Fabia GL rechterbaan 100 km/h, S2(c) GL linkerbaan 140 km/h +

CDO

Forumguru
Waarom rijden (bijna) alle Fabia Greenline rijders met 100 km/h op de rechterbaan en waarom rijden (bijna) alle Superb Greenline* rijders links met 140 km/h of sneller?

Is het zo dat de Fabia Greenliners de echte spaarders / milieubewuste / portemonneebewuste mensen zijn en wordt het Superb wagenpark alleen maar bevolkt door "lekker goedkoop in de bijtelling" lease rijders met een tankpas van de baas?

Of valt het mij alleen op en verder niemand?:confused:

* lees ook bleumotion / ecohuppeldepup / prius / hybdrid etc etc.
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja, ik heb ook al heel wat 140+ Fabia's GL op de linkerbaan gezien... dus deels is 't een stukje selectieve waarneming.
 

hemi24

Forumguru
Omdat het percentage particuliere F2GL waarschijnlijk groter is dan dat van de S2GL..?

En omdat zuinig rijden tegenwoordig voor de (baas van de) lease-rijder niet loont:

Even een voorbeeldje:
Van mijn huis naar Enschede via A31 (Dld) plankgas: 55 min. reistijd over 110km met een gem. verbr. van 7.4l/100km;
Van mijn huis naar Enschede binnendoor rustig rijden: 85 min. reistijd over 103km met een gem. verbruik van 5.4l/100km;

Verschil: 30 min. tegenover 2,58 liter diesel...

Dus als je een beetje hart voor de zaak hebt: intrappen dat gas!
 

VEEJAY

Forumguru
Alle eco dingen moeten rechts blijven. *geintje*

Ik heb alleen maar last van linkshangende SAAB rijders de laatste tijd. BMW/AUDI/MERCEDES gaat wel redelijk vlot aan de kant die zijn wel wakker denk ik.

Had gisteren een nieuwe POLO GTI achter me aan. Dacht weer met zo'n ECO ding te maken te hebben, niet dus :)
 

MarcoO2

Forumguru
@ Hetzer: maar ik dus wel! :winkie:

@ Veelay: en, ging dat nog een beetje, die GTI? Neem aan dat je 'm wel voor kon blijven?
 

van_der_P

Senior Member
Volgens mij zijn er veel GL rijders die er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. En daar hoort 140 km/u rijden niet bij.
 

MarcoO2

Forumguru
@ van der P.: Tsja, maar het gaat in de vraagstelling in beide gevallen om GL-rijders... zowel de langzaam-rijders als de hardrijders. Dus dát is de verklaring niet.
 

CDO

Forumguru
Om het even zuiver te houden en duidelijk te maken dat ik niet roomser ben dan de paus:

ik rij zelf zowel links (als het rustig is en ook wel eens met 140 of...) als rechts (als het druk is want dan schiet het toch niet op met 80 -90 mee in de stroom).

Theoretisch verbruik van een 1.8TSI is dan wel hilarisch optimistisch (1 op 16/17), ik zie het alleen nooit terug bij de pomp:winkie:


en dan nog een mooie om over na te denken naar aanleiding van de opmerking van hemi24:

Het meerverbruik is 2,58 liter (waarschijnlijk bij veel mensen die leasen door de werkgever betaald ) tegenover 30 minuten tijdswinst (waarschijnlijk prive tijd, ook erg belangrijk).

Doe dit even 2 x per dag, 5 dagen per week en 40 weken per jaar, heb je het toch over 1032 liter op jaarbasis wat een bedrijf per auto weer moet gaan verrekenen in de kostprijs van zijn producten.... daarnaast loopt de overheid heel wat inkomsten mis uit de bijtellingen wat op een of andere manier gecompenseerd moet gaan worden (en minder uitgeven zal wel geen optie zijn...). Per saldo betalen we het volgens mij allemaal zelf weer, voelt als in de broek plassen: eerst heerlijk warm maar naar een poosje wordt het toch erg koud en gaat het stinken.
 

sitechris

Donateur
Haalt een fabia greenline 140? Weer wat nieuws geleerd vandaag ;). Ik zie de fabia gl overigens altijd op de rechterbaan tokkelen. Bij de andere spaarders is dat minder het geval. Zal denk ik idd met koperspubliek te maken hebben. Fabia gl wordt vaker particulier gekocht en kopers die genoegen nemen met 75 pk zijn wat vaker rustige rijders. Anders had je toch wel net wat meer power gekocht lijkt me.
 

Constant

Erelid
Ik moet eerlijk toegeven (ondanks mijn vooroordelen over Greenliners), ik ben nog geen onnodig linksrijdende Fabia Greenliners tegengekomen.
 

TL@

Forumguru
Dat is waar, is me ook al opgevallen. Onnodig links rijden gebeurt meestal met auto's met meer vermogen, triest eigenlijk.
 

hemi24

Forumguru
Wat dat betreft gedragen Greenliners zich een stuk beter op de (snel)weg dan hybriderijders.
Hybrides zijn trouwens ook vaak opvallend smerig; zegt dit iets over de band van deze mensen met hun auto?
 

sitechris

Donateur
Greenline wordt meer particulier gekocht. Die zorgen imo net wat beter voor.hun auto. Voorbeeldje: bij ons op kantoor ben ik de enige van de leaserijders die de auto van buiten en binnen eens een keer wast.
 

rayman2k5

Nieuw lid
Wat dat betreft gedragen Greenliners zich een stuk beter op de (snel)weg dan hybriderijders.
Hybrides zijn trouwens ook vaak opvallend smerig; zegt dit iets over de band van deze mensen met hun auto?

Daar ben ik het bijna helemaal mee eens... (ik ben overigens een hybriderijder :D, mijn auto wordt namelijk wel om de 2 weken gewassen :laugh:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zie allerlei reacties dat men Greenliners alleen rechts ziet rijden. 't Zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie (ook) ongelooflijk veel Greenliners/ Bleumotioners/ Economotivers en dergelijke op de LINKER-baan...
 

CDO

Forumguru
@marcoO2

Ik ook maar dat zijn volgens, mij zoals in mijn eerste post gemeld, de " grote jongens" Passat, S2(C), Prius , etc etc en niet vaak Fabia's.
 

MarcoO2

Forumguru
Ja, klopt. Dat was specifiek jouw openingsvraag. Maar verderop in deze discussie zie ik dat men zegt dat er uberhaupt geen Greenliners links rijden, in tegenstelling tot hybrides. En dat is dus een andere ervaring dan die ik heb.
 
Bovenaan Onderaan