Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Stuurder

Forumguru
Polijsten want je lak moet heel glad zijn zeker. Kosten vallen mee, zonder polijsten ca €10,00 per maand in principe.
 

Rallye

Forumguru
Ja, de lak moet glad zijn. Ik begreep daat men bij mij na de eerste wasbeurt nog wat zaken zag, die onder de quartz-laag ook zichtbaar zouden zijn. Advies was dus polijsten.

Wj rijden ongeveer 22.000km per jaar.
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Van de inbouwer begreep ik dat hij inmiddels ervaring had met het inbouwen in een Octavia. Standaard heeft Webasto er geen setje voor. Vreemd genoeg is een Webasto wel af-fabriek leverbaar, maar niet in Nederland.
 

bartvw

Forumguru
@Rallye volgens mij heb ik wel is gelezen dat jij al een standkachel hebt gehad van webasto en was je erg tevreden.
Ben benieuwd hoe deze nu ingebouwd gaat worden en welke bediening je er bij hebt genomen.
Misschien kan je er wat foto's van posten er je ervaring delen.

Grt Bart
 

Rallye

Forumguru
Vandaag is de standkachel ingebouwd en zijn de winterwielen gemonteerd. De standkachel zit nu rechtsvoor.
 

Rallye

Forumguru
Inmiddels heb ik mijn wintervelgen helaas wat bij moeten laten werken in verband met het raken van een stoepje. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar ik wil de gemeente Oost-Gelre wel hartelijk danken voor het creëren van een onoverzichtelijke verkeerssituatie en het niet of onvoldoende verlichten daarvan....

IMG_3963.JPG IMG_3964.JPG

De nieuwe standkachel is nog even wennen. Ik heb een Evo 4, die iets minder capaciteit heeft dan de Evo 5 (maar wel goedkoper is). De Evo bepaalt in principe zelf wanneer de auto voldoende is opgewarmd. Je geeft danook de vertrektijd van de auto aan in plaats van, zoals vroeger, de starttijd van de kachel (een half uur voor vertrek dus). Toch waren de bevroren zijruiten voor een enkele keer niet geheel ontdooid. Maar eens even wat mee spelen.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Nou, op de foto valt het inderdaad, zo zag ik bij het plaatsen, mee. Live kon je de schade goed zien. Ik wil geen problemen met oxideren, dus heb ik ze bij laten werken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Oxideren? Het zijn toch LM velgen? Wat ik zelf heb gezien aan beschadigde velgen is hoogstens wat witte laagjes. Maar het was dan mijn eigen auto niet, toch baalde ik als een stekker als ik velgschade had.Je hebt het idee dat je met een beschadigde auto rijd en dat steekt, bij mij wel tenminste.
Het is zelfs zo dat ik 235 banden heb gekozen om velgschade te proberen te voorkomen, ook weer op een leaseauto. Waar ik gewoon altijd wel erg zuinig op ben hoor.
 

Rallye

Forumguru
Dat witte laagje is aluminium-oxide. Aluminium oxideert net als staal, maar bij staal ziet het er anders uit en noemen we het roest....
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat weet ik en het verschil met ijzeroxide is dat het niet progressief is. Bij kozijnen werkt het zelfs bewust als beschermende laag.
Roest gaat wel door, mits zuurstof er bij kan.
Maar mooi is anders natuurlijk.
 

Rallye

Forumguru
OK, dan begreep ik je verkeerd. Inderdaad sluit het oxide-laagje het aluminium af; doorroesten gaat dus niet. Maar inderdaad: het is gewoon niet mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan