Fabia GL rechterbaan 100 km/h, S2(c) GL linkerbaan 140 km/h +

sitechris

Donateur
Daar heb je volkomen gelijk in Skodadude. Denk dat hier ook het cultuurverschil een belangrijke rol speelt. Men loopt daar in bepaalde opzichten nogal op ons voor. Zo rijdt men standaard in een automaat en is een auto veel meer puur een vervoermiddel ipv een ego-verlengstuk, zoals dat hier helaas vaak het geval is. Nadruk ligt veel meer op comfort en bedieningsgemak dan op "sportiviteit". De Duitse dichter Heinrich Heine schreef al: als het einde der wereld gekomen is, ga ik naar Holland, want daar gebeurt alles 50 jaar later.

Op het gebied van auto's lopen de Amerikanen hopeloos achter. De auto's zuipen als ketters en hebben een redelijk nare wegligging. En Amerikanen rijden slechter imo. Ze zijn aan het stuur met allerlei zaken bezig, behalve met autorijden. Dat is weer de downside van het tokkelen met lage snelheid over brede wegen. In Europa ben je genoodzaakt om je aandacht meer op de weg te houden omdat we wat harder rijden. Hoeft dus zeker niet onveiliger te zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat zal dan wel zo zijn, als je dat zo stellig beweert. Dan heb ik het blijkbaar verkeerd gezien.
 

Constant

Erelid
Greenliners op de linkerbaan, of op welke baan dan ook, in de VS is een greenliner uiterst zeldzaam (met uitzondering van steden als LA).

In de VS worden verkeersruzie nog weleens beslecht met vuurwapens, ook wat betreft agressie op de weg lopen ze al jaren vooruit op NL.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn ervaring (heb daar jaren doorgebracht ivm werk) is juist dat men daar veel relaxter rijdt en veel minder zinloze haast ten toon spreidt. Net als dat men in het algemeen veel wellevender en meer relaxed is dan hier. Maar goed, dat zal ook wel afhankelijk zijn van waar je zit. Het is een erg groot land. Overigens zou enige wellevendheid hier soms ook niet misstaan, vind ik. Terminologie in de trant van "ecohippie, muesli-auto, kneuzen" lijkt me onnodig provocerend.
 

EdK

Forumguru
Keep your lane is in de praktijk vaak irritant. Heb vaak genoeg meegemaakt dat twee kneuzen met 60 MPH vlak naast elkaar reden op een tweebaansweg (waar je 65 MPH mocht) en er dus niemand langs kon omdat ze niet even opzij gingen om ruimte te maken. Dan zit je dus 20 minuten lang kapot te ergeren.


Westerling !!
 

sitechris

Donateur
Ik heb mijn tempo in Amerika wel wat aangepast. Als je bordjes ziet staan dat je bij snelheidsovertreding tijdens wegwerkzaamheden 30 dagen de cel in gaat, tsja......dan gaat die voet toch op de rem. Alhoewel ik met de Camaro SS (432 pk) toch echt wel wat sneller ging dan toegestaan als er wat ruimte was (bij 200 km/h op een rustige highway toch maar even afgeremd ha ha). Die machtige V8 moet je natuurlijk wel horen brullen ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat hebben ze daar wel begrepen, dat innerlijke discipline er bij sommigen nu eenmaal niet in zit en dat dan alleen dit soort externe negatieve bekrachtigers helpen. Idem met littering.
 

GL-rijder

Nieuw lid
Interessante discussie over Amerika en het rijden daar, maar nochthans in deze reacties geen informatie gelezen mbt de Fabia GL.
 

MarcoO2

Forumguru
Dan heb je niet goed gelezen, GL-Rijder! Maar mocht je iets te melden hebben wat volgens jou terzake doet in dit topic, be our guest!
 

VEEJAY

Forumguru
Heren, ik voel dat we getuige zijn van de geboorte van een nieuwe MOD, blijft toch altijd een speciaal moment.
 
Je mag wel een levensverzekering afsluiten voordat je een zebrapad oversteekt.

Ooch, de eerste twee dagen op vakantie daar vond ik dit ook doodeng maar als je eenmaal weet hoe je moet oversteken, is het wel te doen. Gevaarlijk blijft het zeker.
 
Bovenaan Onderaan