Fout in aandrijfsysteem melding

Goede avond,

Bij ons is de auto sinds vorige week weer terug. Op dit moment lijkt het erop dat Jos uit Dieverbrug zijn reputatie waar maakt.

Ik zeg bewust ‘op dit moment’. Gezien de ervaring van hetisweergezellig. Inmiddels heeft de auto iets meer dan 600km gelopen sinds teruggave en voorlopig zonder probleem. Bedoel trouwens niet dat ik aan Jos twijfel, wel aan evt gedrag van VAG techniek.

Ik ben van plan Jos de exacte details te vragen maandag of iig deze week. Het was weer is irritant druk (auto kwam terug de dag voor ik weer een aantal dagen in het buitenland was) dus nog niet heel uitgebreid mee bezig geweest. Wat ik voor nu begreep is dat het in het motormanagement zat. Daar zat een code in die zij (als VW expert) niet kende. Deze hebben ze overschreven met een code die ze wel kennen en toen liep hij ineens prima.

Zodra ik meer weet of het toch weer fout gaat laat ik van mij horen.

@Paul1985 dst is dus onze ervaring ook met de dealer. De naam wil ik inmiddels best noemen. Van den Brug in Drachten. Wat heel jammer is want tot dit euvel vonden we het een fijn bedrijf. Voorlopig lijkt het dus op alleen als alles goed gaat. Zodra het lastiger wordt geven ze niet thuis en ligt alles aan jou…..

@Paul1985
Jeetje wat een gedoe! Vreemd dat jouw de schuld geven. Goedkope benzine slaat natuurlijk nergens op want in de handleiding staat niet dat er minimaal euro 98 in moet.... Verder is het inderdaad zo dat het probleem zich steeds vaker voor doet (totdat de garage een bepaalde reset uitvoerde en het probleem tijdelijk, in mijn geval ongeveer 2000 km, weer weg was). Uiteindelijk doet het probleem zich elke rit voor. Op dat moment kunnen ze toch zelf met een ritje ook constateren dat dit echt niet normaal is?

Nu moet ik zeggen dat het bij mij ook geholpen heeft dat ik een filmpje had gemaakt, daarna gingen ze het ineens een stuk serieuzer nemen en nadat ze er zelf in gereden hadden en ook tegen de storing aanliepen heeft de garage erkend dat dit niet normaal is en dat ze de auto niet verkocht zouden hebben als ze dit geweten hadden. Dus misschien een idee om dat ook te doen? (Uiteraard dat iemand anders filmt ;)).

Mijn dealer heeft in samenwerking met de fabriek (ik neem aan Skoda) geconstateerd dat het dus een software fout is en dat daarvoor een fix beschikbaar moet komen. Deze is dus helaas nog niet gereed.

Hoe het ook zij. Ik wens jullie veel sterkte met het juridische traject en ik hoop dat de koop ontbonden kan worden en dat jullie je geld terugkrijgen zodat je wat anders uit kan zoeken! Maar wat een gedoe! Ik snap precies hoe je je voelt.

Bovenaan Onderaan