Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Niet meer exclusief helaas, maar vuilniszakkengrijs zou ik thuis ook niet verkocht krijgen......
 

Van Hoften

Forumguru
Wat een mooie kleur is dat toch, dit blauw..
Ik zit er serieus over na te denken om mijn witte S3 te laten inpakken in deze kleur blauw.

Dat wordt vaak en veel genieten, mooie auto, prima keuze!
 

Rallye

Forumguru
Hmmm. Tegenvaller: van twee inbouwers heb ik gehoord dat mijn standkachel (Webasto Thermo Top C) niet kan worden overgezet. Heeft iets te maken met het MQB-platform: dat wenst te communiceren in "LIN" en niet in "PWM".

Vandaag Webasto zelf maar eens bellen.
 

Rallye

Forumguru
Om mezelf maar aan te vullen: van twee inbouwers gehoord dat "er geen inbouwset is voor de 2.0TSI". En dus zou overzetten niet kunnen. Eén inbouwer vertelde dat dat inderdaad zo was, maar dat er dan vaak wel te bekijken was of hij niet toch paste. Echter, hij meldde ook dat er een "taalprobleem" was (zie boven). Volgens hem was de enige mogelijkheid om een nieuwe Webasto in te bouwen (Evo 5). Waar overigens ook geen inbouwset voor is, dus moet ook eerst worden gekeken of hij wel past. Kosten (mits hij past) € 2.000.

Webasto bevestigde beide punten. Op mijn vraag dat dit niet waar kon zijn omdat veel mensen de standkachel juist meenemen naar de volgende auto, heeft Webasto NL contact opgenomen met Webasto Duitsland. Van Golf V-platform naar MQB is immers bovendien een voor de hand liggende overstap. Er bleek geen oplossing voor het taalprobleem. Sowieso is er bovendien geen inbouwset (voor Evo 5, noch Thermo Top C) voor de MQB 2.0 TSI (noch in een Octavia, noch in een Golf, noch in een Passat). Is wel een tegenvaller.

Morgen gaan we vol goede moed de auto ophalen. De garage had nog wat moeite Smartlink aan de gang te krijgen....
 

Badsloefke

Forumguru
Wat is een standkachel ?
Ik heb er een in mijn RS 230 en heel simpel, elke morgen als ik in mijn auto stap is m volledig ontdooit en warm op de momenten dat ik hem instel... Heb deze optie genomen (1.000€) zodat ik 's morgens niet moet staan krabben omdat mijn auto buiten staat en niet in onze garage... Ik gebruik vooral de afstandbediening en een half uurtje voor ik vertrek start ik de verwarming vanop afstand... andersom kan je deze in de zomer ook gebruiken om uw auto af te koelen maar die heb ik hier in België nog niet nodig gehad :-)
 

Rallye

Forumguru
@Badsloefke : in België is een standkachel dus als fabrieksextra mogelijk? In Nederland niet (nog afgezien van het feit dat mijn auto hem niet niet heeft). Of heb je hem later in laten bouwen? Welke standkachel heb je?

@philippe bakker : van dat koelen moet je je overigens niet teveel voorstellen. De airco gaat niet aan, er wordt alleen frisse lucht toegevoerd. De verwarmingsoptie is echt fantastisch!
 

Badsloefke

Forumguru
@Rallye is inderdaad gewoon een optie die je kan bijbestellen... Merk enz geen idee ik dacht ook Webasto... Via mijn airco menu kan ik de de dagen tijdstippen en temperatuur instellen en zit ook een aparte afstandsbediening bij die ik in huis leg en als auto bevrozen staat start ik m...
 

Rallye

Forumguru
Vandaag is Carplay geactiveerd. Het wachten is nu nog op de licentie voor het activeren van de Voice Control.

De achterklep gaat nu open en dicht via sleutel en knop en de coming home loopt over de mistlampen.
 

