Foutmelding "travel assist momenteel niet beschikbaar"

Hoop dat die update gaat werken
Na mijn laatste update een maand of zo geleden is de pokken ping weer een dag terug van weg geweest
Inmiddels enkele weken geleden
Vannacht kreeg ik met het zelfde signaal een vermoeidheid signaal. Ook voor het eerst
 
Vandaag dinsdag 25 april bij de Skoda dealer geweest met mijn Karoq. Stuur zou vandaag vervangen worden. Stuur wordt niet meer vervangen. Het wordt nu software matig verholpen.
Mij werd verteld dat er een algehele terugroepactie komt voor dit probleem.
 

Wim040

Nieuw lid
Net ook een software upgrade gehad en op de terugweg wel 10 km gereden zonder gepingel.
Ben nog steeds hoopvol dat ik eindelijk verlost ben van die magnetron in m'n auto.
 

Boely

Nieuw lid
Vrijdag software aanpassing gehad i.v.m
Travel asist (ping ping ping ping )is niet mogelijk tot nu gaat het goed ik heb goeie hoop dat het nu eindelijk opgelost is

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
 

Boely

Nieuw lid
Nee ze hebben eindelijk een software oplossing gevonden voor de melding travel assist is niet mogelijk ,en die lijkt te helpen ik had de melding per rit van 30 minuten standaard 50 tot 100 x

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
 
De TPI met betrekking tot stuurwielvervanging is gesloten en er is een nieuwe gekomen.
De stuurwielwissel is verleden tijd.
In de regeleenheid A5 (camera voor assistentiesystemen) wordt een softwareconfiguratie uitgevoerd die bedoeld is om het probleem op te lossen.
Heeft iemand een idee van welke datum die update is, voordat ik weer de garage ga bellen en die nog van niets weten of deze niet van toepassing is ?
 

Rainesh

Forumguru
Deze is recentelijk uitgekomen. Je garage zou op basis van het TPI nummer dit uit kunnen voeren. Uit mijn hoofd worden wat parameter instellingen gewijzigd.
 
Nu was mijn auto ook "recent" bij de garage geweest (nog geen maand geleden), maar dan ga ik ze morgen eens bellen.
overigens, wat parameters gewijzigd stemt mij niet perse heel hoopvol, lijkt mij wederom een soort workaround omdat ze het echte probleem niet weten te verhelpen en nu dus de foutmarges ofzo maar omhoog gooien....
 

Rainesh

Forumguru
Nee dat hoeft niet perse. Optimalisatie van software is ook een oplossing, parameters is een onderdeel van software.

Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
 
Vandaag bij Zenith in Amstelveen geweest en is de software geupdate. Ze vertelde mij dat er anderhalve week geleden een update was en er een terugroep actie is.
Nu maar hopen dat het gepingel afgelopen is.
Cross my fingers
 

TDA

Actief lid
Bij mij is gisteren ook de software update uitgevoerd. Dus inderdaad géén stuurvervanging meer. Het betreft een software update van de camera module. Er stond bij de garage, zoals hierboven al genoemd, ook een terugroepactie in het systeem voor dit probleem. Daarnaast is de software van het entertainment systeem geupdate vanwege regelmatige uitval/herstart. Ook dit probleem stond in het systeem met een daarvoor bedoelde update. Mijn systeem is nu van versie 1889 naar versie 1896 gegaan.

Tot nu toe werkt alles probleemloos!! Hopelijk blijft dat zo.
 

spikehome

Forumguru
Bij mij is van de week ook de update uitgevoerd.
Ik had er gelukkig geen last van tot een paar weken terug.
Dus dat kwam mooi uit, en ze vervangen inderdaad geen stuur meer.
 
Bij mij is gisteren ook de software update uitgevoerd.......... Mijn systeem is nu van versie 1889 naar versie 1896 gegaan.

Tot nu toe werkt alles probleemloos!......
Was je bij Zenith geweest? Ken je ze en wat is je ervaring?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

TDA

Actief lid
Nee, bij Vallei Autogroep in Ede.
De update was in no time gepiept. 's Ochtends om 8.00 uur de auto gebracht en om 10.00 uur werd ik gebeld dat hij klaar was.
 
Bovenaan Onderaan