Formaat bagageruimte Octavia combi III (en II) vs Superb combi II

eddiea

Forumguru
De SII is qua kofferbak, met een rolstoel, zeker praktischer dan de OIII. Maar in de OIII past het zeker ook. Het verschil is de ruimte op de achterbank met het maken van een transfer. De kinderen worden alsmaar zwaarder en dan is extra bewegingsvrijheid goed voor de rug. Tevens vond ik het een groot voordeel dat er achter de voorstoelen nog bagage kwijt kon.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb in beide gereden (O3 als testrit) en de O3 kon qua rij comfort toch echt niet tippen aan de S2, zelfs met mijn 18" rij ik liever in een S2 dan in een O3 met 16" en standaard onderstel. Ook heb ik toen gelet op de beenruimte achterin en ook daar was de S2 beter. Misschien komt het omdat de verhoudingen anders zijn waardoor je achterin bij de S2 meer ruimte overhoud?
 

CDK

Forumguru
@Pendragon, +1 zoals ik al aangaf, maarrrrr, ga je het onderstel naar wens aanpassen, zitten ze zeer waarschijnlijk op hetzelfde niveau qua rijcomfort, want de door mij gereden RS ging al aardig de goede kant op. ;)
 

Pendragon

Forumguru
Ik ga een eind met je mee Corné, maar 1 ding wat ik altijd al vond bij de O2 is in de O3 niet veel beter geworden, namelijk het afrolgeluid. Ik had gehoopt dat dit toch een grote verbetering zou worden, daar dit een veelgehoorde klacht was bij de O2. Het is wel iets beter, maar ten opzichte van de S2 is het nog steeds 'slecht', vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Wat mij tegen viel tijdens mijn dagje leen-O3 was het geluid van de voorruit en de standaard ambition stoelen.
De navigatie e.d. zijn daarentegen wel weer stukken fraaier dan in mijn S2.

Keuzes, keuzes..
 

CDK

Forumguru
De geluidsisolatie is idd net ff wat minder, maar idd weer beter als bij de O2, er is dus progressie! ;) Verder vind ik het een mooie ride met het juiste onderstel en dikke wielen! :jaja:
 

KJvO

Forumguru
In mijn nieuwe S2 elegance zijn de zijvakken ook open, dat stond in de folder anders, jammer.
 

s-line

Forumguru
In mijn nieuwe S2 elegance zijn de zijvakken ook open, dat stond in de folder anders, jammer.
Klopt dit heb ik al vaker gezien, bij de facelift. Ik zelf vind dit geen probleem want met vakantie als alles gevuld is,staan hier meestal de dingen die ik snel zou willen pakken onderweg.
 

s-line

Forumguru
Ik ga een eind met je mee Corné, maar 1 ding wat ik altijd al vond bij de O2 is in de O3 niet veel beter geworden, namelijk het afrolgeluid. Ik had gehoopt dat dit toch een grote verbetering zou worden, daar dit een veelgehoorde klacht was bij de O2. Het is wel iets beter, maar ten opzichte van de S2 is het nog steeds 'slecht', vind ik.
Nu hebben jij en @Corné de Kluijver de sedan en die is in de praktijk nog net wat stiller als een combi, want daar zit alleen maar een rolhoes als demping voor het interieur.
 

CDK

Forumguru
Klopt @s-line, dat viel mij ook op tijdens het proefrijden van de O3's een sedan is zelfs aanzienlijk stiller bij zelfde motorisatie!!
 

SanPedro

Nieuw lid
Hoi Johan, ben nieuw op het forum en dit vind ik meteen een leuk onderwerp om mee te beginnen. Heb zelf drie weken geleden mijn S2 combi GLB van 2 jaar oud ingeruild voor een O3 GLB (model 2015).

Toen ik de S2 uitkoos waren ruimte en comfort mijn belangrijkste eisen en hier ben ik nooit in teleurgesteld, wat een fantastische bak. Niet de snelste en iets te comfortabel geveerd naar mijn smaak maar op alle andere vlakken met recht Superb. Slimme opbergmogelijkheden en het interieur (halfleder) vond ik echt top!

Toen ik begin april een nieuwe auto mocht uitzoeken (lease) heb ik eigenlijk niet lang hoeven twijfelen. Hoewel de Superb nog steeds beter in afwerking is stelt de ruimte in de O3niet teleur (ben zelf 1,95 en heb kids van 8 en 12). Als de voorstoel op mijn stand staat kan een volwassene er prima achter zitten. De S2 is ruimer maar het scheelt niet veel meer. In de achterbak merk je vooral dat de 03 smaller is. In de S2 heb ik eens een 2,5 zits bankstel vervoerd met de klep dicht, qua lengte past het wellicht in de 03 maar in de breedte niet.

In eerdere posts lees ik over suizen in de 03 maar ik merk hier weinig van, en heb deze week flink doorgereden. Wel vallen de tankinhoud en het Amundsen navigatie systeem tegen.

Ja de S2 is iets ruimer en net iets completer maar de O3 kost mij netto de helft minder in de bijtelling. Ik heb nog geen spijt gehad.... Succes met je keuze!
 
Bovenaan Onderaan