Fabia II met Xenon

RefleCs

Forumguru
Nou de kogel is door de kerk. Maandag wordt het geplaatst. Kan het wel zelf gaan doen maar het verschil in prijs is zo klein daar kan ik zelf geen uur voor klooien. Heb gekozen voor 5000k
 

Chatslet

Forumguru
Das toch een boel geld. Bij Lince heb je voor rond de 80 euro een knap setje. Bouw je het zelf in steek je 150 euro in je zak.
 

RefleCs

Forumguru
Klopt maar ik merk er weinig van gelukkig. Zit ver onder m'n leasebedrag met de Faab dus dat scheelt. Heb ook nagenoeg geen tijd om het zelf te doen. Ook al is het maar een half uurtje. Heb een vrouw die momenteel herstellende is van een burn-out en dus een heel huishouden wat nagenoeg op mijn schouders rust. Anders had ik het graag zelf gedaan. Maar momenteel is dat gewoon even niet te rijmen.
 

Noord26

Forumguru
Maar een Pilot set is een stuk duurder als een Lince set in aanschaf. Dus dan valt het wel weer mee. Dat het onderhuids hetzelfde materiaal is, maakt dan weinig uit?
 

piair1982

Forumguru
In de ballasten zit (prijs) verschil.

Ook moet je canbus pro of versie hebben die ook goed geaard is. Bij Pilot en Einzelmann zijn ze dat. Bij China prut helaas niet.
Bij lince weet ik het niet.

Waarom goed geaard? Google maar eens op xenon en ruitenwissermotor... ;)
 

Chatslet

Forumguru
De ballasten van Lince zijn zeer goed. De dikke balasten zijn iets dikker dan de Pilot classic ballasten maar die van Lince starten ook trager waardoor je lamp langer mee gaat. In mijn mistlampen heb ik de slim balasten van Lince. Deze zijn identiek aan die van Pilot dus zelfde fabriek, andere stickers. Wat de lampjes betreft, ook daar zit weinig tot geen verschil in. In beide gevallen netjes afgewerkt en metalen voetjes. Bij de goedkope setjes is dat niet zo, daar zitten plastic voetjes onder en is het glas wat slordiger afgewerkt. Ik zou dus zelfs zeggen dat de Lince set met dikke ballasten de beste keuze is. Vooral omdat je lampen langer mee gaan en ze bij de Faab niet echt op een makkelijke plek zitten.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen wat bij Lince de verschillen zijn tussen:

Lince H7R plus kit
Lince H7 kit
Lince H7R kit

Ik he projector koplampen in de F2 zitten, welke heb ik dus nodig (en weet iemand welke adapter ik nodig heb bij Lince?)

Ik hoor het graag.

en alvast bedankt.
 

wanderer

Senior Member
[h=4]Van de site geplukt:
De H7R+ heeft als extra, ten opzichte van de H7R, een zwart topje op de lamp zelf.
[/h]De R staat voor reflector....
 

Chatslet

Forumguru
Nee, je haalt de plastig plugjes uit de metalen lamphouders. Vervolgens pak je de xenon lamp en trek je de draden van de dikke connector uit de rubberen ring. Met een beetje gerommel krijg je dan de rubberen ring inclusief de kleine connectoren door de metalen lamphouder heen. De draden van de dikke connector druk je vervolgens weer door de rubberen ring heen.

Dit kan heel makkelijk omdat aan de draden van de dikke connector aan de andere kan niets zit. Alleen de metalen pennetjes en die trek je er zo door heen.
 

piair1982

Forumguru
Als je niet van gepriegel houdt dan kun je de originele ook open knippen. Dit is in dit topic te vinden. Door mij geplaatst.
 

RefleCs

Forumguru
Is vast wel tijd voor. Vorige meeting hebben we ook een tijd bij Ab Mulder in Zutphen doorgebracht. Daar was genoeg tijd voor dat soort zaken ;)
 
Gepriegel, nog geen 10 seconden per lamp. Anders doen we het even op de meeting als er tijd is.

Ik kan helaas niet op de meeting zijn ivm andere verplichtingen die ik niet kan afzeggen.

Ach, wanneer iets voor de eerste keer doet is het altijd een beetje priegelen.
 

Chatslet

Forumguru
Netjes hoog, ga je de mistlampen ook nog doen? Die zijn echt heel makkelijk plug and play, kwartiertje zitten ze er in.
 
Bovenaan Onderaan