Rallye

Forumguru
Afgelopen dinsdag is ook Voice Control geactiveerd. Werkt prima.

Nu ook weer eens Carplay geprobeerd. Wel grappig: als je de telefoon via Carplay verbindt, ziet de auto hem niet meer als telefoon. Dan moet je ook maar bellen via Carplay (en Siri).

Auto is een stuk stiller dan de O2 (het geluidsmembraam staat uit). ACC werkt prima, maar houdt wat veel afstand, zeker als je op de rechterbaan rijdt. Dan moet je erg vroeg naar links voor mijn gevoel. Voor mijn gevoel reageert de motor sneller op het gas en voel je de turbo er meer inkomen.

De plek van de knop om de PDC aan te zetten (bijvoorbeeld omdat je vooruit op een muurtje afrijdt) is een misser. Parkeren doe je in een lage (meestal de eerste) versnelling. Juist dan wordt die knop verborgen door de pook. Als je hem nodig hebt kun je hem dus niet zien. Vreemd.

Ik moet erg wennen aan mevrouw Amundsen. Vervelend dat je in de maxidot geen meters tot de volgende afslag meer ziet als je vlak bij de afslag bent. Juist dan wil ik ze wel zien..... Als je op het grote scherm wilt zien welke zender je op hebt staan of welke mp3, kun je de volgende manoeuvres niet meer zien. Gecombineerd met punt 1 erg vervelend.

Ook praat mevrouw "computernederlands". Ze spreekt woorden uit als samengestelde letters. Rare klemtonen, maar ook een é, waar een mens een ė zou zeggen. Dat is me bij mijn TomTom noch mijn Garmin ooit opgevallen, overigens waarschijnlijk omdat die geen plaats- en straatnamen noemen. Omdat mevrouw Amundsen dat wel doet, is ze bovendien soms erg lang aan het woord ("Ga over driehonderd meter rechtsaf naar de XXX-seweg, alstublieft"), zeker omdat ze af en toe ook nog een afsluit met een volkomen overbodig "alstublieft". Kletst ze nog langer......

Soms legt ze dus rare klemtonen, maar ook spreekt ze getallen vreemd uit ("duizendhonderdnegenenveertig meter") en verbindt ze die getallen met de wegnummers ("volg de A achtentwintigduizendhondernegenenveertig meter"). En waarom kunnen andere talen wel kiezen tussen verschillende stemmen en wij niet?

Twee vreemde VCDS-zaken:
- spiegel naar beneden bij achteruit wel ingesteld maar werkt niet;
- CH/LH via de mistlampen werkt niet (wel via mist- en koplampen, of alleen koplampen, maar alleen mistlampen lukte niet).

Bij erg regenachtig weer op de autobahn van de week werd van rechtsachter geklaagd dat er druppels vielen. Maar de deur had ook open gestaan toen we nog op de oprit stonden. Even in de gaten houden.

Nog even een paar foto's:

image.jpeg image.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Vandaag even mijn optiecodes ingevuld op http://igorweb.org/equidec.aspx:

E2D = Special edition
1D0 = Without trailer hitch
7UF = Navigation system - Standard
I8E = Standard radio (Gen2)
1KT = Disc brakes, rear (Geomet D)
6FM = Components with special surface appearance
1AZ = Electronic stabilization program (ESP)
7MM = Emission standard EU6 plus
1N7 = Dynamic steering
G07 = Front shock absorption
HM4 = Tires 225/40 R18 92Y xl
4UP = Drivers and front passenger air bag with knee air bag and front passenger air bag deactivation
L16 = Suspension range 16 installation control only, no requirement forecast
B03 = Type approval Czech Republic
3QC = 3-point seat belts, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
J0T = Battery 360A (69Ah)
QI6 = Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable )
8GU = Alternator 140 A

Zie verder geen opvallende zaken, hoewel ik zou denken dat alle Octavia's voorzien zijn van "Front shock absorption". Ziet iemand wel iets geks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan