Gestrand in zuid Frankrijk

RefleCs

Forumguru
Die van mij is ook nog heel na 90km op 3 poten ;) Heuvel op heuvel af. Kon mij vrij weinig meer schelen..... had er zo de pé in dat ik gewoon naar de eindlocatie ben doorgereden.
 

miles

Senior Member
Nog even voor hen die hier niet van op de hoogte zijn: geen enkele instantie mag pechhulp bieden op de Franse tolwegen. Ook de ANWB kan je niet helpen daar.

Je dient bij pech een speciaal noodnummer te bellen en vervolgens komt er een truck met oplegger die je van de tolweg haalt.
Die "hulp" dien je direct aan de chauffeur contant te voldoen. Ik meen iets van 120 euro.

Vervolgens kan je, indien je lid bent van de ANWB, die factuur naar hen sturen en wordt deze aan je vergoed.

Helaas ervaringsdeskundige: vorig jaar met een camper gestrand op de Franse tolweg. Zodra je van de tolweg af bent, komt de ANWB overigens weer in actie. Ik neem aan dat dit ook met de mobiliteitsservice van Skoda zo gaat, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja die Fransen doen maar gewoon. Net als dat ik als reeds 17 jaar geen druppel alcohol te hebben genuttigd, toch zo'n test bij me moet hebben
 

Blackokkie2

Forumguru
Dus niet het dorp van
images
?
 

Skoody Boo

Actief lid
Ook daar valt iets op af te dingen. Er zijn mensen die aanwijzingen zien dat in Asterix en de Gothen de Gothen voor Duitsers staan ;)
 

tist

Actief lid
Ja die Fransen doen maar gewoon. Net als dat ik als reeds 17 jaar geen druppel alcohol te hebben genuttigd, toch zo'n test bij me moet hebben
Dacht dat het voor buitenlanders, en henzelf ook meende ik, niet meer nodig was wegens ..... weet al nietmeer wat. Hebben ze dat dan nog maar eens gewijzigd ....:(
 

tist

Actief lid
Ik weet het nu ook al nietmeer hoor, dit las ik vandaag :

3. Moet ik een alcoholtester in de auto hebben als ik in Frankrijk rijd?
Ja, dit is altijd verplicht. Je krijgt geen boete als je er geen hebt, maar je moet er dan wel eentje kopen voor een stevige prijs.

Ik heb eentje gekregen van mijn vader (had het via een pub actie) 'k zal het er dan maar ergens inleggen zeker voor in het geval van ......,
bij controle ga ik eerst wel ergens uit de lucht vallen van waar heb ik dat nu ergens ..... of heb ik dat wel ......
Ik zal indien dat gebeurd mijn wedervaren wel melden :jaja:
 
Bovenaan Onderaan