Gebruiks ervaring Octavia 3

Rene C

Forumguru
Wellicht is het niet helemaal top functioneren de reden dat op my 15 een andere sensor geplaatst is die onze knappe koppen nog niet kunnen coderen met rainclose??
 

Altos

Banned
Nergens last van hier, na bijna 2 jaar zijn de wissers nog niet aan vervanging toe, geen strepen, piepen of iets dergelijks, automatische stand is voor ons ook prima te noemen.
 

Darkside

Forumguru
Enige wat ik mis is dat de achterwisser bij mij niet meer automatisch elke minuut bij hevige regenval aangaat.
Dat vond ik wel fijn aan de O2. Weet trouwens niet of het bij de O3 wel werkt.
 

Joske

Forumguru
Weet trouwens niet of het bij de O3 wel werkt.
ja dat doet het :)

maar enkel wanneer de wisser "snelst" mogelijk wist. Hendeltje moet op auto staan. MAAR (getest) moet niet op de meest gevoelige stand staan om de achterruitenwisser te activeren.
 

Darkside

Forumguru
Hmmm. Sensor staat niet op max.
Echt supersnel heeft ie nog niet gewist. Maar volgens mij toch wel zoals.de.02

Anders weer een puntje voor @Antera?
 

Rene C

Forumguru
Wanneer in auto en op de hoogste stand doet hij idd met een flinke interval de achterruit wissen.

Als de hendel 1 stand verder staat dan automatisch doet hij dat volgens mij ook..

=====

Er was eens geschreven dat iemand lane assist op z'n vorige auto (Passat) had willen hebben dat had die person wat schade kunnen schelen.. Met grote schaamte kan ik helaas zeggen dat dit echt niet het geval behoeft te zijn..:bloos::bloos::bloos:.
 

Darkside

Forumguru
=====

Er was eens geschreven dat iemand lane assist op z'n vorige auto (Passat) had willen hebben dat had die person wat schade kunnen schelen.. Met grote schaamte kan ik helaas zeggen dat dit echt niet het geval behoeft te zijn..:bloos::bloos::bloos:.

Niets ernstigs mag ik hopen
 

AndreM

Forumguru
Interval (GETEST) op stand 3 en 4 bij 100 km
Wanneer de wissers constant gaan wissen na interval ging bij mij vanmiddag, bij hevige regen, om de 10 sec. de achterwisser aan.
Ik heb wel het vermoeden dat het snelheids afhankelijk is omdat ik later in de stad reed en het langer duurde voordat de achter wisser aan ging.
Op de foto zie je de instelling in de auto.

DSC_0281.JPG
 

Darkside

Forumguru
Ja is idd snelheidsafhankelijk. Maar elke 10sec heb ik bij de O2, nog niet meegemaakt. Zal eens.kijken welke instellingen ik heb staan
 

Archie

Senior Member
Nou dan ga ik specifiek opletten maar hij (de achter) doet het alleen als ik hem aanzet (1x van de afduwen).
 

Joske

Forumguru
Bij mij werkt de achterwisser ook niet altijd even consequent hoor. Soms heeft ie wel een duwtje nodig, zoals @Archie aangeeft, maar na deze "eenmalige activatie" doet ie het de gehele rit wel weer automatisch.
 
Bovenaan Onderaan