Gekraak bij nemen van drempels

Grappig dat je dit nu vraagt. Auto is twee weken geleden weer terug geweest, gekraak was weer terug. Begrepen van chef werkplaats dat er inmiddels een nieuw soort "vet" is waarmee de rubbers worden ingespoten waarna het hopelijk nu wel weg moet blijven.
 

Jessedew

Senior Member
Grappig dat je dit nu vraagt. Auto is twee weken geleden weer terug geweest, gekraak was weer terug. Begrepen van chef werkplaats dat er inmiddels een nieuw soort "vet" is waarmee de rubbers worden ingespoten waarna het hopelijk nu wel weg moet blijven.
Oh ja nou grappig niet natuurlijk dat is bij de Skoda dealer of niet? Ik heb garantie via autotest (Bosch car service) maar die gaan dan de dealer maar bellen. Ik hoor een kraak als ik bijv zacht mn oprit op af rij
 
Heb volgens mij een soortgelijk probleem alleen met soort van geratel / geknars bij uit parkeren of nemen van een drempel.
Dealer bij 30.000km beurt naar laten kijken en zij zeggen dat de veerpootlagers kapot zijn. (dacht eerst zelf dat het misschien de homokineet was)
Auto is van 7-2017 en is met Eibach veren verlaagd (door de dealer). Verder is het volgens de dealer geen gevaar en kan je er gewoon mee doorrijden. Lease maatschappij wil de vervangingskosten niet betalen omdat de auto verlaagd is.
 

haassie

Forumguru
Had laatst ook last van een krakend geluid bij het sturen, met name naar rechts bij inparkeren. Bleek een (hitte)schildje te zijn wat tegen het stuurhuis aan kwam bij bijna volledig insturen(?). Stukje omhoog gebogen geluid weg. Was best lastig traceren omdat het tikgeluid onder de wagen zat,leek meer op een veer die tikte of iets in het subframe. Op een brug bekeken en snel gevonden en kosteloos verholpen.
 

Antera

Donateur
Heb volgens mij een soortgelijk probleem alleen met soort van geratel / geknars bij uit parkeren of nemen van een drempel.
Dealer bij 30.000km beurt naar laten kijken en zij zeggen dat de veerpootlagers kapot zijn. (dacht eerst zelf dat het misschien de homokineet was)
Auto is van 7-2017 en is met Eibach veren verlaagd (door de dealer). Verder is het volgens de dealer geen gevaar en kan je er gewoon mee doorrijden. Lease maatschappij wil de vervangingskosten niet betalen omdat de auto verlaagd is.


Dit is juist. Als je stuurt en je hoort het tikken dan is dit idd de toplagers. Er lijken een lading slechte toplagers te zijn geweest die er last van kregen rond de 30K. vervangen van de lagers lost je probleem zeker op.
 

Jessedew

Senior Member
Ik heb het nog niet gehoord met sturen, Al een wanneer ik bijvoorbeeld de hobbel van een woonerf op rij, dan hoor ik gekraak, gerommel.
 
Zelfde probleem.... auto nu twee jaar oud. Ik heb het ook gewoon altijd, zomer of winter, maakt niet uit.
Daarnaast maken de spiegels ook regelmatig een piepend/fluitend geluid tijdens in/uitklappen.

Auto moet sowieso terug aangezien de DSG7 de bekende problemen heeft.... zullen ze tevens naar de schokbrekers kijken.
 

kwillems

Donateur
Blij dat ik dit topic vond. Ik heb ook een krakje rechtsvoor bij drempels in mijn Octavia 3.
Ik begon me al zorgen te maken. Komende weet heb ik de banenwissel bij de garage en dan laat ik er even naar kijken.
Ik zal ze in ieder geval zeggen dat ze er wat 'vet' opsmeren.
 

Jessedew

Senior Member
Zelfde probleem.... auto nu twee jaar oud. Ik heb het ook gewoon altijd, zomer of winter, maakt niet uit.
Daarnaast maken de spiegels ook regelmatig een piepend/fluitend geluid tijdens in/uitklappen.

Auto moet sowieso terug aangezien de DSG7 de bekende problemen heeft.... zullen ze tevens naar de schokbrekers kijken.

Hoe bedoel je fluitend geluid? Lijkt mij normaal dat er enige mechaniek te horen is. Of is het geluid beduidend anders dan eerst?
Dsg express niet genomen altijd problemen met die bakken, (mn audi was daarom ook handgeschakeld) daarnaast zijn ze duurder in aanschaf. Heb hem als occasion gekocht dus dan scheelt het nog 1000 tot 2000 euro. Weet nie tr wat de meerprijs destijds was van automaat, maar ook iets van 2.000 lijkt mij?
 

Mugjuh

Donateur
Bij mij zijn de de rubbers opnieuw gemonteerd en ingevet, de schokbrekers moesten worden vervangen.
Dealer gaf aan dat het kraken weer terug kan keren na verloop van tijd.

Na verloop van tijd is dus al na 1 dag :tegek:

Voorheen viel het mij al op dat er meer gekraak is als het buiten kouder wordt/is.
 

Handige Harry

Forumguru
Bij mijn rapid ook lang een zelfde soort klacht gehad. Ook veel rubbers enz vervangen. Bij mij bleek het achteraf een steun te zijn van de versnellingsbak.

Daar zit ook een rubber in die kraakt/kreunt/bonkt bij lagere snelheden , als je een drempel/oprit oprijd.

Althans bij mij auto, geen idee of het bij jullie ook zo kan zijn.

Hier op het forum zijn daar ook al veel dingen over geschreven.
 
Hoe bedoel je fluitend geluid? Lijkt mij normaal dat er enige mechaniek te horen is. Of is het geluid beduidend anders dan eerst?

Nee de spiegels maken duidelijk een ander geluid. Het valt juist op omdat het lang niet altijd het geval is. Het gewone mechanische geluid is idd normaal.
 

kwillems

Donateur
Vandaag bij de bandenwissel de rubbers laten invetten. Het gekraak is nu nagenoeg weg. De garage vertelde me dat het mogelijk even zou duren voordat ik het effect zou merken.
Wat ik me afvraag: is dat invetten zelf eenvoudig te doen? Het klink namelijk erg eenvoudig.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vandaag bij de bandenwissel de rubbers laten invetten. Het gekraak is nu nagenoeg weg. De garage vertelde me dat het mogelijk even zou duren voordat ik het effect zou merken.
Wat ik me afvraag: is dat invetten zelf eenvoudig te doen? Het klink namelijk erg eenvoudig.

Had even gevraagd of je mee mocht kijken, weet je exact wat je voor de volgende keer moet invetten.

Wat voor ver gebruikte ze?
 
Bovenaan Onderaan