GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

RCB1975

Actief lid
@DeNnZ zie mijn posts van zojuist: ik kreeg hetzelfde bericht van Rico en twijfel nog wat, omdat ik dacht dat die rollenbank nodig was voor het op maat tunen. Maar blijkbaar is die rollenbank er alleen om een vermogensuitdraai te maken. Dure printer ;).
 

DeNnZ

Forumguru
Ah, ja ik lees het. Ik had er helemaal overheen gelezen, sorry..

Ik heb nu de afspraak dat ik vrijdag gewoon kom, en dat ik een andere keer langs tuf om de meting te doen.
Ik heb dan alleen geen 'voor' meting.
 

Spinal

Forumguru
Bij mij was hij ook stuk, de auto is er wel op geweest maar hij gaf hele vreemde waardes en pieken aan. Ik durf mijn uitdraai hier niet neer te zetten want dan schrikt iedereen zich rot, het lijkt wel een hartslag lijn zo gaat die op en neer. Maar hij rijd als een zonnetje. Er staat een nieuwe vermogensbank op de planning vertelde ze mij, dat is ook hoog nodig. Het enige waar de bank mee kan helpen is om de lijnen wat strakker te krijgen door kleine pieken/dalen eruit te halen door wat fine tuning. Maar hier voel je tijdens het rijden niks van. En je weet dan het exacte vermogen wat de auto levert, zonder bank is dat moeilijk te schatten.
 

Spinal

Forumguru
@Corné de Kluijver Ik weet wel dat je aan de hand van de waardes van de LMM het aantal PK en NM (bij benadering) kunt uitrekenen. Misschien dat dit nu geintegreerd in VCDS zit verwerkt, ik heb nog niet kunnen vinden hoe dat rechtstreeks kan met VCDS
 

BaSsDruM

Senior Member
Ik heb vrijdag de afspraak gepland staan voor het aanpakken van de Kodiaq....
Krijg ik zojuist bericht, rollenbank stuk..
Volgens Rico (?) kan de opmaat aanpassing nog steeds net zo goed gebeuren, heb dan alleen geen vermogensuitdraai.
Misschien dat ik toch gewoon ga..

Hmmm en wanneer is de nieuwe rollenbank er? Over 3 weken? Ik snap dat het uiteindelijk alleen maar een 'grafiekje' is, maar als ik bij elkaar een paar duizend euro uit geef, wil ik ook wel weten hoeveel pk ik heb.
 

Spinal

Forumguru
Heb hem ook even in de kennisbank gezet, dan is hij voor iedereen beschikbaar en makkelijk te vinden. Waarschijnlijk dus alleen op een desktop/laptop toegankelijk
 

CDK

Forumguru
@RCB1975, net contact gehad met Rico, de rollenbank wordt vervangen, aan het einde van de week hopen ze daar meer info over te hebben. Dat is niet zomaar 1-2-3 geregeld.
Wat nu aangeboden wordt is het volgende: na plaatsing van de nieuwe rollenbank kosteloos een vermogensmeting met uitdraai op de nieuwe bank.
 

LT83

Forumguru
Niets tegen TVS (zij kunnen er niets aan doen dat de bank het begeven heeft), en in basis een nette oplossing die ze aanbieden.
Maar persoonlijk zou ik wel wachten zodat ze hem ook op de bank kunnen afstellen.
Ten eerste omdat dit toch gewoon de mooiste manier van tunen is, en ten tweede omdat je dan niet nog een keer terug hoeft.
Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als er na de afstelling op de weg toch nog wat "oneffenheden" op de uitdraai zichtbaar zijn.
Gaan ze hem dan nog finetunen?
 

leon-cupra

Forumguru
Idd, met een chip op maat betaal je net voor een perfecte curve te bekomen en als het dan niet lukt door de vermogensbank niet te kunnen gebruiken, is het dan wel spijtig van het geld. Heb mij ook laten vertellen dat de kleine piekjes en dalletjes niet door de meeste mensen "voelbaar" zijn maar het volledig vlak krijgen van deze , dat dat net het verschil maakt tussen een goede tuner en een hele goede tuner. Als je wagen daardoor net dat tikkeltje beter loopt, zou ik toch ook wachten op de herstelling.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Oei een defecte dyno.. dat kan een bedrijf als TVS niet gebruiken.

Lijkt me dat dit niet lang zal duren, want nu is het maar 'behelpen'. Mijn O3 heeft namelijk veel aandacht óp de dyno gehad.
 
Misschien niet de bedoeling dat ik mijn vraag hier post, maar hebben jullie wel eens gehoord van PrecisieTuning in Rijssen? Ervaringen?
 

sandurtjuh

Forumguru
Oei een defecte dyno.. dat kan een bedrijf als TVS niet gebruiken.

Lijkt me dat dit niet lang zal duren, want nu is het maar 'behelpen'. Mijn O3 heeft namelijk veel aandacht óp de dyno gehad.
Dat lijkt mij ook niet inderdaad. En nu ze toch een andere zoeken, een 4wd lijkt me ook een goede uitkomst voor ze, zeker met de Quattro's en alle 4wd Skoda's :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan