Goedkope 2de kleine auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had enige moeite met het eerste bericht, hoewel ik het bij nader inzien wel leek te begrijpen. Skoda voor langere ritten denk ik. Wsch het woordje niet vergeten in laatste zin.
 

Hakar

Donateur
@WhiteSuperB
Onderhandelen met die Walen is niet zo moeilijk hoor.
Werkt als volgt.
Jij Quanda costa?
Hij Blablabla
Jij Wijsvinger naar beneden op en neer bewegen.
Hij Blablabla
Jij Rechter duimpje omhoog

Hij steekt hand uit, jij neemt hand aan, deal gesloten.

Zo heb ik ooit mijn contract afgesloten met Compagnie Generale de Geophysique in Massy Cedex, maar dan mijn wijsvinger omhoog op en neer bewegend zonder daarbij de arm uit te strekken.
 

JeSko

Forumguru
@machlo

Ja daar had ik dan weer niet aan gedacht... Heb je een goed punt. Die Picanto gaan we ook eens bekijken, Kia staat sowieso wel bekend om betrouwbaarheid dacht ik zo, wat mooi meegenomen is:thumbsup:

@Tuulster

De 107 ( en 108 ) is ook een optie ja, die vind mijn vrouw erg leuk aangezien zij een echte Peugeot fanate is. Zelf ook Peugeot gereden ( nieuwe 308 ) voor de Skoda en ik was daar 100% tevreden van, het deed pijn toen ze die bij elkaar hebben geramd.:wavecry:

@Rallye

Zo'n 5d UP is wel tof ja! Maar in 5d vind ik die niet onder de 5000 jammer genoeg. De goedkoopste Mii is ook bijna 6000, Citigo begint ook bij 4650, maar daar kan ik mss nog wat van de prijs krijgen om op die 4000 uit te komen.
 

JeSko

Forumguru
@Hakar

Haha jij mag mee als ik in de Walen ga onderhandelen dan, dat komt sowieso van pas:D

@Rosinfield

Ik heb mijn stukje nu 3 keer overlezen maar ik snap niet echt waarop je doelt:bloos: maar inderdaad de Skoda voor de langere ritjes, de kleine voor de kortere.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Hakar

Ik heb mijn stukje nu 3 keer overlezen maar ik snap niet echt waarop je doelt:bloos: maar inderdaad de Skoda voor de langere ritjes, de kleine voor de kortere.

Ah, ik snap het al; ik vatte onder niet op als beneden, maar als duidend op de conditie (bedrijfstemperatuur). Grappig en excuus!
 

Hakar

Donateur
@WhiteSuperB Das goe.
Wel even vroegtijdig reserveren, ben straks voor verlof en onderhandelingen eerst een 3 weken in de buurt van Chimay.
Daarna voorlopig na terugkomst thuis volledig beschikbaar.
Tegen kost van de visa versa reis, een verblijf in l’Epicurie in Outgaarden van tenminste 2 nachten (vanwege meerkosten bij verblijf van 1 nacht) kom ik gaarne naar het Vlaamse land :D
 

Hakar

Donateur
Daihatsu Cuore misschien?
Maar blijf af van de modellen met bouwjaar of registratie 1999 t/m 2007.
Deze modellen hebben respectievelijk de aanduiding L701 en L251 en hebben dezelfde motorblokjes.
Bij veelvuldig gebruik bij korte ritten krijgen deze blokjes snel last van te weinig smering en kantelende zuigers.
Resultaat grove slijtage van het blok.
Heb er eentje gehad waar de historie deels van bekend was, en in het begin viel het wel mee.
Op moment dat verbruik van olie begon op te vallen ging het van kwaad naar erger, en was er eigenlijk een nieuw blok nodig.

De L276 medio 2007 t/m 2012 hebben naar verluidt bij een oud Daihatsu dealer dit probleem niet.
 

Cordoba

Forumguru
Gezien het gebruik zou ik zonder meer voor een 4/5-deurs gaan. Als je voor een Mii of Citigo gaat, heb je voor je budget óf een auto met schade, of een 3-deurs, of een km-stand rond de 180.000 km. Aan de andere kant zijn de kosten voor brandstof, verzekering en onderhoud voor een Mii/Citigo wel laag, terwijl de auto toch een klasse groter voelt dan Aygo/107 en ook de botsveiligheid echt goed is voor zo'n kleine auto. Een Up zou ik laten staan: eigenlijk dezelfde auto, alleen een veel groter prijskaartje, zowel nieuw als als occasion.

