Geen trekhaak mogelijk onder SuperB combi iV Sportline?

jmartens

Nieuw lid
@jmartens, is het zeker dat de gereden auto een trekhaak heeft die af fabriek komt?
Het is de wegklapbare variant, die netjes geïntegreerd is met het klepje in de onderdorpel van de achterklep, ik ben er vrijwel zeker van dat deze fabrieksaf is gemonteerd. Daarnaast heb ik ondertussen ook de opgave van het land van herkomst online kunnen raadplegen waarop netjes trekgewicht staat vermeld.
 

Tees

Donateur
Wat ik heb begrepen is dat wanneer een auto reeds een buitenlands kenteken heeft gehad, dat een CVO/CoC niet aanwezig hoeft te zijn om een Nederlands kenteken te verkrijgen. Correct me if i’m wrong hoor.

Slechts een kleine correctie: als een auto al een EU-kenteken heeft gehad, is een CoC niet perse nodig. Als een auto nog geen ander kenteken heeft gehad of een niet-EU kenteken, dan is t wel nodig. En anders moet de auto gekeurd worden door de RDW en krijgt ie een unieke typegoedkeuring (en dat proces word je denk ik niet blij van).
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het is de wegklapbare variant, die netjes geïntegreerd is met het klepje in de onderdorpel van de achterklep, ik ben er vrijwel zeker van dat deze fabrieksaf is gemonteerd. Daarnaast heb ik ondertussen ook de opgave van het land van herkomst online kunnen raadplegen waarop netjes trekgewicht staat vermeld.
Dat was wel te verwachten. Een af-fabriek trekhaak zonder een geregistreerd trekgewicht lijkt mij niet mogelijk.
 

Rallye

Forumguru
Wat ik heb begrepen is dat wanneer een auto reeds een buitenlands kenteken heeft gehad, dat een CVO/CoC niet aanwezig hoeft te zijn om een Nederlands kenteken te verkrijgen. Correct me if i’m wrong hoor. .

@jmartens, is het zeker dat de gereden auto een trekhaak heeft die af fabriek komt?
Mijn Golf is ook uit Duitsland geïmporteerd, met best wat ”geharrewar”, waardoor ik best wat contacten met de mensen heb gehad die de import hebben geregeld. Niemand heeft het over een CoC gehad…..
 

Smeeuwis

Donateur
Vanuit Duitsland hoeft dat ook niet vanwege een EU kenteken. CoC heb je wel nodig als de auto van buiten de EU komt. Auto's die binnen de EU worden verkocht en geregistreerd voldoen aan de Europese typegoedkeuringen en daardoor zijn de kentekens dus 'inwisselbaar'.
 
Bovenaan Onderaan