Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

ertromp

Forumguru
Twee vreemde VCDS-zaken:
- spiegel naar beneden bij achteruit wel ingesteld maar werkt niet;
- CH/LH via de mistlampen werkt niet (wel via mist- en koplampen, of alleen koplampen, maar alleen mistlampen lukte niet).

Ten eerste neem ik aan dat je met een officiële kabel hebt gecodeerd?

Voor de spiegel kanteling moet je en coderen in module 09 en niet te vergeten 52 de passagiersdeur waar je in de long coding moet wijzigen.

Als je dat gedaan hebt moet je niet vergeten in het wagen menu op de Columbus het kantelen aan te vinken onder het spiegels menu

Die 2e alleen mistlampen voor CH/LH moet ook werken maar dat kan afhankelijk van hoe e.e.a. origineel gecodeerd staat wat extra stappen met zich meenemen dan alleen in 09 bij de adaptiewaarden die CH/LH op mistlampen te zetten. Er moeten 6 extra adaptie waarden voor aangepast worden (3 links en 3 rechts)
 

Rallye

Forumguru
@ertromp bedankt voor je tips. Van de programmering houd ik mij verre. Dat doet iemand voor mij, met (daar kan ik op vertrouwen) echte spullen.

Dat van dat menu had ik (na mijn verhaal hier) op Youtube gezien.

Daar wordt gezegd dat je dat menu apart aan moet zetten met VCDS. Ik neem aan dat voor de Amundsen hetzelfde geldt als voor de Columbus?
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Die kleur is inderdaad prachtig, in eerste instantie vond ik het helemaal niks, totdat ik de kleur zag op een RS met 19". Prachtig. Op één of andere manier vind ik het niks als er kleine wieltjes onder zitten, die kleur. En met zo'n flitsende kleur moet je ook wel een auto hebben die vooruit wil.

Ben wel benieuwd of die druppelkwestie nog een staartje krijgt, dat zou zonde zijn.
 

Rallye

Forumguru
Ja, ik zal het melden bij de garage als ik er eens ben. De specifieke omstandigheden (erg nat) moeten zich dan wel voordoen. En de zomer is bijna voorbij....... ;)
 

Rallye

Forumguru
Vandaag even mijn optiecodes ingevuld op http://igorweb.org/equidec.aspx:

E2D = Special edition
1D0 = Without trailer hitch
7UF = Navigation system - Standard
I8E = Standard radio (Gen2)
1KT = Disc brakes, rear (Geomet D)
6FM = Components with special surface appearance
1AZ = Electronic stabilization program (ESP)
7MM = Emission standard EU6 plus
1N7 = Dynamic steering
G07 = Front shock absorption
HM4 = Tires 225/40 R18 92Y xl
4UP = Drivers and front passenger air bag with knee air bag and front passenger air bag deactivation
L16 = Suspension range 16 installation control only, no requirement forecast
B03 = Type approval Czech Republic
3QC = 3-point seat belts, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
J0T = Battery 360A (69Ah)
QI6 = Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable )
8GU = Alternator 140 A

Zie verder geen opvallende zaken, hoewel ik zou denken dat alle Octavia's voorzien zijn van "Front shock absorption". Ziet iemand wel iets geks?

Om mijzelf aan te vullen. Ik vraag mij af welke extra's wel en niet op de sticker staan. Zo heb ik bijvoorbeeld leren bekleding en stoelverwarming en ACC. Die staan echter niet in de lijst......
 

ertromp

Forumguru
@ertromp bedankt voor je tips. Van de programmering houd ik mij verre. Dat doet iemand voor mij, met (daar kan ik op vertrouwen) echte spullen.

Dat van dat menu had ik (na mijn verhaal hier) op Youtube gezien.

Daar wordt gezegd dat je dat menu apart aan moet zetten met VCDS. Ik neem aan dat voor de Amundsen hetzelfde geldt als voor de Columbus?
Ja is voor Amundsen hetzelfde
 

Noord26

Forumguru
Ja, ik zal het melden bij de garage als ik er eens ben. De specifieke omstandigheden (erg nat) moeten zich dan wel voordoen. En de zomer is bijna voorbij....... ;)

Juist in de zomer zijn er in de avond stevige buien. Ff in de gaten houden inderdaad.

Zag dat je vorige auto nog niet verkocht is. Blijft toch veel auto voor je centen in mijn optiek..
 

Rallye

Forumguru
Op mijn vorige auto's had ik de tefloncoating van Flon. Daarmee kon ik een paar maal per jaar met enkel een spons en een paar emmers water de auto goed glanzend krijgen. Wasstraat doe ik sindsdien niet meer.....
@internetboarder Wat bedoel je met standtijd?
 

B.Stuurder

Forumguru
Op mijn vorige auto's had ik de tefloncoating van Flon. Daarmee kon ik een paar maal per jaar met enkel een spons en een paar emmers water de auto goed glanzend krijgen. Wasstraat doe ik sindsdien niet meer.....
@internetboarder Wat bedoel je met standtijd?

OK, maar wat doet dit. Er staat alleen wat het is, dat je 4 jaar garantie krijgt en dat het betaalbaar is, maar wat doet het, wat is de toegevoegde waarde? En wat kost het?
 

Rallye

Forumguru
De verwachting is toch wel dat het vier jaar blijft zitten. De telfon-laag die ik eerder had hield het (met een onderhoudsbeurt elk jaar, die hier niet nodig is) ook goed vol.

Voordeel is dat vuil niet blijft plakken en dat de auto na wassen met (ruim) water meteen weer glanst. Laten doen. Kosten €450,- op een geheel nieuwe auto, bij mij was een rondje extra polijsten nodig voor €100,-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan