Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

leon-cupra

Forumguru
Heeft niemand bij Skoda daar dan geen deftige uitleg wat er op de stockwagen zit :nono:
Persoonlijk zou ik geen wagen moeten hebben zonder navi maar nu heb je al veel mensen die navigeren met Waze terwijl ze navi in de wagen hebben dus tja.... Keuzes ;)
 

Cordoba

Forumguru
Belgie en Nederland is andere importeur (d'Ieteren resp. Pon) en daardoor hebben uitvoeringen wel dezelfde naam, maar niet dezelfde accessoires/uitrusting. Verder klinkt een Business ambition of een ambition uitvoering misschien vergelijkbaar (en hetzelfde voor Business style en de gewone style) maar als je gaat kijken zit er een wereld van verschil in de uitvoeringen. Daarnaast lijkt er een trend te zijn om (nieuwe) business uitvoeringen alleen nog maar bedrijven en leasemaatschappijen te verkopen, en worden deze (vaak) niet meer geleverd aan particulieren.

Overigens mijn advies voor iedere nieuwe auto: laat je niet afschepen met een offerte waar de uitvoering staat genoemd, maar niet wat die uitvoering inhoudt, niet zelden kiest iemand een duurdere uitvoering vanwege een bepaalde optie, en als de auto dan wordt geleverd is in de tussentijd het pakket/uitvoering gewijzigd en zit net hetgene waar het om gaat niet meer in het pakket, en krijg je de auto zonder die optie waar je het dure pakket voor had gekozen. Vraag dus een offerte waar alle opties/accessoires apart worden benoemd, als de levering dan later afwijkt heb je een duidelijk document om op terug te vallen.
 

SkodaNoob

Actief lid
Heeft niemand bij Skoda daar dan geen deftige uitleg wat er op de stockwagen zit :nono:
Persoonlijk zou ik geen wagen moeten hebben zonder navi maar nu heb je al veel mensen die navigeren met Waze terwijl ze navi in de wagen hebben dus tja.... Keuzes ;)

Ik verbaasde me echt. Letterlijk in de mail: het lijkt erop dat dit en dit op de clever zit maar garantie hierop kunnen we niet geven.

Doei. Jullie zoeken het eerst maar ff uit
 

SkodaNoob

Actief lid
Hij is nu officieel echt besteld. Op papier lijkt alles erin te zitten wat de auto zozeer luxe maakt. En anders zal ie ook vast lekker rijden.

Hoe vergelijkt zon auto zich met een v40?
 
Laatst bewerkt:

SkodaNoob

Actief lid
Welke “Hij” heb je dan nu besteld?

De Superb combi!

Verhaal is eigenlijk simpel. Ik heb mail gestuurd naar leasemaatschappij en dealer dat ik de auto wil bestellen. Dit was zaterdag. Ik heb daarbij nog de vraag gesteld wat er precies in zit, qua standaarduitrusting en opties. Daarop kreeg ik de reactie met een lijst aan standaarduitrusting en opties, maar wel met de opmerking dat ze het niet 100% zeker wisten dat hij ook zo gaat worden.

Toen heb ik de rem erop gezet. Vandaag hebben ze alles bevestigd en kan ik met gerust hart bestellen
 
Laatst bewerkt:

SkodaNoob

Actief lid
Hahaha ik heb er geen moment slechter door geslapen. Ik ben zelfs door sluipschutter mug geslapen die me 30 muggenbulten bezorgd heeft!!
 

SkodaNoob

Actief lid
Ja snelheid heb ik wel van genoten in v40, zeker na 100 nog veel power.

Wat wel interessant is is dat volgens Flitsmeister van 0-100 in de v40 zon 12 seconde is. Met 190 pk

De dsg 1.6 tdi van de Superb doet van 0-100 in 11 sec

Dus veel slomer is de auto niet weg bij het stoplicht.
 
Genoeg. Wat is genoeg? In de ouwe Clio 2 van m'n ma was 98 pk meer dan zat. In mijn oude 508 SW diesel was 112 pk ronduit link op de Duitse Autobahn. Vol gas bij 120 km/h en er gebeurd bijna niets...

Voor mij was 120 pk in de Superb niet genoeg. Constant de DSG in standje S schiet wat mij betreft het comfort-doel van de auto voorbij. De 150pk diesel/TSI is adequaat. 190 maakt de auto echt lekker comfortabel onder alle omstandigheden.

Hey, maar da's mijn mening hè.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik vind het optrekken van de 120pk nog goed meevallen, het hernemen is een ander verhaal. Bij een handbak zoals de onze vraagt het telkens terugschakelen. Op dat vlak is de dsg een betere match met de 120pk.
 
Eens, optrekken tot snelwegsnelheid is ok. Daarna echter... ik zou wel de handbak nemen voor meer controle. Het lome gedrag van de dsg ( veel gas nodig voor een beetje actie) maakte dat ik veel aan de pook aan het trekken was om hem in de sportstand te zetten. Nu kun je dat gedrag wel fixen met een beetje DSG tuning maar toch.

Dat lome heeft de 1.5TSI trouwens ook. Dat is puur afstelling door VAG. De 1.4 TSI 110kw had hier totaal geen last van .
 
Bovenaan Onderaan