Goedkope 2de kleine auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Mijn vrouw en ik zoeken een klein tweedehands auto'tje bij te kopen om de kleinere afstanden binnen ons dorp af te leggen, bv om de kleintjes naar school te doen bij slecht weer, naar onze nabij gelegen jobs te rijden bij slecht weer, en zodat zij ook weg kan wanneer ik weg ben met de Skoda. De Skoda zal voornamelijk gebruikt worden voor ritten tot buiten de dorpsrand (+5km enkel), verre familiebezoeken die we moeten doen zoals Brugge, Antwerpen, etc etc, zodat deze zoveel mogelijk bespaard blijft van draaien onder ideale bedrijfstemperatuur.

Voorwaarden zijn:

-Benzine.

-Minder dan 150.000.km

-Van of jonger dan 2008.

-Max 4000 euro.

-Betrouwbaar

-Max 1.4 liter, maar het liefst 1.0, 1.1,1.2. - dit om taksen en verbruik zo laag mogelijk te houden.

-Max KW 70 - dit om verzekering zo laag mogelijk te houden.

-Liefst een VAG auto, maar we staan open voor alles omdat het maar als tweede auto is.

- liefst geen doos op wielen a la Dacia Logan, Opel Agilla etc etc. Het mag toch enzigszins mooie lijnen hebben :pardon:

Shoot zou ik zeggen.

Henrik

Forumguru
Misschien valt het onder de categorie “doos op wielen”, maar wij hebben altijd heel veel plezier gehad van een Toyota Aygo. Je zou eens kunnen kijken of dat wat voor je is. Compact, licht, goedkoop en bij ons in ieder geval zeer betrouwbaar gebleken.

larsy

Forumguru
Ik zou proberen om een 4deur te nemen zoals de fabia .
Als je tot 4000€ wil gaan (kan zelfs veel goedkoper met 120dkm)

De mito en fiat 500 zijn ook mooi .

DD452084-9BA3-4524-8F0A-11AE6273D8C3.jpeg
B2D48103-C366-4C4E-91EE-1F46A7332D34.jpeg
6F708701-5AE2-4D8A-8CFD-5B860C582A94.jpeg

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
15575.jpg

JeSko

Forumguru
@Hakar

Nee danku, Wij hebben er zo al 3 voor het gezin, mijn kinderen en vrouw moeten niet onnodig door de regen. We fietsen meer dan genoeg bij degelijk tot goed weer;)

JeSko

Forumguru
@larsy

Inderdaad die Mito is echt speciaal, zie je niet zo vaak, het valt wel op dat de prijzen in de Walen veel lager liggen, heb jij daar al ooit zelf een auto gekocht? Zowel de Mito als de Fabia zijn leuke opties, de 500 lijkt me eerder krap maar ook wel mooi.

larsy

Forumguru
Ja ik was deze alltrack gaan bekijken in de Walen (voor 90% ok)
Maar dan op het laatste toch nog de superb3 gaan bekijken omdat het niet ver voor mij was
en die gekocht (omdat het euro 6 was)
Maar ver rijden naar de Walen.,enz zou ik niet meer doen . Er zijn genoeg auto s kort bij je deur.

C8DA09EA-984E-47DB-8BD5-11D159B97D79.jpeg

larsy

Forumguru
Heb nog eens gekeke die fabia (foto 2)is wel goed van prijs .. als die nog 300€ van zijn prijs kan doen (met keuring)
En als de wage nog mooi&goed is dan is da wel een mooi deal denk ik .
Maar dat is het : MOoi en GOEd :jaja:
Dat is altijd wat.....

JeSko

Forumguru
@larsy

Inderdaad zou het liever ook wat dichterbij houden, komt nog bij dat ik geen jota frans ken...

Die van 2000 euro en nog wat? Dat is zie ik net wel een tdi en het zou echt een naft moeten zijn.

larsy

Forumguru
Bij een handelaar =>
oké of
niet ok dat snappen we allemaal .
Die handelaars moeten niet komen Lulle ( hun ding is altijd het beste)
daar krijg ik het van .
gewoon u ding zelf doen . Niet goed voor u = snel weg op naar een ander .

Bij vriendelijk mense aan huis kan je een praatje maken :koffie::maakmegek:

EdK

Forumguru
Voor het gebruik waar je het over hebt zou ik toch haast zeggen ga elektrisch rijden...
Tsja alleen komt je budget waarschijnlijk niet uit..
2e Hands Zoe zal er ook nog dik boven zitten

JeSko

Forumguru
@EdK

De grote meerderheid van de Vlamingen kennen geen Frans hoor, wij krijgen dat op school (basisschool) en later in het middelbaar zeer beperkt en sterk afhankelijk van welke richting die je volgt. Ik zelf heb 3 jaar Frans gehad en dat interesseerde mij totaal niet, ( zoals zoveel Vlamingen ) ik vind het een lelijke taaltje.

Mijn beste zin Frans die ik er ooit uitgeperst heb was : Carine est une vache.

Carine was de juff Frans, en ik moest nablijven:D:pardon:

JeSko

Forumguru
Voor het gebruik waar je het over hebt zou ik toch haast zeggen ga elektrisch rijden...
Tsja alleen komt je budget waarschijnlijk niet uit..
2e Hands Zoe zal er ook nog dik boven zitten

Neen Elektrisch zegt me niet veel, budget niet voor en hier is in de buurt één laadpaal die altijd bezet word door dikke Tesla's en BMW's. Elektrisch heeft sowieso geen toekomst imo.

machlo

Forumguru
@larsy

Inderdaad die Mito is echt speciaal, zie je niet zo vaak, het valt wel op dat de prijzen in de Walen veel lager liggen, heb jij daar al ooit zelf een auto gekocht? Zowel de Mito als de Fabia zijn leuke opties, de 500 lijkt me eerder krap maar ook wel mooi.

Wat ik vervelend vond aan auto's die je niet zo vaak zag was dat je de onderdelen "ook niet zo vaak zag" en duur waren (moesten ook van ver komen).
Ik had een fiat palio weekend (tja, als je alles van te voren weet....). Ging de uitlaat kapot.....duurde 4 weken voordat die andere uitlaat hier was (via dealer) en mocht een leuke duit afrekenen......
Daarom nu een auto waar je er heeeel veel van ziet rijden....kia picanto. Overigens ook een leuk autootje voor je, indien goed onderhouden héél betrouwbaar.

Tuulster

Forumguru
@Henrik

Neen hoor de Aygo valt nog best mee, de vrouw vind dat in elk geval een leuke kleine auto:thumbsup:
Ik heb een tijdje een Peugeot 107 gehad (de Peugeot versie van de Aygo).
Echt een prima karretje. :jaja: maar ik reed er zelf in en vond hem dodelijk saai (ik heb nu een Alfa GTV :D)
Wel super betrouwbaar. Top autootje voor er bij. :jaja::thumbsup:

Rallye

Forumguru
En een vijfdeurs Citigo/Up/Mii?

Waarbij ik de Up altijd de mooiste van de drie vindt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan