Grille demonteren octavia 3

chriss

Senior Member
Bekijk bijlage 28076
Maar we geven niet op.. Nu maar zo. En als het nog nat is eraf halen. Dat lukte voor ook zo... Eerste laag zit er inmiddels op... Pffff.....
Zo heb ik het ook eerst laten doen. Maar was toch niet helemaal tevreden over de randjes. Ik heb een schade bedrijf de logo's beide laten verwijderen, los laten spuiten in de plasti dip, en terug laten plakken. Nu is het foutloos en strak!
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    317,6 KB · Weergaven: 158

Stewie

Senior Member
Je moet dat zo strak niet afplakken volgens mij. Plasidip kan je dan mooi om het randje aftrekken, niet?
 

Mototommy

Actief lid
@Stewie. Dat zou inderdaad zo moeten zijn maar op een of andere manier scheurt het niet af maar trekt het plastic mee van het logo af...
 

Mototommy

Actief lid
ImageUploadedByTapatalk1404594053.773504.jpg
Nu eindelijk gelukt maar zeker niet perfect. Misschien toch beter logo eraf halen, spuiten en dan terug plaatsen...

Maar hoe haal je het logo eraf....???
 

CDK

Forumguru
Met een bouwmarktpasje of oude creditcard en een visdraadje er achterlangs trekken, moet lukken!! Oude lijmresten verwijderen en daarna met dubbelzijdig tape geschikt voor buiten of een automotive kit terug plaatsen.
 

Mototommy

Actief lid
Mooie klus voor morgen misschien corne. Ben er nu wel klaar mee... Had dat meteen moeten doen eigenlijk nadat de eerste keer niet lukte.. Maar goed, zo leer je weer wat..:-)
 

seerd

Lid
Thnx
Ben wel benieuwd hoe lang het goed blijft zitten.

Heb net geprobeerd de restjes weg te halen. En daardoor een paar stukjes opnieuw gedaan. Toch te snel geweest denk ik.

Straks nog maar eens.
 

Joske

Forumguru
wat ik mij steeds afvraag bij die plastidip.. kan je dit gewoon wassen met een washmitt? Komt het dan niet los?

Aangezien het zo gemakkelijk te verwijderen is? :)
 

Mototommy

Actief lid
@Joske, Ik zal het moeten afwachten.. Door de leverancier wordt aangegeven dat het allemaal wel mogelijk is en dat het blijft zitten. Kan niet anders dat het op een gegeven moment opnieuw gedaan moet worden maar of dat na een jaar of een maand is zullen we zien.. btw, heel gemakkelijk verwijderen is het nou ook weer niet trouwens. Gisteravond er drie keer af geplukt en dat was best lastig nog...
 

blokart

Senior Member
wat ik mij steeds afvraag bij die plastidip.. kan je dit gewoon wassen met een washmitt? Komt het dan niet los?

Aangezien het zo gemakkelijk te verwijderen is? :)

Je kan het gewoon wassen maar ik ben toch steeds voorzichtig.

@ Sjeerd, Logo voor en achter verwijderen is geen probleem gaat makkelijkst met 2 creditcards 1 voor op het koetswerk te plaatsen en 1 erboven voor het effectieve snijden van de dubbelzijdige tape, de onderste is als bescherming om op het koetswerk geen krassen te maken.
De effectief snijdende card heb ik vooraan afgeslepen als een houtbeitel zodat die iets scherper is om de tape te snijden. Een beetje temperatuur kan ook helpen zeker in winter, heb het reeds gedaan met de verfstripper maar wel één waar je de temperatuur kan instellen en afgesteld op max 100°C.
Ik heb van mijn logo's alleen de chromen delen gedaan en niet de backing plate, om dit te doen moet je wel 3 plastic paspennen afbreken van het centrale logo (niet van de ring) maar dat schept geen probleem om deze terug te monteren. 1maal de pennen weg zijn kan je zonder de backing plate te verwijderen zowel het logo als de ring
verwijderen. Misschien klinkt dit niet echt duidelijk maar het wijst zichzelf uit, zelf ik kon het tot een goed eind brengen.
 
Bovenaan Onderaan