Grille demonteren octavia 3

Mototommy

Actief lid
Eindelijk aanstaande vrijdag m'n O3 ophalen. Standaard zit er een chromen grille op die ik zwart wil hebben. Wilde bij superskoda de zwarte lijst bestellen maar begreep van de dealer dat de bumper in z'n geheel gedemonteerd moet worden op deze te monteren. En dat om alleen een strip te vervangen.. Vraag me af of dit echt wel zo is.

Maar goed, alternatief is een plastic dip. Om het goed te doen wil ik de grille demonteren. Heb gezocht op het forum maar niet kunnen vinden hoe dat moet. Iemand een idee? Misschien ook foto's?

Dank alvast!

Gr.
Paul
 

Mototommy

Actief lid
@blokart. Daar wordt dus de hele bumper verwijderd... Dat gaat mij niet lukken. Daar heb ik te weinig durf voor..... Dat wordt afplakken denk dan maar...
 

blokart

Senior Member
@Airhead tommy, Is goed te doen met Plastidip je hoeft zelf niet zo nauwkeurig af te plakken gezien
gespoten plastidip makkelijk is te verwijderen, opgelet dat je niet de te behouden delen beschadigd.
Ik gebruik wel niet de spuitbussen maar steeds Plastidip uit pot met verdunning, ik spuit liever met meer verdunning zo gaat alles sneller drogen en kan ik zonder veel wachten de volgende laag leggen.
Indien meer verdund heb je ook een egaler oppervlak.
 

Mototommy

Actief lid
@ertromp. Thanks! Zo moeilijk is het dus niet! Maar ga toch eerst proberen met plastic dip. Kost maar iets van 15 euro. De moeite waard om te proberen..
 

Mototommy

Actief lid
20 euro inderdaad incl verzendkosten. Heb inmiddels besteld. Nu maar hopen dat het vrijdag nog geleverd gaat worden. Dan kan ik van het weekend aan de gang. Zin in!
 

Stewie

Senior Member
Heb begrepen dat het met glossifier ook blinkend wordt, om wat meer te passen bij de hoogglans deurstijlen.
Ik ga het ook plastidippen omdat de dakrailing en de raamrubbers gewoon zwart zijn. Dit alles op een metal gray uitvoering

Nog even nadenken wat ik met de teron's doe, zo laten of plastidippen...
 

Stewie

Senior Member
Mijn dealer wil er niet aan beginnen ivm lease. Ik durf een bumper er ook niet afhalen, doe altijd wel iets stuk :).
Kameraad van mij is vrij goed met plastidip en wil het gerust doen, zal het goedkoopste zijn denk ik.
 

Mototommy

Actief lid
Oke.... Valt me mee... Maaaaaar..... Ben nu met de plasti dip bezig.. Kijken hoe dat eruit komt. Laag 2 zit er inmiddels op..:-)
 

seerd

Lid
Ik heb vandaag spuitbus plasti dip gehaald. Ik ga je volgen. Laat je weten hoe het geworden is? En je doet zonder demontage? Spuit je het zwarte aan spijlen ook mee?

Seerd
 
Bovenaan Onderaan