Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

henriz

Forumguru
Ik sprak vorig weekend nog een maat van me die agent is. Hij heeft een Nokia Lumia gekregen voor zijn werk.
Experimentje: zijn collega's hebben allemaal een Blackberry.
 

TL@

Forumguru
Microsoft is stevig bezig met Blackberry klanten te paaien, hier op het werk ook. Na testen met Apple prullen zijn er nu heel wat Lumia's in omloop (ik mag gelukkig zelf kiezen wat ik wil, Android dus)
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe weet het agentje zonder kentekenbewijs wat je auto mag trekken? ICT en politie gaat niet echt goed samen, online opzoeken etc. is allemaal niet echt betrouwbaar volgens mij.
Toen ik ruim 5 jaar geleden (Toen al? Jazeker, toen al!) vaak met een flink grote, geleende aanhanger achter mijn toenmalige O2C heen weer reed tussen mijn aanstaande nieuwe en nog bewoonde oude huis, werd ik een keer 's avonds laat op de A28 bij Zwolle naar een afrit meegenomen door een "politie/volgen" auto, die eerst een tijdje naast en achter me had gereden. Ik had het registratiebewijs van die aanhanger niet bij me, want dat lag op kantoor van de eigenaar ervan.

Was geen probleem - ze hadden alle gegevens al opgezocht, wilden alleen even weten hoe het zat met de verschillende tenaamstellingen, en of de losbreek-remkabel wel goed was bevestigd want dat konden ze in het donker ernaast rijdende niet goed zien. Gezellig praatje met de mannen, die zich verontschuldigden dat ze me ook nog moesten laten blazen ("dienstbevel: stoppen = blazen").
Ook geen punt natuurlijk: "Heeft u eigenlijk gedronken, meneer?" "Jazeker, vandaag ongeveer 6 koffie, een cola en een halve liter melk". "Nee, ik bedoel alcohol natuurlijk" "Ja, dat ook wel, maar dat is inmiddels al weer een maand of 3 geleden...". Kortom, gewoon een beetje melig doen (want ik moest nog een kleine 200 km) en vervolgens namen we afscheid als vrienden.

Maar de man vertelde intussen wel dat ze mobiel contact hadden met de RDW-database. Ik heb me niet afgevraagd of dat via internet ging of via de toen in de transport ook al lang bekende satellietcommunicatie - vanwege dat laatste (waar ik zelf ook het nodige mee te maken heb gehad) was ik in elk geval totaal niet verbaasd.
 

Canon-Eye

Forumguru
(@Joske ) bellen die agenten van jullie nog steeds met een Nokia 3210 misschien?
Toch op zich een behoorlijke stap voorwaarts, in vergelijking met die rooksignalen daar bij jullie... :deuk:

(en het varken met zijspan is ook al een tijdje geleden vervangen door snellere spullen)
 

Artbij

Senior Member
Toen ik ruim 5 jaar geleden (Toen al? Jazeker, toen al!) vaak met een flink grote, geleende aanhanger achter mijn toenmalige O2C heen weer reed tussen mijn aanstaande nieuwe en nog bewoonde oude huis, werd ik een keer 's avonds laat op de A28 bij Zwolle naar een afrit meegenomen door een "politie/volgen" auto, die eerst een tijdje naast en achter me had gereden. Ik had het registratiebewijs van die aanhanger niet bij me, want dat lag op kantoor van de eigenaar ervan.

Was geen probleem - ze hadden alle gegevens al opgezocht, wilden alleen even weten hoe het zat met de verschillende tenaamstellingen, en of de losbreek-remkabel wel goed was bevestigd want dat konden ze in het donker ernaast rijdende niet goed zien. Gezellig praatje met de mannen, die zich verontschuldigden dat ze me ook nog moesten laten blazen ("dienstbevel: stoppen = blazen").
Ook geen punt natuurlijk: "Heeft u eigenlijk gedronken, meneer?" "Jazeker, vandaag ongeveer 6 koffie, een cola en een halve liter melk". "Nee, ik bedoel alcohol natuurlijk" "Ja, dat ook wel, maar dat is inmiddels al weer een maand of 3 geleden...". Kortom, gewoon een beetje melig doen (want ik moest nog een kleine 200 km) en vervolgens namen we afscheid als vrienden.

Maar de man vertelde intussen wel dat ze mobiel contact hadden met de RDW-database. Ik heb me niet afgevraagd of dat via internet ging of via de toen in de transport ook al lang bekende satellietcommunicatie - vanwege dat laatste (waar ik zelf ook het nodige mee te maken heb gehad) was ik in elk geval totaal niet verbaasd.


