Formaat bagageruimte Octavia combi III (en II) vs Superb combi II

BSdV

Actief lid
@BSdV

Dat euvel van een S2 met pano-dak komt mij ook niet bekend voor.
Weet niet of er iets gewijzigd is met de S2Fl. Welke S2 hebben jullie het over? Is het mogelijk dat in de S2fl een ander panodak zit dan in de pre-facelift versie? In de s2fl kon ik echt niet achterin zitten icm panodak. Verkoper van circa 1.85m paste nog wel achterin maar had maar weinig hoofdruimte over... Wil de S2 echt niet afkatten, viel me alleen nogal op. Ben overigens niet de enige die dit geconstateerd heeft, kwam dit elders ook al tegen op een skoda forum. Ben alleen niet zeker of ik het op dit of het Duitse forum las...
 

Noord26

Forumguru
Dak is exact hetzelfde gebleven. Heeft niets met face-lift te maken. Dat zijn alleen uiterlijk wat kleine veranderingen.
 

Wim75

Lid
Ik rijd nu 3,5 jaar in een S2. Gewoon fantastisch dat ik in die tijd nooit heb hoeven nadenken, alles paste er altijd in. Bovendien kon ik prima volwassenen meenemen op de achterbank zonder dat ze krap zaten (wel even de kinderstoeltjes er uit halen natuurlijk). Helaas past de Superb niet meer in mijn leasebudget en stap ik over naar de O3.

Ik moet de O3 nog gaan ervaren in de praktijk, maar denk wel dat als ruimte in de auto belangrijk is je moet gaan voor de Superb. Misschien dan vooral voor het comfort op de achterbank en in- en uitstappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Dak is exact hetzelfde gebleven. Heeft niets met face-lift te maken. Dat zijn alleen uiterlijk wat kleine veranderingen.
+1@Noord26
Inderdaad, anders zou het geen facelift heten toch? Maar waarschijnlijk is tegenwoordig de octavia groter als de superb!:banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HansB

Nieuw lid
Heb 4 jaar in een Superb 2.0 TDI rondgereden en vond het een geweldige auto, behalve de bijtelling van 25% (maar natuurlijk zelf voor gekozen destijds). De ruimte op de achterbank is echt mega en met de bank plat heb ik er van alles in vervoerd. Nu zijn de kids ouder en heb ik die grote achterbank niet meer echt nodig dus vandaar nu een OIII met slechts 14% bijtelling. Heb de auto nu 3 weken en bevalt me uitstekend hoewel de S2 inderdaad comfortabeler was. Moet wel zeggen dat ik de O een stuk mooier vind dan de S maar heb gezien dat er in 2015 een nieuwe S komt (en die is mooi....)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan