Foutmelding "travel assist momenteel niet beschikbaar"

Brokkie

Forumguru
Gister auto naar garage gebracht en vol verwachting klopte mijn hart!

En helaas, hoewel mijn hart nog steeds klopt, klopte de uitkomst van mijn verwachtingen niet.

Bij het ophalen kreeg ik te horen dat men daar in de garage het probleem niet kon uitlezen (toch knap met een storing die zo algemeen bekend en gedocumenteerd is) en dat ze de sensoren hadden schoongemaakt en dat ik maar moest bellen als de storing zich weer voordeed.

Ik zal ze zo meteen maar weer eens bellen dan... :confused:
 
Goedemiddag, ik ben ook getroffen door deze melding. Waar het in het begin de melding sporadisch voorkwam is het nu elke rit raak :confused:

Via de dealer is er een nieuw stuur besteld maar dat kan nog wel ff op zich laten wachten begreep ik.

De dealer kan de travel assist uitschakelen maar nu is mijn vraag of dan ook de ACC wordt uitgeschakeld of alleen de lane assist. Weet één van jullie dat misschien?

Gr. Jasper
 

Mies75

Forumguru
Ben gisteren met mijn octavia naar de dealer in Alkmaar geweest en ik kom ook in aanmerking voor een stuurwiel vervanging.

Moest nog wel even geduld hebben aangezien er al 40 in bestelling staan....

Het scheen al wel wat rustiger te zijn met de vervangingen..
 

TDA

Actief lid
De dealer kan de travel assist uitschakelen maar nu is mijn vraag of dan ook de ACC wordt uitgeschakeld of alleen de lane assist. Weet één van jullie dat misschien?
Voor zover ik weet mag de dealer dit niet eens meer uitschakelen van Skoda omdat anders de garantie vervalt! Ze hebben dit als tussenoplossing aangeboden maar nu er een (hopelijk) definitieve oplossing is in de vorm van een nieuw stuur schijnt het niet meer te mogen. Bij mij was dat in ieder geval het bericht. Ik wacht ook op een nieuw stuur maar wordt ondertussen nog stapelgek van alle meldingen :rolleyes:
 
Ik heb later van de dealer ook begrepen dat het niet meer de bedoeling is om het uit te schakelen. Ik ben wel benieuwd hoeveel sturen er in totaal vervangen moeten worden...:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb intussen ook sinds 3 maanden het probleem met mijn karoq
Nieuw stuur staat in back order en een voorlopige afspraak eind april gemaakt om het stuur te vervangen maar zou zomaar later kunnen worden werd er als extra info meegegeven.
 

Skosti

Nieuw lid
14 april mag de Karoq naar de garage voor onderhoud en staat ook de travel assist melding weer op de onderhoudslijst. De onderhoudsadviseur verteld me dat er bij hun dealerschap 1 monteur per vestiging fulltime bezig is met het controleren van de storingen en het vervangen de stuurwielen. Ook bij hun is het de vraag of er tijdig een stuurwiel beschikbaar is en zo nee, hoe lang het gaat duren voordat dit wel het geval is. Het is de afgelopen weken weer een groot PLING drama.
 
De pokke pling is alweer terug. Het stuur is vervangen en hielp ca 20d km. Na een beurt is de software geüpdatet en nu na enkele maande is die pling er weer. Kompleet gek wordt je er van.
Iemand ervaring met losgooien van accu om een reset te genereren?
 

Skosti

Nieuw lid
Geen effect. Als je stuur eerder is vervangen dan zou de huidige stuurwielvervanging het probleem moeten oplossen vertelde de serviceadviseur me. Ik ben inmiddels toe aan stuurwielvervanging 3…
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Brokkie

Forumguru
Tot mijn aangename verrassing kreeg ik afgelopen vrijdag een mail van de leasemaatschappij dat ze geen genoegen namen met het antwoord van de importeur en zich blijven inspannen voor een permanente en vlotte oplossing.

Hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
 
Inderdaad. Ik belde vandaag eens met de garage wanneer ik iets van het stuur zou horen om vervolgens te horen dat het stuur niet ging komen, en het weer een software update ging worden.

Wat een waardeloze manier hoe Skoda dit oplost.
0 communicatie, moet zelf overal achteraan om vervolgens weer terug bij af te zijn.

Van de week eens kijken hoe ik dit kan gaan escaleren, of. Via leaseplan, of importeur, want ben er nu wel klaar mee en had meer verwacht van Skoda.
 

Wim040

Nieuw lid
Hier precies hetzelfde. Stuur staat in backorder, hoor niets van de dealer. heb al contact gehad met de importeur maar die zeggen dat ze hier ook niets aan kunnen doen, want leveringsproblemen. Ondertussen word ik helemaal gek van het gepingel. Soms als ik de straat uitgereden ben al drie, vier keer, Lijkt wel met de dag erger te worden.
Ik neem aan dat Skoda hier ook op mee leest? Doe er dan wat aan, of probeer op z'n minst de communicatie in stand te houden.
 

Wim040

Nieuw lid
Hier precies hetzelfde. Stuur staat in backorder, hoor niets van de dealer. heb al contact gehad met de importeur maar die zeggen dat ze hier ook niets aan kunnen doen, want leveringsproblemen. Ondertussen word ik helemaal gek van het gepingel. Soms als ik de straat uitgereden ben al drie, vier keer, Lijkt wel met de dag erger te worden.
Ik neem aan dat Skoda hier ook op mee leest? Doe er dan wat aan, of probeer op z'n minst de communicatie in stand te houden.
Wederom contact gehad met de dealer. Stuur nog steeds in backorder, maar er zijn ook geruchten dat het stuur niet vervangen gaat worden maar dat er een software update aan komt. Voor de Octavia schijnt die er al te zijn.
 

JoeyNL

Nieuw lid
Vandaag de Kodiaq naar Broekhuis Zwaag voor 'diagnose', zodat ze daarna een nieuw stuur in bestelling kunnen plaatsen. Vriend van mij met exact dezelfde auto en periode was vorige week heen, ook zijn stuur in bestelling. Nog niets gehoord over een mogelijke software-update in plaats van stuur vervanging. Zal vanmiddag even horen.
 

JoeyNL

Nieuw lid
Onnodig citaat, van je eigen, erboven geplaatste bericht.
Stuur is besteld, en kreeg inderdaad ook het verhaal met software-update van de Octavia te horen, dat lijkt goed te gaan. Kodiaq update was inderdaad nog niet uitgegeven. Afwachten maar!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij is inmiddels voor de 2de maal een stuur vervangen vanwege de inmiddels welbekende kwaal. (Blijft wel lekker nieuw leer zo )
Nu, inmiddels 3 weken verstreken sinds vervanging, tot op heden nog geen storingen weer gehad al duurde dit bij de eerste stuurwiel vervanging ook eerst een 2tal maanden voor het probleem zich opnieuw voordeed.

Gisteren de auto voor een longlife beurt bij de garage gehad.
Eenmaal weer opgehaald werd mij verteld dat men gelijk ook voor alle zekerheid een software update in relatie tot de storingen heeft uitgevoerd welke bij Skoda bekend staat onder recall code 48S5.

Ik weet niet of deze recall code al bekend is binnen dit forum maar de volgende omschrijving schijnt deze recall code te kennen:

De TPI met betrekking tot stuurwielvervanging is gesloten en er is een nieuwe gekomen.
De stuurwielwissel is verleden tijd.
In de regeleenheid A5 (camera voor assistentiesystemen) wordt een softwareconfiguratie uitgevoerd die bedoeld is om het probleem op te lossen.

Voor alsnog hoopvol en storingsvrij.
 
Bovenaan Onderaan