GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeNnZ

Forumguru
Zit momenteel bij TVS met de Kodiaq,

Motorchip is gemaakt, nu de DSG nog....
Schijnbaar heeft onze DSG een softwareversie die nog niet bekend is bij ontwikkelaars.
Nu wacht ik even of ze m kunnen kraken, mocht dat vandaag niet lukken, dan komen ze de auto een keer halen en brengen ze hem na de aanpassing weer terug.
Fingers crossed :)
 

DeNnZ

Forumguru
Het is uiteindelijk niet gelukt met de bak, ze zullen moeten wachten op een uitbreiding van het uitleesapparaat wat ze gebruiken.
Ze verwachten dit binnen enkele weken op te kunnen lossen, dus ik ben benieuwd!

Ze hebben mn motor vermogen nu nog even geknepen naar de huidige limieten van de bak om hiermee dus een veilige marge te houden.
Ook met het geknepen vermogen is het al een hele verbetering!
Tussenacceleratie gaat een stuk vlotter, reactie op het gaspedaal lijkt ook een stuk beter.
Ook heb ik nu al een 1,5 seconde minder nodig in een 0-100 sprint (9.9->8.5 sec).

Maar de echte grote sprongen moeten dus nog gemaakt gaan worden ;)
 
Bij mij waren ze ook wat langer bezig met de DSG ivm 'nieuwere software' (Rapid 1.2 8/2016). Uiteindelijk is het wel gelukt.
Eerlijk gezegd had ik ook weinig klachten over de originele software, behalve dan de schakelmomenten, het reed voor de rest prima.
Uiteraard is het nu allemaal veel leuker en sneller, maar ik vermoed zo dat de latere (originele) software versies niet zo slecht zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat ik me afvraag, is of je op één of andere manier de sw versie van motor en bak kunt achterhalen en of de tuner dan aan de hand daarvan kan bepalen of het kan. Dat zou je dan een ritje kunnen besparen (in het verleden ook wel zoiets ervaren nl)
 

CDK

Forumguru
Wat ik me afvraag, is of je op één of andere manier de sw versie van motor en bak kunt achterhalen en of de tuner dan aan de hand daarvan kan bepalen of het kan. Dat zou je dan een ritje kunnen besparen (in het verleden ook wel zoiets ervaren nl)
ik vermoed van niet, de 3 mogelijke tuners die overgebleven zijn voor mijn project zeggen allemaal dat langskomen en uitlezen de enige zekerheid is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat vrees ik ook. Had destijds met mijn Yeti die pech. Op de één of andere manier lukte het tot 2 x toe niet. Heb toen maar uit arren moede een boxje genomen. Dat overigens prima beviel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik vermoed zo dat de latere (originele) software versies niet zo slecht zijn.
Wat mij opviel is dat de S stand veel minder agressief / hoogtoerig is bij de DSG 7 met natte koppeling in vergelijking met mijn oude DSG 6 met natte koppeling. D stand schakelt nog steeds extreem snel op, te snel naar mijn zin....
 

DeNnZ

Forumguru
Oh dat stukje heb ik dan gemist!

Maargoed, DSG komt eraan natuurlijk... Het lijkt me ook dat het een kwestie van tijd is voordat je ECU ook aangepakt kan worden....
Heb je al verwachte tijden?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan