Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rallye

Forumguru
Tijdje stil geweest. Inmiddels 16.000km afgelegd. Blijft een fijne auto. Vrijdag naar de garage geweest voor de inbouw van de LED-spiegelverlichting van Superskoda en LED's in de nummerplaatverlichting. Nu is alle voor mijzelf zichtbare verlichting wit.

Tevens is een nieuwe gordel linksvoor ingebouwd in verband met een rammel die daarvandaan leek te komen. Lijkt nog niet opgelost; ik kijk het nog even aan.
 
Mooi auto mooi verslag, ik heb op dit moment 1 rammel in de auto.. en dat is als de subwoofer wat meer moet werken dat het klepje van de 12 v aansluiting achterin gaat resoneren.
 

Rallye

Forumguru
Eén van de LEdjes achter (OSRAM in de normale fitting) doet vreemd. Hij gaat pas na een paar seconden aan, in ieder geval in coming home-stand. Zie foto:

IMG_4553.JPG

Zou dit aan het coderen kunnen liggen, of krijgen de lampjes misschien gewoon te weinig stroom in de CH-stand?

Nu las ik dat je ook gewone VAG-lampjes kunt gebruiken, dus inclusief fitting. Daarbij heb je twee keuzes: 3AF943021A of 000052110. Ik lees ook dat er geen verschil is tussen beide lampjes, maar de 000052110 schijnt goedkoper te zijn. Kan iemand bevestigen dat ik net zo goed 000052110 kan nemen als de 3AF943021A?
 

Rallye

Forumguru
Nou, morgen naar de garage Voor de zomerwielen. Breekt vanavond het knopje van de handrem af. Hopen dat ze dat zo kunnen fixen......

IMG_0466.JPG
 

Rallye

Forumguru

abelsj

Forumguru
Staat toch wel mooi zo met de LED's. Nummerplaat-LED doet het; aansluiting in nagekeken. Mogelijk ga ik toch voor die van Superskoda, als ze weer een aanbieding hebben. Zie http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-Autoas-licence-plate-light

Bekijk bijlage 58562

Handrem-onderdeel duurde helaas wat langer dan gedacht. Vrijdag besteld, pas de donderdag erna geleverd. Wordt vrijdag a.s. gemonteerd. Blijkt nogal een klus (naar verwachting twee uur werk).

De link naar superskoda betreft wel de originele gewone halogeen (w5w) nummerplaatverlichtingen. Vroeger hadden ze van hun huismerk led nummerplaatverlichtingen voor de O3, maar deze verkopen ze niet meer omdat ze te snel stuk gingen (ik praat uit ondervinding-wel volledig terugbetaald door hun). Bij de dealer kosten de originele lednummerplaatverlichtingen van een rapid ook maar iets van een 20 euro en deze passen perfect in de O3.
 

Rallye

Forumguru
@abelsj Goed dat je het zegt! Inderdaad niet de LED's. Ik had mij al afgevraagd waarom ze niets zeggen over het wegcoderen van de foutmelding.....
 

Rallye

Forumguru
Handrem is gerepareerd. Rammel rechts lijkt ook goed. Nu nog het rammeltje achter de teller....
 

Rallye

Forumguru
De rammel in het dashboard blijkt moeilijk. Maar weer eens naar laten kijken.

Vanmorgen moest ik ruitensproeiervloeistof bijvullen. Tref ik een ei aan onder de motorkap.......
IMG_0490.JPG
 

Rallye

Forumguru
Was ook mijn idee. Er schijnt hier in de buurt inderdaad één rond te lopen.

Even naar de slangen en kabels gekeken. Lijkt niets mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan