GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Stuurder

Forumguru
Wat mij opviel is dat de S stand veel minder agressief / hoogtoerig is bij de DSG 7 met natte koppeling in vergelijking met mijn oude DSG 6 met natte koppeling. D stand schakelt nog steeds extreem snel op, te snel naar mijn zin....
Je hebt een verzet meer, dus hij kan lager in toeren blijven lijkt mij. Dat snelle opschakelen is vanwege het milieu-syndroom waar fabrikanten last van hebben. Wel balen dat de software beveiliging nog niet is gekraakt, dat blijft een gevecht steeds. Maar @Corné de Kluijver je hebt in elk geval je lang verwachte Kodiaq, eerst rustig inrijden, komt tijd komt raad...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RCB1975

Actief lid
Net terug van TVS, maar ook bij mijn Kodiaq motor (1.4 / 150pk) helaas nog geen toegang tot de software om te tunen. Motor niet, dsg wel. Nog maar afwachten dus.

Overigens laat ik ook het start stop systeem killen, wat een onding is dat. Heeft iemand hier dat al gedaan?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb 'm laten uitschakelen via VCDS.

Via VCDS ingesteld dat de 'behoefte' van de auto te hoog is, daardoor werkt hij niet meer.

Ik wacht nog steeds op de omwisselbare functie; standaard = uit, knop indrukken is inschakelen start/stop.
 

CDK

Forumguru
In zoverre is er nieuws dat ze hoogstwaarschijnlijk gaan uitbreiden en er dan 2 dyno ruimtes zouden moeten komen, 1 maal 4x4 en 1 maal 4x2, maar wanneer is voor zover ik weet nog niet bekend.

En de oude bank is gerepareerd en werkt weer naar behoren, op korte termijn een nieuwe plaatsen en werkend krijgen was geen optie, dus toch geïnvesteerd in reparatiekosten.
 

CDK

Forumguru
Zou kunnen @eriktv, weet wel dat ik nog nooit zoveel pk en Nm uit een RS 220 heb zien komen met standaard motor en standaard turbo. Auto draait op RON102, heeft een CAI (Cold Air Intake) en een gemodificeerde downpipe (met waarschijnlijk racekats) Superdik wat ze daar uit gehaald hebben :thumbsup:
 

BaSsDruM

Senior Member
Dezelfde mods als ik straks heb, alleen heb ik het Golf R blok welke veel sterker is (en volgens mij andere turbo?)... Ik ben echt benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BaSsDruM

Senior Member
Zo, ik zit inmiddels al de hele dag bij TVS (ben om 8u van huis vertrokken), hopelijk gaat het vandaag nog lukken. Hoor zo nu en dan een hoop herrie van de rollenbank komen, en herken ik het geluid van mijn cupra zonder middendemper
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Handige Harry

Forumguru
Zo, ik zit inmiddels al de hele dag bij TVS (ben om 8u van huis vertrokken), hopelijk gaat het vandaag nog lukken. Hoor zo nu en dan een hoop herrie van de rollenbank komen, en herken ik het geluid van mijn cupra zonder middendemper

Wat doen ze dan allemaal wel niet ?

Althans wat was de planning?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan