Gestrand in zuid Frankrijk

Juan

Nieuw lid
Gisteren gestrand met onze skoda octavia 1.2 tsi (bouwjaar juni 2011) op de tolweg bij Bayonne . De auto schoot spontaan in noodloop. Gebeld met skoda pech hulp die gaven aan dat er niet verder gereden mocht. Het lampje van EPC, storing in uitlaat systeem en storing ESP systeem. Overigens volgens mij zit er geen esp op heb alleen een knop ASR. De motor loopt pruttelend het lijkt wel of hij op 3 cilinders loopt. Maandag wordt de auto naar skoda bayonne gebracht om te zien wat er is. Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn en wat zo een onderdeel zal kosten?

uploadfromtaptalk1403450202556.jpg
 

ertromp

Forumguru
Dat is balen!!!
Kan van alles zijn wat heb je als laatste getankt?
Tja die lampjes zeggen niet zo veel zo.
Probeer maandag de foutcode te krijgen van de Skoda dealer waar de auto naar toe gaat
 

Orange860

Senior Member
Sterkte! En hoop dat het niet teveel gaat kosten? Heb je inmiddels vervangend vervoer via de reisverzekering?

Pech in het buitenland is de reden waarom ik altijd een laptop en VCDS meeneem op reis...

Sterkte!
 

Juan

Nieuw lid
Ik heb als laatste lpg getankt er zit een (prins direct liquimax) in wat na tevredenheid werkt geen storingen starten en lopen warm of koud gaat allemaal goed. Voor de zekerheid ook nog terug gezet naar benzine maar dat maakte niet uit.
 

ertromp

Forumguru
Hoeveel km's heeft je O2 nu gereden @Juan ? Goede van @Jasper-RS maar meten is weten. Ik ben benieuwd.
Heb je gebruik gemaakt van dat Skoda Assistance of hoe dat maar mag heten?
 

Juan

Nieuw lid
Hij heeft bijna 60.000 km gereden, heeft een voi 60.000 km beurt gehad voor we weg gingen.

Ik heb gebeld met skoda mobiliteits service aangezien mijn frans niet echt top is

Ze gaven aan dat ik de politie moest bellen om een takeldienst in te schakelen, engels spraken ze natuurlijk niet maar gelukkig sprak er iemand spaans wat ik wel goed spreek.

Wel een beetje jammer nadat we waren weg gesleept en de auto bij een depot gezet was en daarna weer gesproken met skoda mobiliteits service die aangaven dat ze niet veel konden doen omdat ik in het buitenland ben. De auto kan op mijn kosten worden gebracht naar de skoda dealer in bayonne. Gaf aan dat ik extra lange garantie had genomen gaan er niet op in. Uiteindelijk pechdienst gebeld van de EAC en die regelen nu dat de auto op hun kosten naar de garage gebracht wordt en wij nu in een hotel zitten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik neem aan dat je wel geprobeerd hebt om na uitzetten opnieuw te starten? Ook eens noodloop gehad en toen bleek dat voldoende om het probleem te verhelpen. Maar als het klinkt als 3 cilinders, dan zal het dat bobine probleem wel zijn denk ik. De ANWB man vertelde dat dit een vaker voorkomend VAG probleem is.
Ontzettend vervelend, veel succes met de afhandeling en prettige voortzetting van de vakantie!
 

Joske

Forumguru
ohja en "bobine" is ook "bobine" in het Frans ;)

voor moest je daar een plaatselijke Skoda-dealer er naar laten kijken..
 

turboturbo

Forumguru
Dat is irritant zeg dat je sleepkosten naar een dealer moet betalen. Stel dat het bougie kabels zijn of een bobine, dan zou ANWB (Mobiliteitsservice) dat toch gemakkelijk moeten kunnen diagnostiseren. En dan kan een lokale garage of de ANWB hulp misschien zelf het probleem oplossen?!
 

ertromp

Forumguru
Wel een beetje jammer nadat we waren weg gesleept en de auto bij een depot gezet was en daarna weer gesproken met skoda mobiliteits service die aangaven dat ze niet veel konden doen omdat ik in het buitenland ben. De auto kan op mijn kosten worden gebracht naar de skoda dealer in bayonne. Gaf aan dat ik extra lange garantie had genomen gaan er niet op in. Uiteindelijk pechdienst gebeld van de EAC en die regelen nu dat de auto op hun kosten naar de garage gebracht wordt en wij nu in een hotel zitten.

Dat komt me toch wel een beetje apart over dan met die Mobiliteitsgarantie. Blijkbaar alleen een telefoonnummer ie aangeeft dat ze niets kúnnen doen :pieker:
Als de voortgang je niet aanstaat kun je altijd nog een tweet sturen naar Skoda.nl zijn ze niet zo blij mee met dat soort aandacht :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die ANWB mijnheer heeft toen bij mij het stalen omhulsel van die gare kabel gehaald, waardoor ik wel weer verder kon rijden om de volgende dag naar de dealer te gaan
 

Cordoba

Forumguru
Het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld een turboslang is losgeschoten of iets dergelijks. Ik begrijp dat de beurt vrij kort voor je vertrek is geweest, dan sluit ik niet uit dat dit een gevolg van een klein foutje van een monteur is: bijvoorbeeld iets losgehad, en net niet 100% goed terug geplaatst. Het is zeer de vraag of er onderdelen nodig zijn, ik schat de kans dat er alleen gesleuteld moet worden, zonder nieuwe onderdelen groter dan 50%.
 

skodaboy

Forumguru
we "krijgen" allemaal een Skoda mobiliteits garantie/service..
maar als je dan problemen hebt en je belt wordt je niet geholpen..:cry:

tot op heden heeft mijn 02 mij nog niet in de steek gelaten,
maar ik heb die Skoda mobiliteits services van de eerste dag al niet vertrouwt (gaf me een vreemd gevoel)
en daarom heb ik een lidmaatschap bij de pechdienst..;)
 
Bovenaan Onderaan