Gestrand in zuid Frankrijk

Honcho

Nieuw lid
Heb 1 maand geleden exact hetzelfde gehad, was een defecte bougiekabel. Motor liep ook onregelmatig, bleek inderdaad op 3 benen te lopen. Succes!
 

CDK

Forumguru
in viva la France wordt je sowieso ten allen tijde weggesleept van de tolweg, repareren op de vluchtstrook is not done, maar de daaruit voortvloeiende kosten dienen vergoed te worden evenals vervangend vervoer en eventuele hotelovernachtingen als ik mij niet heel sterk vergis....
 

Cordoba

Forumguru
we "krijgen" allemaal een Skoda mobiliteits garantie/service..
....

Ik heb het niet: hoef ik niet naar de dealer om de monteur te vertellen wat er aan de hand is, en wat ie er aan moet doen, dus veel makkelijker. (en voor een Ollander niet onbelangrijk): Goedkoper: ik ga gewoon naar een goede garage, die bovendien een stuk goedkoper is dan de lokale dealer.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb goede ervaringen met de Skoda mobiliteitsservice in Duitsland na de aanrijding die ik op de A31 met een vos had. Wel het Duitse nummer gebeld (in de app stond nog het oude nummer). Auto keurig opgehaald en naar de dichtstbijzijnde Skodadealer gebracht. Daar kon Eurocross hem weer afhalen.
 

Ridley

Forumguru
Vrienden van mijn ouders ook prima ervaring in Duitsland met een F2 Greenline. Wegslepen, vervangend vervoer en in NL weer afgeleverd, allemaal Skoda mobiliteitsgarantie
 
Heb 1 maand geleden exact hetzelfde gehad, was een defecte bougiekabel. Motor liep ook onregelmatig, bleek inderdaad op 3 benen te lopen. Succes!
Heb ik ook zo'n twee maanden geleden gehad. Eén van de bougiekabels ligt tegen een hete metalen leiding. OP deze leiding kan je dan meestal de doorslag zien van de vonk. Volgens de ANWB wegenwacht een standaard issue van VAG. De nieuwe bougiekabels hebben een extra kunststof omhulsel om dit te voorkomen.
 

Wilko

Senior Member
Ik heb al enkele malen gebruik mogen maken van de Skoda mobiliteitsservice, en ik deel de hiervoor genoemde meningen en uitgesproken vrees over niet geholpen worden absoluut niet.

Sterker nog, zowel in Tsjechië, Duitsland en Nederland ben ik telkens prima geholpen door de lokale pechhulp (ADAC en ANWB in NL en D, geen idee hoe het in CZ heet). Ja, je wordt bij echt flinke problemen naar de dichstbijzijnde Skoda garage gebracht, maar dat is ook bij de ANWB het beste dat je kunt hopen als ze je ter plekke niet kunnen helpen.

Ik heb dan ook bewust vanaf januari 2013 geen wegenwachtabonnement meer.
 

RefleCs

Forumguru
Dit klinkt heel bekend. Ik heb het nu 2x gehad. Rond de 70.000 kilometer en inderdaad bobine defect. Geen trekkracht meer en horten en stoten bij stationair draaien.

En laatst in Duitsland hetzelfde euvel weer met bijna 160k op de teller. Echter was het toen niet de bobine maar een defecte bougiekabel.

Kortom het is vrij simpel te verhelpen en daarna gaat het ook echt weer goed maar je zou met die 1.2 bijna standaard een setje bougiekabels en een bobine meenemen op vakantie....
 

Skoody Boo

Actief lid
De nieuwe bougiekabels hebben een extra kunststof omhulsel om dit te voorkomen.

Is er iets bekend sinds wanneer dat zo is? Toevallig sinds ook de nieuwe bougiekabelkap er op zit? Dan zit ik goed.

Ik heb overigens nog geen probleem gehad met de kabels, maar dat wil ik wel graag zo houden. Dit soort dingen tijdens vakantie is echt wat je NIET wilt!
 

miel

Actief lid
heb alleen maar goede ervaringen met de mobiliteitsservice hoor... Laatst gestrand in Nederland en kreeg meteen ANWB hulp en ook een sleper en 3 dagen gratis vervangend vervoer........
 

motomarz

Senior Member
Heb ik ook zo'n twee maanden geleden gehad. Eén van de bougiekabels ligt tegen een hete metalen leiding. OP deze leiding kan je dan meestal de doorslag zien van de vonk. Volgens de ANWB wegenwacht een standaard issue van VAG. De nieuwe bougiekabels hebben een extra kunststof omhulsel om dit te voorkomen.

Heeft iemand een plaatje van welke bougiekabel langs welke leiding loopt?
Dan kan ik kijken of dat bij ons ook het geval is,
en er wellicht iets aan doen.
 

deusjevo

Forumguru
Dat is irritant zeg dat je sleepkosten naar een dealer moet betalen. Stel dat het bougie kabels zijn of een bobine, dan zou ANWB (Mobiliteitsservice) dat toch gemakkelijk moeten kunnen diagnostiseren. En dan kan een lokale garage of de ANWB hulp misschien zelf het probleem oplossen?!

Ik heb hetzelfde gehad, bleek na 3 x noodloop en evenzovele keren hulp inschakelen van de Wegenwacht uiteindelijk een gecorrodeerde bougie kabel te zijn.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik het goed heb begrepen dus een kwestie van een inmiddels opgeloste kinderziekte, net als de distributieketting
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan het me niet goed meer herinneren, maar geloof wel dat het idd deze was.
Wat ik me nog afvraag is hoe het dan zit met die bobine (ben gerenommeerd technisch onbenul). Leidt het een tot het ander?
 

Cordoba

Forumguru
@Rosinfield Het is bekend dat een beschadigde bougie de bobine kan beschadigen en andersom dat een beschadigde bobine ook de bougie kan beschadigen. Logisch gezien, verwacht dat door een beschadigde bougiekabel ook de bobine beschadigd kan raken, en dus uiteindelijk ook de bijbehorende bougie. Het is niet perse zo, dat een beschadiging van het één altijd leidt tot het volgende defecte onderdeel, maar is sterk afhankelijk van hoe de beschadiging is, en welk effect dat heeft. Een beschadigde bougie kan bijvoorbeeld meer vermogen van de bobine vragen, waardoor deze oververhit raakt en kapot gaat, maar dat is niet altijd zo.

Overigens @Rosinfield 'gerenommeerd technisch onbenul' heb je daar ook een diploma/certificaat van? ;) (Je vraag is technisch gezien helemaal niet zo vreemd, en voor een technisch onbenul, zelfs zeer slim)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, een beetje logisch nadenken kan ik natuurlijk wel. En aangezien toen ook de bobine kapot bleek, was het een voor de hand liggende hypothese ;). Nu die ook technisch gesproken gefundeerd blijkt, helemaal. Dank voor de uitleg.
 
Bovenaan Onderaan