Fout in aandrijfsysteem melding

Wel interessant, ik kon in de Skoda app het volgende certificaat downloaden. Hierin lijkt het inderdaad zo te zijn dat de auto nogal een tijdje weinig kilometers gedraaid heeft.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat jullie gewoon gelijk hebben en @hemi24 hierbij mijn excuus dat ik zo door bleef drammen op die side assist.

Zou het de moeite waard zijn om de bougies te laten vervangen en een reinigingsmiddeltje in de tank te gooien om op die manier die injectors proberen te reinigen?

Bijlagen

• digitalcertificate_TMBJP7NX2NY121586_20250505.pdf
    656 KB · Weergaven: 46

CDO

Forumguru
en lees ik het nu goed dat dit allemaal al gedaan is aan je auto voordat jij hem kocht??? wow

@CDO, was dit een reactie op mijn bovenstaande bericht? Dan inderdaad ja. Maar dat certificaat kon ik pas inzien nadat ik de Skoda app had geïnstalleerd. Ik ben dus wel benieuwd in hoeverre de dealer op de hoogte was....

hemi24

Forumguru
@Hetisweergezellig : ik kan maar één ding zeggen na het zien van het digitaal certificaat van jouw wagen ( of eigenlijk twee dingen):

De vorige eigenaar was vrijwel zeker blij dat hij dat stuk verdriet kwijt was;
En ik raad je aan om je verlies te nemen en zorgen dat je de auto weer kwijt raakt!!!

Deze auto is duidelijk vanaf het begin nooit goed geweest en kent alleen maar ellende…!

• Leuk
Waarderingen: CDO

Canon-Eye

Forumguru
Je ziet mij niet meer bij een officiële dealer.
Je zou eens kunnen onderzoeken of er in jouw buurt nog een garage te vinden is die voorheen wel merkdealer van één of meer VAG-merken is geweest, maar zich niet door een van de dealergrootmachten hebben laten overnemen. Daar hebben ze vaak zowel de kennis als de benodigde apparatuur in huis, en doorgaans ook de ouderwetse klantvriendelijkheid.
Ik prijs me gelukkig er zo eentje te hebben gevonden in de buurt van mijn woondorp...

@hemi24 , dat is duidelijke taal! Dan ga ik denk ik de dealer ook niet meer bellen en houd ik ze aan de bestaande afspraak. Zodra de fout weer optreed ruil ik de auto in voor een andere.

Maar misschien zegt deze auto niets over de overige Skoda Octavia's en heb ik nu gewoon een keertje pech gehad.

CDO

Forumguru
@CDO, was dit een reactie op mijn bovenstaande bericht? Dan inderdaad ja. Maar dat certificaat kon ik pas inzien nadat ik de Skoda app had geïnstalleerd. Ik ben dus wel benieuwd in hoeverre de dealer op de hoogte was....
@Hetisweergezellig :correct, snel terugbrengen en wat anders kopen als je de mogelijkheid hebt. Je hebt nu de ellende van je voorganger.

Laatst bewerkt:
@Matthijs van der Poel , volgens mij heb ik er wel een jaartje Skoda connect voor moeten afsluiten. Maar ik zou het eerst even zo proberen. Skoda connect is geloof ik iets van 39 euro per jaar. Maar misschien is het dat toch waard om even te checken.

Het is te vinden onder status -> auto details.

Bijlagen

• Screenshot_20250505-161456.png
    Screenshot_20250505-161456.png
    159,4 KB · Weergaven: 18

Tees

Donateur
Holy moly @Hetisweergezellig! Ik sluit me volledig aan bij de anderen hier, die auto wil je echt niet hebben. Je hebt deze bij een dealer gekocht toch? Ik vind dat die je ook echt hierop had moeten wijzen. Je hebt weliswaar een onderzoeksplicht, maar een verkoper heeft ook een informatieplicht. En dit is overduidelijk een maandagochtend-model waar de hele motor al zo'n beetje vervangen is. Bizar zeg...
Idd zo snel mogelijk er vanaf dus!

hemi24

Forumguru
En toch zou het me niet verbazen als het iets simpels is als een slechte verbinding van een massakabel aan het chassis bijvoorbeeld…

Er is zoveel vervangen dat duidelijk is dat men geen idee had/heeft wat de oorzaak nu werkelijk is!

hemi24

Forumguru
Geen idee, maar vanuit de symptomen, durf ik wel in te zetten op een kabelbreuk of massaprobleem; vraag is alleen wáár en hoe ga je erachter komen?

Tees

Donateur
Dit is duidelijk dealer-logica: probleem X, systeem zegt 'Vervang de halve motor'. Probleem X komt 2 maanden later terug, dus vervangen we de halve motor nog een keer. Ah nu komt probleem Y langs, dan vervangen we de andere helft van de motor. Maar logisch nadenken wat dan écht het probleem is doen ze helaas niet vaak.

Dat was mijn conclusie ook. Vandaar de dorpsgarage vraag…. Daar heb ik goede ervaringen mee. Deze auto zat tot 3 maanden geleden nog in de fabrieksgarantie dus was ie bij de dealer..

Maar heb daar nu niet meer zo’n vertrouwen in.

Er moet waarschijnlijk echt trouble shooting gaan plaats vinden

hemi24

Forumguru
@Tees: helaas zie je ook bij dealer veel “mindere goden”.

bevlogen monteurs met verstand van techniek en een goed analytisch vermogen zijn zeldzaam.

Tees

Donateur
@Matthijs van der Poel dat jouw auto vlak na de fabrieksgarantie verkocht is, is wel een aanwijzing. Het kan toeval zijn en hoeft dus niets te betekenen, maar kan ook een teken aan de wand zijn. Te oordelen aan jouw verhaal heb je de wagen al meer dan een jaar?

Ik zou ook maar eens de historie opvragen en dan verder kijken wat je hiermee wilt. Als dat niets bijzonders oplevert, dan toch eerst de bougies vervangen en vervolgens de injectoren laten controleren.

@hemi24 eens. Wij zouden met zn allen hier goud geld kunnen verdienen als monteurs ;)

Bovenaan Onderaan