Marco, met jouw snelheden hoeft dat niet persé de schuld van de greenliners te zijn :grin:Ik zie allerlei reacties dat men Greenliners alleen rechts ziet rijden. 't Zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie (ook) ongelooflijk veel Greenliners/ Bleumotioners/ Economotivers en dergelijke op de LINKER-baan...
Omdat het percentage particuliere F2GL waarschijnlijk groter is dan dat van de S2GL..?
En omdat zuinig rijden tegenwoordig voor de (baas van de) lease-rijder niet loont:
Even een voorbeeldje:
Van mijn huis naar Enschede via A31 (Dld) plankgas: 55 min. reistijd over 110km met een gem. verbr. van 7.4l/100km;
Van mijn huis naar Enschede binnendoor rustig rijden: 85 min. reistijd over 103km met een gem. verbruik van 5.4l/100km;
Verschil: 30 min. tegenover 2,58 liter diesel...
Dus als je een beetje hart voor de zaak hebt: intrappen dat gas!
Omdat het percentage particuliere F2GL waarschijnlijk groter is dan dat van de S2GL..?
En omdat zuinig rijden tegenwoordig voor de (baas van de) lease-rijder niet loont:
Even een voorbeeldje:
Van mijn huis naar Enschede via A31 (Dld) plankgas: 55 min. reistijd over 110km met een gem. verbr. van 7.4l/100km;
Van mijn huis naar Enschede binnendoor rustig rijden: 85 min. reistijd over 103km met een gem. verbruik van 5.4l/100km;
Verschil: 30 min. tegenover 2,58 liter diesel...
Dus als je een beetje hart voor de zaak hebt: intrappen dat gas!
... 110 op dezelfde A31? ...

Simply clever, toch?Argh, wat reed die Toyota Prius vandaag irritant lang onnodig links! Verder geen last gehad van linksrijdende Skoda's. Zou het dan toch waar zijn dat Skoda rijders tot de meest sociale bestuurders horen?
Nou, ik heb ook wel eens achter een te lang linksrijdende Greenline gereden die me daarna toen ik inhaalde een vermanende verwijzing gaf (zonder dat ik aan het kleven oid was). Dus tsja....de irritante Skoda rijders heb je ook op de weg (net als ieder merk). Maar Prius rijders zijn per definitie irritant. Of je bent een ecohippie of een zuinige vrek. Ik kan me verder geen enkele reden bedenken waarom je anders in een spuuglelijke auto voor l*l gaat rijden.
het bedrijf meer oplevert, dan dat de brandstof zou kosten.Om het even zuiver te houden en duidelijk te maken dat ik niet roomser ben dan de paus:
ik rij zelf zowel links (als het rustig is en ook wel eens met 140 of...) als rechts (als het druk is want dan schiet het toch niet op met 80 -90 mee in de stroom).
Theoretisch verbruik van een 1.8TSI is dan wel hilarisch optimistisch (1 op 16/17), ik zie het alleen nooit terug bij de pomp:winkie:
en dan nog een mooie om over na te denken naar aanleiding van de opmerking van hemi24:
Het meerverbruik is 2,58 liter (waarschijnlijk bij veel mensen die leasen door de werkgever betaald ) tegenover 30 minuten tijdswinst (waarschijnlijk prive tijd, ook erg belangrijk).
Doe dit even 2 x per dag, 5 dagen per week en 40 weken per jaar, heb je het toch over 1032 liter op jaarbasis wat een bedrijf per auto weer moet gaan verrekenen in de kostprijs van zijn producten.... daarnaast loopt de overheid heel wat inkomsten mis uit de bijtellingen wat op een of andere manier gecompenseerd moet gaan worden (en minder uitgeven zal wel geen optie zijn...). Per saldo betalen we het volgens mij allemaal zelf weer, voelt als in de broek plassen: eerst heerlijk warm maar naar een poosje wordt het toch erg koud en gaat het stinken.
.