Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

SkodaNoob

Actief lid
Dit zijn mijn 2 opties. De Golf variant 2.0 TDI en de Superb Combi met 1.6 TDI. De Variant zal zo'n 148pk hebben, de Superb zo'n 120pk. Beiden zijn DSG

Voor Golf ga ik voor de Highline of de Highline Business R. Dan zit er natuurlijk eigenlijk alles al in, maar dat is bij de Superb ook zo. Deze is ook wat ruimer, en heeft een panorama dak. De skoda heeft wel zo'n 30pk minder.

Zou de 30pk extra voor jou doorslaggevend zijn om voor de Golf variant te gaan?
Zijn er eventueel mensen op dit forum die sneller gewend zijn (150pk+) en uiteindelijk toch voor de 1.6 TDI zijn gegaan? Voelde dit sloom?

edit: Het is een leasebak
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Moeilijke keuze.

Hebben hier de superb 120pk combi handgeschakeld voor mijn madam(firmawagen) . Ongelooflijke comfortabele, verdomd ruime bak maar die 120pk..... Mixt feelings... Ik rij er enkel in het weekend mee voor de familie uitstapjes, dus meestal weinig verkeer en kan ik op het gemak rijden en acceleren. 1 keer gehad dat het beperkt vermogen bij het acceleren mij bijna in de problemen had gebracht. Had mss iets beter kunnen anticiperen maar toch, op dat moment toonde de wagen zijn grootste gebrek, toch een klein gebrek aan vermogen.
Persoonlijk, moest ik hem prive kopen, zou het nooit de 120pk worden.

Ik zou de mogelijkheid bekijken om voor de superb 2.0 te gaan, beste van de twee werelden... Desnoods een ambition om het prijskaartje te doen kloppen. Persoonlijk missen we qua luxe en comfort weinig in onze ambition business uitvoering. Xenon had mss een mooie toevoeging geweest, maar of het echt nodig is....
 

SkodaNoob

Actief lid
Thnx. Ik ben dus niet helemaal gek dat het lastig is..
Vergat te melden dat het een leasebak is :)

De 2.0 is geen optie omdat ik daar in een te hoge eigen bijdrage terecht kom.
 

leon-cupra

Forumguru
@SkodaNoob, ik vind de 120 enkel tekort komen op de autostrade met een manuele bak. Als je snel dient te anticiperen en in 6de staat.... problems... Eerst moeten terugschakelen om wat power te krijgen... Dan ben je meestal te laat...
Tenzij het uiteraard een dsg is. Dan kan de dsg snel terugschakelen bij een kickdown en heb je dit 'probleem' minder.
 

leon-cupra

Forumguru
Dan zou ik toch wel de superb op 1 zetten.

Maar eigenlijk is er maar 1 goed advies. Ga gewoon testrijden en ervaar beide wagens zelf. Bij de Superb zeker genoeg autostrade tijdens de spits doen en desnoods situaties ensceneren waar je snel moet anticiperen. Ga je onmiddellijk ondervinden of de 120pk al dan niet voldoende is voor jou.
 

MaxN

Donateur
Persoonlijk zou ik gelijk voor de Superb gaan. Zeker als enige vorm van ruimte van belang is. De Octavia is al groter en ruimer dan de Golf. En ik vind persoonlijk de binnenkant van de Skoda mooier en beter dan die van de Golf.
 

leon-cupra

Forumguru
Je dealer kan toch zien of er in Nl eentje staat? Ik zou er persoonlijk niet op een kilometertje kijken om ermee te kunnen rijden.
En desnoods zoek je er eentje bij een tweedehands verkoper. Brei er een verhaaltje rond en vraag een testrit. Niet mooi maja...
Je moet er tenslotte een lange tijd in rijden.
 

SkodaNoob

Actief lid
Ja klopt, maar moet ook redelijk snel beslissen. Krijg ik niet meer voor elkaar dus ergens moet ik rationeel gokje wagen :)
 

leon-cupra

Forumguru
Persoonlijk zou ik gelijk voor de Superb gaan. Zeker als enige vorm van ruimte van belang is. De Octavia is al groter en ruimer dan de Golf. En ik vind persoonlijk de binnenkant van de Skoda mooier en beter dan die van de Golf.
De golf heeft enkel beperktere beenruimte achterin maar anders moet hij toch niet onderdoen voor een octavia.
En ik zou er toch niet zo licht over gaan met de 120pk in de Superb.
 

SkodaNoob

Actief lid
Persoonlijk zou ik gelijk voor de Superb gaan. Zeker als enige vorm van ruimte van belang is. De Octavia is al groter en ruimer dan de Golf. En ik vind persoonlijk de binnenkant van de Skoda mooier en beter dan die van de Golf.

Zegt meneer met 235 PK :) :)
 

Smeeuwis

Donateur
Chiptuning toegestaan door de leasemaatschappij? Dan zou ik direct de SuperB kiezen en voor 600 euro via JD Tuning of VAG Techniek een tuning regelen. Aan te raden om hierbij de DSG ook te laten meenemen, meerdere topics hier omtrent het standaard schakelgedrag terug te vinden.

Als de ruimte geen issue is, geen doorslaggevend argument, dan zou ik toch zeker ook naar de O3 kijken. Groter dan de Golf en gunstiger geprijsd, zeker nu met alle lopende acties.
 

SkodaNoob

Actief lid
Helaas geen Diesel meer met DSG, met een 2.0 TDI. Wel met 1.6, maar dan kan ik net zo goed de Superb combi nemen.

Chiptuning is een nee.
 

MaxN

Donateur
Zegt meneer met 235 PK :) :)
Dat staat los van van het soort auto. Onze buren hadden een Golf 7 GTD Variant. Dus heb even mogen vergelijken met de Octavia. En voor mijn gevoel is de binnenruimte voor en achter sowieso beter. Qua koffer zit er ook veel verschil in praktische ruimte.
 
Bovenaan Onderaan