Fabia II met Xenon

Noord26

Forumguru
Oei, perfecte kleur! Geen blauwig, maar echt strak wit. Op de weg waarschijnlijk iets geliger, maar dat is ook juist positief.
 

RefleCs

Forumguru
Mistlampen weet ik nog niet. Waarschijnlijk stop ik daar gewoon witte halo pitten in. Of anders leds. Ik moet alleen nog wel even terug voor de ledjes in de stadslichtjes aangezien daar enorm kleurverschil in zit.

Ze zijn inderdaad heel mooi wit :D ben er heel blij mee. Ga zo even een rondje in het donker maken. Kijken wat het verschil is.
 

RefleCs

Forumguru
Pff wat een enorm verschil zeg! Ik vraag me nu echt af waarom ik zo lang met die kaarsjes rond heb gereden. Die waaiden onderweg zowat uit! Dit is tenminste licht!

IMAG0784.jpg IMAG0786.jpg
 

Noord26

Forumguru
Perfect lichtbeeld zo te zien op de weg. Ga je plezier van hebben als het weer vroeger en langer donker is.
 

RefleCs

Forumguru
Ik geniet er nu al van! Heb ook nog ff snel voor een garagedeur gechecked en idd lichtbeeld ziet er goed uit. Ook geen seinende tegenliggers gehad ;). Ben wel benieuwd hoe dit met sneeuw is. Reflecteert natuurlijk als een dolle.
 

Noord26

Forumguru
Sneeuw valt mee moet ik zeggen. Eerder als het wegdek nat is en de zon er op schijnt. Maar daarmee heb je wel meteen het enigste minpunt te pakken..
 

piair1982

Forumguru
Mooi hoor!

Ik heb ervoor gekozen de mistlampen te laten zoals ze zijn. Dit omdat in de mist het gelige licht beter is.

Als je bij originele af fabriek Xenon kijkt zijn deze ook altijd met halogeen mistlampen uitgevoerd....
 

Chatslet

Forumguru
Wit licht in de mistlampen is inderdaad niet handig. 3000k Xenon daar in tegen werkt geweldig. Geeft een hele apparte gele kleur en ziet er echt dik uit. Maar het belangrijkste is dat het zich daar mee gewoon perfect is. Geen irritante reflectie's. Het verhoogt zeg maar het contrast waardoor de contouren veel beter naar voren komen. Ik zal eens kijken of ik van de week wat pics kan posten.
 

RefleCs

Forumguru
Vanochtend in de lichte schemering kon je goed zien dat je toch nog heel veel reflectie teweeg brengt op alle verkeersborden. Ik heb me erover verbaasd ;) Ben er nog steeds heel blij mee! Volgende auto is Xenon een must! ;)
 

dcd

Nieuw lid
Wie kan mij vertellen welke sterkte ik van xenon het beste ken/kan pakken???
Garage erover gebelt die zouden kijken maar wie raad mij wat aan??
 

Noord26

Forumguru
Sterkte? Xenon is altijd even sterk: 35W. Ik denk dat je lichtkleur bedoeld?

Af-fabriek zit tussen 4300 en 5000K. Dat is niet voor niets. Wit met een gele tint. Heeft het hoogste rendement en door de licht gele tint zie je ook bij mist en dergelijke nog steeds iets.
 

Chatslet

Forumguru
5000k is gewoon wit hoor. 4300k word pas gelig. Bij 6000k en hoger begint het blauwe er pas in te komen.
colors.jpg
 

Noord26

Forumguru
Mijn ervaring is dat het per fabrikant verschilt of 5000K echt wit is of niet. Mijn 4300K set ziet er een stuk witter uit als de af-fabrieks 4300K van mijn schoonvader zijn Mercedes..

Ook verschilt het of je recht in de lamp kijkt voor de kleur (waar meestal de foto's van gemaakt zijn, ook bij jou voorbeeld), of naar het licht op de weg.
 

Antera

Donateur
4300K is het witste van allemaal en is zoals origineel maar 5000kan net zo goed heel erg goed. Wil je een setje xenon kan ik je die aanbieden Canbus geschikt 2 jaar garantie voor € 129
 

RefleCs

Forumguru
Het kan inderdaad heel goed zelf. Ik ben bij de inbouw gematst. Het was maar 4 tientjes extra op de prijs van de lampen zelf. Het is maar net wat je zelf wilt.

Kwa kleursterkte heb ik getwijfeld tussen 5000k en 6000k. Uiteindelijk ben ik voor 5000k gegaan en dat bevalt mij prima (zie de foto's een paar posts terug).
 

dcd

Nieuw lid
garage geweest vandaag moest tussen de 250 en 350 euro kosten complete set met inbouwen
 

Noord26

Forumguru
Welk merk Xenon krijg je daarvoor? Meer als €250,- incl inbouwen zou ik persoonlijk links laten liggen. Maar als je zelf helemaal niet weet hoe of wat EN je krijgt de service erbij voor mogelijk defect vanuit de garage is dat redelijk. Ken genoeg dealers die het niet willen doen.
 
Bovenaan Onderaan