GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja voorlopig zijn alle belangstellenden hier wel zo'n beetje geweest, denk ik. Maar het kan ook zonder actie hoor:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Leon54

Actief lid
Tuurlijk kan het zonder actie, maar het scheelt toch aanzienlijk. Daarbij komt dat ik ook vanuit Leeuwarden daar naartoe moet en er dus nog wel de nodige brandstofkosten bijkomen ook...
 

TurboT

Forumguru
Standaard chip & DSG.
Net de eerste rit gemaakt, ik heb opeens een eerste versnelling, dat is de eerste winst :D
Top man. Ik heb het daar ook gedaan. Mij valt wel op sat de 1e drie versnellingen meer schokt als de 4 tm 7. Hebben jullie dit ook?
Het loopt voor mijn gevoel minder soepel als de 4 tm 7.


Door de DSG optimalisatie is het gasrespons sneller omdat het niet op een onnodig hogere versnelling staat.
 
Misschien fractioneel, van de andere kant heb je weer een 1e versnelling, dus de ervaring is sowieso anders. Het stoort me in ieder geval niet. Nog niet :D
Voorheen maakte hij vrij veel toeren bij het schakelen van 3 naar 4 (rustig rijden), dat is nu weg. Het klinkt nu weer alsof ik kan schakelen.
De 'standaard chip' kwam volgens zeggen neer op 124pk/240nm. Hij is niet op de Dyno geweest, maar hij rijdt nu lekker vlot, dus het zou zomaar kunnen. :thumbsup:
En wat mijn rijplezier zeker verhoogd: de start/stop knop werkt niet meer. Dit gaat echt een hoop ergernis schelen.
Rest me nog om Corné te bedanken voor het regelen van deze actie: you made my day! :jaja:
 

RCB1975

Actief lid
Sorry, maar dit is echt lariekoek :jaja:
Standaard OBD tuning is op geen enkele wijze vergelijkbaar met een powerbox :nono: Wordt wel degelijk aangepast op de auto, alleen tijdens een rijdende log en niet op de rollenbank.
Tuning op maat haalt alleen in de meeste gevallen enkele pk's of Nm's meer uit het blok, maar is vooral om kleine dipjes die je niet voelt maar die wel op het vermogensrapport zichtbaar zijn weg te poetsen. Niet meer en niet minder.

@Corné de Kluijver ik krijg net van TVS te horen dat de standaard chip in m'n 1.4 150pk leidt tot 175pk en de op maat chip tot circa 200pk. Dat is nog best wel een verschil. Bovendien is de rollenbank langdurig kapot, maar nog steeds wordt een op maat chip aangeboden met als enige aangegeven verschil dat er geen uitdraai is. Best verwarrend allemaal.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dan denk ik dat bedoeld wordt wat elders stage 2 heet. Een dergelijk verschil treedt niet op tussen "standaard" en "op maat". Dan gaat het idd maar om een pk-tje of 5 meestal.
 

CDK

Forumguru
@RCB1975, Ik zal eens navraag voor je doen.
Een standaard chip wordt tegenwoordig stage 1 genoemd en een chip op maat stage 2, ik hoop dat dit de verwarring oplost?
 

RCB1975

Actief lid
@Rosinfield en @Corné de Kluijver JD Engineering geeft ook "tegen de 200pk op" en praten gewoon over regulier stage 1 chiptunen (dus rijdende log chipafstemming). Overigens geloof ik bij beide bedrijven in de kwaliteit, maar vind het vooral zonde voor het tunen, en de veelal ongegronde angst ervoor bij velen, dat er begripsverwarring is. Nahja, dat wordt volgende week donderdag dan dus chip (plus dsg) op maat zonder rollenbank afstemming .
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Ik heb vrijdag de afspraak gepland staan voor het aanpakken van de Kodiaq....
Krijg ik zojuist bericht, rollenbank stuk..
Volgens Rico (?) kan de opmaat aanpassing nog steeds net zo goed gebeuren, heb dan alleen geen vermogensuitdraai.
Misschien dat ik toch gewoon ga..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan