Ik zie bijna dubbel als ik naar het interieur van mijn Scala kijk
. De buitenste ventilatieroosters zijn rond, maar dan heb je de grootste verschillen wel gehad.
Zo te zien krijgt de Fabia ook het Amundsen systeem uit de Scala en dezelfde climatronic bediening (nu dus ook gescheiden voor het eerst). Verder zitten er wat knoppen naast de bak, die zitten bij de Scala ervoor. Op basis van de schetsen wordt dit wel een net interieur. Ik ben benieuwd naar de afwerking, of specifiek: het materiaalgebruik.
Ten aanzien van kannibalisme zal het waarschijnlijk nog meevallen. Dit heeft Autoweek onlangs gepubliceerd:
Fabia versus Scala en Kamiq
Hoe de Fabia en de Scala zich straks tot elkaar verhouden? Min of meer op dezelfde wijze als nu.
De Scala is met zijn wagenlengte van 4,36 meter en wielbasis van 2,65 meter een stuk groter dan de 4,05 meter lange (wielbasis, 2,55 meter) nieuwe Fabia. Het prijsverschil tussen de Fabia en Scala bedraagt nu 4 mille. Ongetwijfeld wordt dat verschil straks iets kleiner, maar verwacht niet dat de Fabia veel dichter tegen zijn ruimere broer aan gaat schurken.
Link:
Nieuwe Skoda Fabia in definitieve vorm betrapt - AutoWeek.nl
De Fabia Combi zal straks een grote kofferbak hebben dan de Scala, maar de Scala meer ruimte op de achterbank. Voor de hatchback zal gelden dat dit voor beide iets kleiner is dan bij de Scala.