Fabia Scout Satin Grey

RefleCs

Forumguru
Na lange tijd ook maar even hier m'n auto showen.

attachment.php
 

Berry

Senior Member
Ik zie je wel eens rijden maar er rijden laatste tijd meer scouts in Amersfoort en omgeving
 

joergarms

Senior Member
In deze kleurstelling, en vooral niet brandschoon, vind ik het geen verkeerde auto!! Maar kopen zou ik er zelf nooit eentje, of ze moeten met 4x4 uitgeleverd gaan worden.
 

RefleCs

Forumguru
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

4x4 had inderdaad leuk geweest maar ach ik vind de gewone faab te gewoon en je ziet hem teveel. Vandaar dat mijn keuze is gevallen op de scout. Hij bevalt erg goed!

De foto met de Caruza is gemaakt in Roemenië afgelopen week. We hebben daar bij vrienden de feestdagen doorgebracht. Inmiddels dik 5000 km verder en weer thuis. De auto heeft zich prima gehouden en het 1.2 TSItje kon al die idiote roemenen (kwa rijgedrag) prima weerstaan :super:. Even snel inhalen geen probleem! Terugschakelen en gas erop en hij gaat als een kanon. In duitsland vandaag 205 km/u (GPS snelheid) :worshippy: gehaald op een vlak stuk. Ondanks de harde wind prima stabiel weggedrag. Wel onstaat, hoe kan het ook anders, een kolkje in de tank :tongue:

Echter in Roemenië zelf een zeeeeeeeeeer net verbruik. Op 1 tank dik 900 km!! :shocked: Dat heb ik hier in NL nog nooit gehaald. En dit verbruik is incl de inhaalmanouvres zoals ze in Roemenië gewoon zijn en een gemiddelde snelheid van zo'n 90km/u. Ik was hierover erg verbaasd. De route heen en terug (2121km enkele reis) 7.2 l/100km gereden. Gemiddelde snelheid op de heenweg was 110km/u incl een stukje file in oostenrijk en de binnenwegen van Roemenië tot een uur voor Boekarest (Targoviste).

Met oude en nieuw hebben we in de bergen gezeten tussen Sanaia en Brasov in. Lekker in de sneeuw!! Ook daar hield het beestje zich prima! In de dikke sneeuw moest ik een stukje heuvelop met een afgeladen volle auto. Dat vond ie niet zo leuk. Zonder aanloopje kwam ik al snel stil te staan. Met aanloop kwam ik een stuk verder. Paar vrienden even duwen en we waren zo op de plek van bestemming. (scheelde weer de sneeuwkettingen omleggen)

Kortom een zeer geslaagde feestweek achter de rug!!!
 

joergarms

Senior Member
Je hebt er in ieder geval veel plezier van lees ik, mooi. En ja, Skoda's komen uiteindelijk nog steeds uit een land waar de wegen niet 100% zijn, dus min meer terug naar z'n roots, zal ie zeker ook goed presteren.
Wat uiterlijk betreft heb je gelijk, zolang je de 4x4 niet nodig hebt, dan heb je in ieder geval een auto die niet op elke hoek staat.
 

RefleCs

Forumguru
Ook in de sneeuw houdt de Faab zich prima. Op z'n wintersloffen rijdt het heerlijk ondanks dat er een enorme emmer sneeuw op z'n dak viel.

17933-heerlijk-winterbanden-eindelijk-eens-goed-kunnen-proberen.jpg
 

RefleCs

Forumguru
Helaas ook de eerste schade er al op zitten. En ja natuurlijk zonder briefje. Helaas snappen ze bij Care nog niet helemaal dat de Scout andere bumpers heeft dan de gewone faab dus ze kunnen de reparatie nogmaals uitvoeren.

0235076.jpg

De bumper is vervangen voor een bumper van een normale fabia en ze hebben geprobeerd deze in de juiste kleur te spuiten. Dat is echter heimelijk mislukt. De bumper glimt harder dan de rest en is behoorlijk wat tinten lichter dan de rest van het Scout exterieur. Daarbij hebben ze ook nog eens de kunstof delen bij de wielbogen beschadigd met een poging deze los te halen (je ziet duidelijk de afdrukken van een schroevendraaier waarmee ze hebben lopen wrikken. De lease maatschapij zit er vol bovenop want dit kan echt niet.
 

RefleCs

Forumguru
Binnenkort gaat de Scout z'n benen strekken over de duitse autobahn richting het mooie Zwitserland! Heb nu al zin in de rit!

Edit: Jeeeej Post 500!!!!!
 

RefleCs

Forumguru
Nou de Scout heeft de benen gestrekt op de duitse autobahn en in de Zwitserse bergen. Het is een genot om dat 1.2TSI-tje de bergen op te helpen en om hem even goed de sporen te geven in duitsland!

Snelheid gehaald in duitsland: 207 km/h op de GPS! En dat op een vlak wegdeel bij windstil! Tot de 185 gaat ie als een speer. Daarna kruipt ie langzaam door naar de top.

Kwa bergen. Het ging prima maar moet wel zeggen dat je daar wel merkt dat je wat minder vermogen tot je beschikking hebt. Maar goed hij heeft het gehaald en al met al incl de snelle duitse km's toch met een redelijk verbruik! 6.8l/100km
 

RefleCs

Forumguru
Helaas is het weer eens raak.... auto binnen 1,5 uur dat ik thuis was gekeyed op de parkeerplaats aan het pleintje hier. Als ik die persoon te pakken krijg..... :S. Daar gaan we weer met de schadeafhandeling..... hopelijk gaat dat deze keer beter dan de vorige keer....
 

RefleCs

Forumguru
Gekeyed is de uitdrukking die de politie gebruikte bij het opnemen van de aangifte. Dat houdt in dat de auto is bekrast met een scherp voorwerp (meestal een sleutel)

Ik ga nu de schade op laten nemen bij het schadeherstelbedrijf. Eens kijken waar we op uitkomen.... :(
 

Fabia

† In Memoriam
Dat wist ik niet, het is mij ook een keer overkomen en dan komt toch echt het stoom uit je oren. Waar slaat het op en blijf met je poten van andermans eigendom af.
 

RefleCs

Forumguru
Ow absoluut en voor degene die dit op z'n geweten heeft is het maar beter ook dat ik niet weet wie het is. Was witheet toen ik het ondekte. Het mag dan een leaseauto zijn maar ik ben heel zuinig op mijn spullen en mijn auto is ook een verlengstuk van mijn kantoor.
 
Bovenaan Onderaan