Fabia BKY 1.4 start niet / wel, weer niet / wel, helemaal niet meer

Hakar

Donateur
Ben bang dat het nieuwe blokje het ook heeft begeven.
Vrouwlief was on route voor haar avonddienst en is in een naburig dorp gestrand met een niet startende Fabia.
Ze had kort daarvoor heel even een scherpe rookgeur geroken, en was bij cliënt gestopt om zorg te verlenen.
Zorg klaar, Fabia niet starten.
Met de Pug er heen, andere sleutel mee, maar ook daarmee niet starten.
Alle lampjes op het dashboard gaan aan en blijven aan bij het omdraaien van de sleutels.
Na een klein poosje gaan ze 1 voor 1 uit behalve dynamo en handrem lampje.
Fabia aangesleept zonder problemen.
Vrouwlief verder met de Pug op route, en ik naar huis met de Fab.
Morgen maar eens een poging wagen om het bewuste blokje achter het contactslot vrij te leggen.
Daartoe moeten volgens mij de stuurkolom kappen er af, maar vind in Elsa niets daarover.
Moet eerst het linker onderdeel van het dashboard worden uitgebouwd voor de kappen kunnen worden verwijderd?
 

Hakar

Donateur
Ik lees dit topic nu nog eens door omdat ik denk een probleem van een ander te herkennen.
Topic is nooit afgemaakt zie ik.

Het hele euvel zoals hierboven en hiervoor beschreven bleek te worden veroorzaakt door het contactslipje aan de startmotor waar de aansluiting van de signaaldraad / voedingsdraad op moet worden geschoven.
Na wederom het startprobleem te hebben gehad, weer met garagist op zoek gegaan.
Dit lipje zit zo knullig gemonteerd, dat wanneer je de kabel er op aansluit het lipje naar binnen wordt geduwd.
Geen 100% contact dus, en na verloop van tijd lijkt de verbinding te verdwijnen.
Verbinding door garagist aangepast en is nadien niet meer de schuldige geweest voor het eventueel niet starten.
 
Bovenaan Onderaan