Misschien een proefrit maken met Mii/Up/Citigo en dan kijken of je het aanschafbudget een klein beetje op kan rekken, 500 euro extra budget kan veel verschil maken op 4000 euro, en als je dat in de jaren erna weer bespaart... Met een Citigo/Mii zul je waarschijnlijk ook bij vrije keuze deze vaker pakken, omdat ie behoorlijke rijeigenschappen heeft.

Een mooi voorbeeld van een auto die nu net buiten je budget valt, maar als ie in orde is wel een heel geschikte auto zou zijn. Kosten voor het rijden van een Citigo zijn ook lager dan voor een Fabia, terwijl het meeste verschil in ruimte toch alleen in de kofferbak zit.
 

JeSko

Forumguru
@Hakar

Dat is ook een mooie optie, er staan er wel maar 5 online, waarvan maar eentje van 2010, dit is zeker een optie.:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Kofferuimte is voor ons, door het doel van de tweede auto en de gigantische koffer van de Skoda, geen prio, dan heb ik liever wat meer ruimte achteraan voor de kinderen. Die Citigo is erg mooi! En nog geen 20.000 km, dat is gewoon een haast nieuwe wagentje. Ook mooi in dat zwart, zeker geen onding en een ideale wagen voor datgene waarvoor hij moet dienen. Mss dat het budget voor zo'n uitzonderlijke aanbieding wel lichtjes omhoog kan...
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Niks dan voordelen inderdaad, en het is inderdaad een Skoda wat mooi meegenomen is haha. Als we die auto voor 4000 kunnen krijgen zou dat een fantastische aankoop kunnen zijn:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , wss staat de wagen nu ook in de weg: "overlijden van partner", wss is de man overleden en kan de vrouw niet rijden.
Gaat wel een wagen zijn die zeer snel weg zal zijn. Is een zeer interessante wagen, zowel voor startende rijders (niet veel kilometers en betaalbaar) als voor goedkope tweede wagen, zoals jullie dus zoeken.
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb voor m'n vrouw een 107. Ook alleen voor de korte ritten. Ze wil niks anders, lekker handzaam, best wel rap en ik moet zegen dat het echt wel lekker rijd voor de korte (stads) ritjes. Komt goed mee in het verkeer en je kan er prima in zitten met 4 volwassenen. Het liefst pak ze de 107 i.p.v. de "grote slee" :D

Onderhoud doe ik zelf. Daar heb je helemaal geen omkijken naar. Motor heeft een ketting i.p.v. riem, dus die kosten heb je ook niet.
Motor is een Toyota blok, dus zeer betrouwbaar. Jaarlijks even olie verwisselen en weer klaar. Ik heb een 2006 model, 2e hands gekocht toen ie 3 was.

Verzekering en wegenbelasting zijn ook een lachertje.
Ondertussen is onze 107 ook niet standaard meer en zijn de nodige modificaties doorgevoerd :D

Kortom, goedkoop, weinig onderhoud, betrouwbaar en fun to drive.

Succes met je keuze!
 

JeSko

Forumguru
@heusinkveldb

Bedankt voor de tip! Dat is hier inderdaad ook het geval, mijn vrouw rijd niet graag met de SuperB ( te onhandig en groot vind ze ) en zou daarom iets kleins dat bijna niks kost aan onderhoud, taks en verzekering willen voor haar eigen. Met Peugeot (new 308) ben ik vertrouwd en dat is een top ervaring geweest, mijn vrouw is ook echt zot van Peugeot en ze neigt dan ook fel naar wederom een kleine fransoos. Zelf zal ze daarnaartoe neigen, maar ik bekijk graag eerst alle opties. Ze zou de auto ook vanbinnen pimpen en vanbuiten leuke wieltjes op en klaar, een leuk projectje:jaja:
 

heusinkveldb

Forumguru
Bij deze een fotootje :D
Grote broer versus kleine broer...

full
 

heusinkveldb

Forumguru
@heusinkveldb

Je bent de winnaar :D vrouwlief is helemaal overtuigd, ze vind dit echt een leuk auto'tje, 2dehands heb ik deze https://www.2dehands.be/a/auto-s/pe...ial&utm_source=android_social&utm_content=vip
al gevonden. De jouwe is ook erg mooi zo in dat grijs met die wielen op. Tof karretje!:thumbsup:


Haha, leuk te horen. Maar even een tip. Ik zou wel voor de "XS" uitvoering gaan. Die jij hebt gevonden is een "XR". Deze hebben geen elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Als je een beetje goed zoekt kan je de luxe versie ook wel vinden voor hetzelfde geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan