Front Assistant standaard op Elegance en Elegance Businessline!

MaXt0r

Actief lid
Bij de Skoda dealer is mij verteld dat de FA niet meer standaard op de EBL zit. Klopt dit? De prijzen in de folder zijn namelijk niet veranderd.
 

Rickvw

Lid
Ik zit met hetzelfde vraagstuk als Maxtor (hierboven). Kan iemand bevestigen/ontkrachten of FA nog standaard op de EBL zit welke in '14 gebouwd gaan worden...
 

Maik

Actief lid
Klopt idd....

In eerste instantie heb ik de 1.6tdi besteld met front assist & acc...
Vervolgens krijg ik na een week te horen dat acc niet mogelijk is op een 1.6, maar wel front assist (was 400 euro)
Paar weken later krijg ik te horen dat front assist standaard is geworden. In ruil hiervoor vervalt leer op achterzijde bekleding.
Nu een 3 weken geleden heb ik te horen gekregen dat front assist komt te vervallen en ook niet meer te bestellen is....

Dat is helaas de stand van zaken....
 

Rickvw

Lid
Klopt idd....

In eerste instantie heb ik de 1.6tdi besteld met front assist & acc...
Vervolgens krijg ik na een week te horen dat acc niet mogelijk is op een 1.6, maar wel front assist (was 400 euro)
Paar weken later krijg ik te horen dat front assist standaard is geworden. In ruil hiervoor vervalt leer op achterzijde bekleding.
Nu een 3 weken geleden heb ik te horen gekregen dat front assist komt te vervallen en ook niet meer te bestellen is....

Dat is helaas de stand van zaken....

HI Maik,
Weet jij toevallig ook waarom de FA geschrapt is? Heb jij inmiddels al uitsluitsel over wel/geen levering/mogelijkheid voor ACA?
 

Maik

Actief lid
FA is volgens de dealer geschrapt ivm leveringsproblemen....
Helaas op 1.6 geen ACA mogelijk
 

timg

Lid
FA is volgens de dealer geschrapt ivm leveringsproblemen....
Helaas op 1.6 geen ACA mogelijk

In België nemen ze dan de Lane Assist als zondebok voor leveringsproblemen...en deze wordt dan ook niet meer uitgeleverd. Als je ACA neemt heb je overigens sowieso FA.
 

michelzzz

Nieuw lid
Vanmorgen de dealer en leasemaatschappij gesproken over de aflevering van "mijn" Octavia Combi EBL (1.4 tsi). Begrepen dat FA in de zomer een tijdje standaard is geweest op de EBL maar dat dat er later weer uit is gehaald. (klopt dus met wat eerder in deze draad is beschreven...).

Echter, ook auto's die besteld zijn in de periode dat FA standaard was, maar geproduceerd zijn in november / december hebben geen FA!

Helaas geldt dat waarschijnlijk ook voor mij (dealer wist het niet 100% zeker). Ik heb de Octavia besteld op basis van een prijslijst waar FA gewoon als standaard in staat maar krijg nu een auto zonder FA.

Hebben jullie hier ook last van? En wat doen jullie hiermee?
Ik overweeg levering van de bestelde auto (met FA) te eisen maar weet dat dit ook weinig zin heeft.....
 

Rickvw

Lid
Vanmorgen de dealer en leasemaatschappij gesproken over de aflevering van "mijn" Octavia Combi EBL (1.4 tsi). Begrepen dat FA in de zomer een tijdje standaard is geweest op de EBL maar dat dat er later weer uit is gehaald. (klopt dus met wat eerder in deze draad is beschreven...).

Echter, ook auto's die besteld zijn in de periode dat FA standaard was, maar geproduceerd zijn in november / december hebben geen FA!

Helaas geldt dat waarschijnlijk ook voor mij (dealer wist het niet 100% zeker). Ik heb de Octavia besteld op basis van een prijslijst waar FA gewoon als standaard in staat maar krijg nu een auto zonder FA.

Hebben jullie hier ook last van? En wat doen jullie hiermee?
Ik overweeg levering van de bestelde auto (met FA) te eisen maar weet dat dit ook weinig zin heeft.....

Gelet op het feit dat ik perse FA/LA e.d. wens, ben ik op zoek gegaan naar een auto welke dit feitelijk in bezit heeft. Concreet, afgezien/annulering van de bestelling van een nieuw (te bouwen) exemplaar (daarmee tevens van alle verassingen nadien..) en op zoek gegaan naar een bestaande/nieuwe auto op voorraad. Deze IRL gecheckt & een procedure van overname in werking gesteld i.o. met de LM. Uitkomst, a.s. 02 jan. '14 rijden in een auto waarmee ik erg content ben & mij niet voor verassingen stelt.

Benieuwd hoe het jou vergaat.
 

Rick

Senior Member
@michelzzz Mijn auto is 29-11 geleverd en 2 weken daarvoor gebouwd. FA zit er gewoon netjes op. Mijn dealer vertelde dat FA er op zat voor de auto's besteld in de periode dat FA er standaard op zat. Oftewel auto's besteld na de aankondiging dat FA er niet meer standaard op zou zitten hebben het niet meer, daarvoor wel. Geen idee of het waar is maar dat zou betekenen dat jij FA wel hebt.
 

Falcon

Donateur
Vanmorgen de dealer en leasemaatschappij gesproken over de aflevering van "mijn" Octavia Combi EBL (1.4 tsi). Begrepen dat FA in de zomer een tijdje standaard is geweest op de EBL maar dat dat er later weer uit is gehaald. (klopt dus met wat eerder in deze draad is beschreven...).

Echter, ook auto's die besteld zijn in de periode dat FA standaard was, maar geproduceerd zijn in november / december hebben geen FA!

Helaas geldt dat waarschijnlijk ook voor mij (dealer wist het niet 100% zeker). Ik heb de Octavia besteld op basis van een prijslijst waar FA gewoon als standaard in staat maar krijg nu een auto zonder FA.

Hebben jullie hier ook last van? En wat doen jullie hiermee?
Ik overweeg levering van de bestelde auto (met FA) te eisen maar weet dat dit ook weinig zin heeft.....


Volgens mij heb jij simpelweg recht op een coulance regeling (gratis accessoire bijvoorbeeld). De dealer mag dit verder met PON uitzoeken, jij en de dealer hebben een relatie. Niet jij en PON.
 

MaXt0r

Actief lid
Ook vind ik het vreemd dat er gedurende het jaar diverse accessoires verwijderd worden en de consumentenprijs gelijk blijft. Naar mijn idee zou de prijs dan ook met 400€ moeten zakken als de FA niet meer standaard is.
 

Rickvw

Lid
Ook vind ik het vreemd dat er gedurende het jaar diverse accessoires verwijderd worden en de consumentenprijs gelijk blijft. Naar mijn idee zou de prijs dan ook met 400€ moeten zakken als de FA niet meer standaard is.

Behoudens dat, wil je niet zonder m.i.
 
Bovenaan Onderaan