Wat een verhaal weer......

Feit blijft dat agentjes ook zonder techniek controles uit moeten kunnen voeren. Dus gewoon lekker je papieren in de auto.
 

Canon-Eye

Forumguru
Feit blijft voor mij dat dit binnen NL totaal overbodig en achterhaald is. Los van het tweede feit dat men er - in mijn ervaring - zelden of eigenlijk nooit een probleem van maakt als het kentekenbewijs toevallig nog in de handtas van m'n vrouw zit (die niet mee is).
 

Canon-Eye

Forumguru
Dirk staat echt wel scherp vandaag..
Valt wel mee eigenlijk... ;)
1) @Canon-Eye #353 #359 en #362 spreek je nu zelf tegen?
2) En nog geen antwoord op mijn vraag waarom je geen voorstander bent vd kenteken papieren in de auto?
1)
Nee, @dirkkroneman ik spreek mezelf niet tegen. Integendeel: ik betoog vrij consequent dat oom agent ook onderweg (in z'n auto, dat dan wel) direkt toegang heeft tot alle relevante informatie over je auto en aanhanger die ook op je kentekenbewijs staat - en zelfs meer dan dat: of verzekering en apk in orde zijn, of de eigenaar van de auto (mits een natuurlijk persoon) toevallig gesignaleerd staat omdat deze nog een straf heeft uitstaan, en misschien nog wel meer.
Het fysiek voorhanden hebben van een kentekenbewijs (papier, kaartje, of voor mijn part een tattoo op je voorhoofd of welke vorm dan ook) is daar dus niet voor nodig.

2) Dat antwoord heb ik al ergens voorbij zien komen (zie niet zo snel meer waar): het kan eruit gejat worden. :pardon:
Niet alleen in Tsjechië, hoor - gebeurt hier ook, en niet alleen uit vrachtwagencabines...
En dat geeft een boel gedoe waar ik helemaal geen zin in heb.
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye , dat stelen geeft helemaal geen gedoe, je hebt zo een nieuwe en de kans dat het gejat wordt/dat je het verlies omdat je het telkens mee op sleeptouw neemt is groter dan een auto inbraak waar ook daadwerkelijk de papieren mee genomen worden, want dat heb ik in mijn hele leven nog niet van iemand persoonlijk gehoord, overigens maak je mij niet wijs dat je geen plekje in je auto kunt vinden waar de eventuele inbreker je papieren niet kan vinden, zo moeilijk is dat namelijk niet eens :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Je hebt zo een nieuwe, ja - maar je moet wel nieuwe platen laten maken met een 1-tje erop en als het tegenzit rij je intussen ook nog een paar dagen met tijdelijke witte platen.
IK definieer dit als "teveel gedoe", wat jij ervan vindt mag jij weten... :jaja:

(En als ik ze zo goed verstop dat de inbreker ze niet kan vinden, is de kans vrij groot dat m'n vrouw ze ook niet meer kan vinden als het nodig is.
Het netto effect daarvan is hetzelfde als wanneer ze niet aan boord zijn...):D
 

Dnet

Senior Member
Tip, op de harde manier geleerd: naast het reservewiel in de achterbak is niet handig.... Het kan daar vrij nat worden :bloos:
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
In beide gevallen zal het kentekenbewijs in de auto liggen. Probleem met wisselende bestuurder opgelost :thumbsup:

Check wel even je polisvoorwaarden: bij diefstal en je kunt níet het originele kentekenbewijs + alles sleutels overleggen, heb je een probleem (lees: vaak 10% lagere uitkering in geval van kentekenbewijs).
 

MaRco2

Forumguru
Je hebt zo een nieuwe, ja - maar je moet wel nieuwe platen laten maken met een 1-tje erop en als het tegenzit rij je intussen ook nog een paar dagen met tijdelijke witte platen.

Hoeft allemaal niet meer. Een jaar of 9-10 was ik ook een keer mijn Kopie Deel III kwijt toen ik wilde schorsen (uiteindelijk later weer teruggevonden...) en er staat echt geen 1 op mijn mooie luxe kentekenplaten (gaat ook niet gebeuren ook).

Mijn ex. Outlander had helemaal een raar iets. Aflevering en na een paar dagen had ik het kentekenbewijs in de bus (met G3 er op) en twee weken later kreeg ik EXACT hetzelfde setje maar met 01 er op. Wie het weet, mag het zeggen! Ik dacht nog iets van een BPM correctie (wegens overjarig en dus minder waard), maar ook dat was hetzelfde.
 
Bovenaan Onderaan