Grille demonteren octavia 3

Mototommy

Actief lid
Ik ben inmiddels net klaar.. Logo achter eraf gehaald met een credit card en visdraad. Was even lastig want ik wist niet of ze ook met pinnen vast zaten. Toch gelukt... Wel pinnen maar om te centreren dus niet door en door. De lijm is lastig te verwijderen maar met een beetje nagel remover ging dat wel... Daarna was het makkelijk. Spuiten is dan ineens veel eenvoudiger en het terugmonteren met iets dikker dubbel zijdig type ook. Ziet er nu veel beter uit. Op de foto's is dat lastig te zien. Als ik weer eens zin het en een nieuwe spuitbus, dan ga ik dat voor ook doen!
 

seerd

Lid
Mooi.
Ik wil de logo's eigenlijk behouden.
Maar de grill dus wel zwart.
De rest is alles zwart aan accessoires en ook de velgen en ramen zijn geheel zwart.

Thnx voor de tips
 

H@RM

Senior Member
Ziet er allemaal netjes uit.

Kleine tip voor de mensen die het nog van plan zijn om te doen. Verwarm het logo van te voren even met een föhn, dat maakt de lijm zachter en dan steek je het zo los met een oude pas. Dat geld ook voor de lijmresten. Die krul je er dan zo van af
 
@seerd, kun je misschien aangeven/laten zien welke plasticdip jij hebt gebruikt, hoeveel lagen, tussenliggende droogtijden en droogtijd tot verwijderen na laatste laag?

Alvast bedankt
 

Klaasje

Forumguru
wie is eigenlijk de officieele plastidip verkoper in Nederland. Zie verschillende sites.
Waar hebben jullie besteld ?
 

Mototommy

Actief lid
Ik heb besteld bij plastidip.nl. Is inderdaad duurder maar ken iemand die daar werkt dis daarom vertrouwd om online te bestellen. En wist zeker dat ze voorraad hadden. Daardoor voor het weekend binnen en kon ik lekker aan de slag...:-)
 

Altos

Banned
Bij het gebruik van Plastidip zijn een paar weetjes wel handig:

Voor een "reparatie" is alleen een beetje remreiniger nodig zodat de dip weer zacht wordt, kun je met je vinger weer glad smeren en wat nieuwe dip opspuiten , dan wordt het weer 1 mooie laag.
Overspray kan je makkelijk met een droge microvezel doek verwijderen van je lak of wielen.
Een goed ontvette ondergrond voorzien van minimaal 3 lagen Plastidip erop kan makkelijk door de wasstraat, wasbox met hoge druk en washmitts en sponzen...ik gebruik nu al ruim 4 jaar Plastidip en het is er nog nooit afgegaan als ik dat niet wilde.
 

seerd

Lid
Ik heb inprodip.com gebruikt. Vijf laagjes.
Droogijs tussendoor 10 minuten. Maar dat was omdat de omstandigheden qua drogen optimaal waren.
 
Bovenaan Onderaan