacht altijd dat er een standaard programma werd geladen en dat rijdend werd gekeken of e.e.a. geen gekke dingen gaf, niet dat er nog afgesteld werd.
 

0ri0n88

Forumguru
OK, weer wat geleerd. Maar waarom dan rijdend en niet op de bank, dat lijkt me minder moeite dan rijdend loggen. Ik dacht altijd dat er een standaard programma werd geladen en dat rijdend werd gekeken of e.e.a. geen gekke dingen gaf, niet dat er nog afgesteld werd.
Dat doen ze ook niet als tijdens de rijdende log geen rare waardes te zien zijn. Anders gaat die weer naar binnen en opnieuw afstellen.
Chip op maat is exact hetzelfde alleen met uitdraai en iets meer "verfijnd", bij een stage1 mijns insziens wat overdreven mits je heel graag een vermogenskromme wilt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Havana

Forumguru
Bij chip op maat kun je vaak ook je eigen wensen aangeven. Het is echt iets voor fijnproevers, zeg maar.

Voor 99 van de 100 rijders is de standaardchip gewoon prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frup

Forumguru
Super, count me in voor standaard chip.
Overige zaken (EGR opnieuw wegschrijven in mijn geval) en afspraak maken gebeurt rechtstreeks, na PM begrijp ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ik mis bj <2004...

Betekent dat deze bouwjaren niet meedoen in deze actie? Of geldt de korting misschien van de categorie bj 2004 t/m 2008?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik mis bj <2004...

Betekent dat deze bouwjaren niet meedoen in deze actie? Of geldt de korting misschien van de categorie bj 2004 t/m 2008?

Dat kan ik navragen. Zeer waarschijnlijk mag je daar inderdaad vanuit gaan.
Om welke motor gaat het?
Meestal worden auto's van 13 jaar en ouder niet meer getuned, uitzonderingen daargelaten uiteraard (1.8t bijvoorbeeld)
 

CDK

Forumguru
Alle 16 deelnemers hebben een PM ontvangen met daarin een aantal vragen, namelijk:

voornaam + achternaam

kenteken deelnemende auto

nog geen kenteken? dan graag type auto / motor / transmissie / aantal versnellingen bij DSG

zodra ik van 10 mensen antwoord waarvan de auto effectief al op kenteken staat dien ik die in bij TVS en krijgen de 1e 10 een PM terug zodat ze een afspraak kunnen gaan inplannen.




greetz Corné
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Trangelang Volgens mij was hun agenda al aardig gevuld. Ik wilde ook een afspraak voor volgende week (diagnose DSG) maken en dat was al erg lastig.

@Corné de Kluijver Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, hartelijk dank voor je inzet wederom. Ik heb reeds een reactie op je PM gestuurd. Ik ben overigens benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk overblijven van de 16!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Momenteel van 8 deelnemers de gegevens mogen ontvangen :thumbsup:

Ook als je wilt wachten tot na een beurt of tot na afloop garantie of eender wat..., graag wél de afspraak inplannen aub!

De planning bij TVS staat altijd overvol namelijk! Wil je annuleren, zeg dan netjes af aub!!

TIP!! Plan je afspraak 1e werk, ik meen dat dat om 9.00 0f 9.30 is. Neem een lunchpakketje mee voor als het tegen zit ;)
De koffie is er gratis evenals de koek :jaja: Er is een wachtruimte waar je eventueel met je laptop kan werken.
 

TurboT

Forumguru
Momenteel van 8 deelnemers de gegevens mogen ontvangen :thumbsup:

Ook als je wilt wachten tot na een beurt of tot na afloop garantie of eender wat..., graag wél de afspraak inplannen aub!

De planning bij TVS staat altijd overvol namelijk! Wil je annuleren, zeg dan netjes af aub!!

TIP!! Plan je afspraak 1e werk, ik meen dat dat om 9.00 0f 9.30 is. Neem een lunchpakketje mee voor als het tegen zit ;)
De koffie is er gratis evenals de koek :jaja: Er is een wachtruimte waar je eventueel met je laptop kan werken.

Haha nou ik ben de eerste aan de beurt. Volgende week donderdag om 09:30 . Keep you guys posted hoe het gegaan is.

De Rapid wordt iets gekieteld met dsg aanpassing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan