Front Assistant standaard op Elegance en Elegance Businessline!

CoesDoes

Forumguru
Ik krijg zojuist goed nieuws!

Vanaf produktieweek 32 wordt Front Assistant standaard geleverd op de Elegance uitvoeringen.
Als gevolg hiervan zal de prijs van de optie Adaptive Cruise Assistant voor de Elegance verlaagd worden naar € 400,-.

Deze aanpassing heeft geen gevolg voor de consumentenprijzen van de Octavia Elegance en Elegance Businessline uitvoeringen. :dankje:
 

CoesDoes

Forumguru
Als ik mijn dealer mag geloven geldt dit ook voor de reeds bestelde auto's, ik weetover 3 weken zeker of het op mijn auto zit.
Levering van in week32 geproduceerde auto's zal deze week beginnen, dus we zullen snel meer weten.
 

elephtera

Forumguru
Dat zou geweldig nieuws zijn! Geld dat dan ook voor de 1.6/1.2 varianten? want adaptive kon alleen op de zware motoriseringen.
 
Net dealer gesproken het is standaard van week 32 , dealer heeft zaterdag al een auto afgeleverd waar het op aanwezig was terwijl het niet besteld was
 

Flem_nl

Forumguru
Ik krijg zojuist goed nieuws!

Vanaf produktieweek 32 wordt Front Assistant standaard geleverd op de Elegance uitvoeringen.
Als gevolg hiervan zal de prijs van de optie Adaptive Cruise Assistant voor de Elegance verlaagd worden naar € 400,-.

Deze aanpassing heeft geen gevolg voor de consumentenprijzen van de Octavia Elegance en Elegance Businessline uitvoeringen. :dankje:

Sterker nog, de E en EBL uitvoeringen zijn €450 duurder geworden. Dit om een duidelijker gat te creëren tussen de verschillende modellen en dat dit te verklaren is door de opties die standaard aanwezig zijn. Ook de opties als travel pakket zijn goedkoper geworden....

Volgens mijn dealer zal ik waarschijnlijk de eerste in NL zijn die EN het dynamic pakket EN de ACC heeft... Altijd leuk:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
Goed nieuws, eindelijk weer eens een toevoeging op de Elegance ipv verwijdering. Als nu ook nog standaard de verwarmde vooruit terugkomt heb ik volgens mij weer helemaal de configuratie zoals ie ooit besteld is. Ik zou het trouwens toch niet uit gaan proberen CoesCoes. Zou zonde zijn van je Topaz bruine bumper mocht het er toch niet opzitten. Dat is dan dus één klein pluspuntje van een levertijd van +- 6 maanden.
 

Flem_nl

Forumguru
@Flem_nl heb jij een nieuwere prijslijst? Op fleetwise staat nog de 01-06 prijslijst
Ik had enkele minuten terug een belletje met mijn dealer omdat ik wilde weten hoe het zat met het goedkoper zijn van de ACC. Dit ivm het leasebedrag per maand. Dit zou dan omlaag kunnen.... En hij vertelde me dit, dus vandaar dat ik de prijs aanpassingen weet.
 

Flem_nl

Forumguru
Wat doet Front Assistant?

Front Assistant en automatische remfunctie
Met een radar in de bumper scant de Front Assistant de zone voor de auto en schat hij continu de afstand, de richting en de snelheid van voorwerpen in die zone in. Als hij een risico detecteert, helpt hij de bestuurder de remafstand te verkorten door krachtiger te remmen.

Als de bestuurder helemaal niet reageert op een kritieke situatie, schakelt de Front Assistant de automatische remfunctie in. Uiteraard gaat daaraan eerst een reeks zowel akoestische als visuele (op het scherm van het instrumentenbord) waarschuwingen vooraf.

 
Front Assistant en automatische remfunctie
Met een radar in de bumper scant de Front Assistant de zone voor de auto en schat hij continu de afstand, de richting en de snelheid van voorwerpen in die zone in. Als hij een risico detecteert, helpt hij de bestuurder de remafstand te verkorten door krachtiger te remmen.

Als de bestuurder helemaal niet reageert op een kritieke situatie, schakelt de Front Assistant de automatische remfunctie in. Uiteraard gaat daaraan eerst een reeks zowel akoestische als visuele (op het scherm van het instrumentenbord) waarschuwingen vooraf.

dank je!
 

CoesDoes

Forumguru
Dat zou geweldig nieuws zijn! Geld dat dan ook voor de 1.6/1.2 varianten? want adaptive kon alleen op de zware motoriseringen.
Dat weet ik niet, misschien kun je dat zelf even bij de dealer navragen.

Sterker nog, de E en EBL uitvoeringen zijn €450 duurder geworden.
Vreemd, de informatie dat het geen gevolg voor de consumentenprijzen heeft komt van via mijn dealer, misschien is er nog meer aan de E en EBL uitvoeringen gewijzigd wat wel gevolg voor de prijs zou kunnen hebben.

Ik zou het trouwens toch niet uit gaan proberen CoesCoes. Zou zonde zijn van je Topaz bruine bumper mocht het er toch niet opzitten.
Als het er op zit kan ik dat al aan die Topaz bumper zien (daar zit dan namelijk een radarmodule) ;)
Nu ik dat schrijf vraag ik me meteen af of ACA dan te activeren zou zijn met VAGCOM aangezien de benodigde radar dan al aanwezig is
 

Flem_nl

Forumguru
[quote="CoesDoes,
Als het er op zit kan ik dat al aan die Topaz bumper zien (daar zit dan namelijk een radarmodule) ;)
Nu ik dat schrijf vraag ik me meteen af of ACA dan te activeren zou zijn met VAGCOM aangezien de benodigde radar dan al aanwezig is[/quote]
Helaas, er is een afwijkende hendel nodig voor de ACC!!!
 

elephtera

Forumguru
@CoesDoes ik vroeg me ook al af of ACA/ACC toe te voegen zijn, want alleen een hendeltje en vagcom klinkt een stuk simpeler dan een hele radar module plaatsen.

Maar nog mooier zou het zijn als ACC er dan ook standaard bij op zit, het lijkt me namelijk dat de radar het duurste is, niet het hendeltje. Of is dat al zeker, dat er alleen front assistant bij zit.
 

CoesDoes

Forumguru
Helaas, er is een afwijkende hendel nodig voor de ACC!!!
Er is inderdaad een extra hendel bij ACA, de vraag is natuurlijk of dit ook echt nodig is.. :pieker:

@CoesDoes ik vroeg me ook al af of ACA/ACC toe te voegen zijn, want alleen een hendeltje en vagcom klinkt een stuk simpeler dan een hele radar module plaatsen.

Maar nog mooier zou het zijn als ACC er dan ook standaard bij op zit, het lijkt me namelijk dat de radar het duurste is, niet het hendeltje. Of is dat al zeker, dat er alleen front assistant bij zit.

De prijs van ACA is aangepast... , lijkt er dus heel sterk op dat alleen Front Assistant extra toegevoegd wordt
 
Bovenaan Onderaan